Acélfelnit lehet központosítóval használni?
Ahogy nagyon sokan mások, én is a téli gumikat a gyári acél felnin a nyáriakat pedig -utólag vásárolt- alufelnin használom.
Vagyis évente kétszer kerékcsere.
A mostani autómon Dezent, az előzőn pedig Ronal könnyűfém felniket cserélem a gyári lemezekkel. Ez alap hangon 4 felni tipus, és egyikhez sem használtam központosítót.
Ezek ellenére nem ráz, nem kopik féloldalasan, nem húzza a futóművet.
Már ebben a beszélgetésben is látszódik a táborok szeparálódása és az indok a vélemények mellett többnyire az, hogy eddig is így volt, és jó volt.
Azért adjuk hozzá néhány változót. Milyen a csavar minőségi osztálya? Mekkora erővel huzzuk azt le? Mekkorával kéne előírás szerint? Pláne a rallyban a légkulcs! Mekkora a a kúpos csavar kúpszöge? Hány csavar van? Hány kiló az autó?
Amúgy az agy és a furat között néhány század mm van, nem néhány tized.
A műanyag tehermentesítő is tehermentesít, még akkor is ha valaki nem hiszi mert műanyag.
A kúpos csavar a csavar furatát fogja közponotsítani, nem felnit. Ha egyet lehúzúnk az már fogja a felnit, hogy a következő ne tudja elhúzni, aztán a csavart így is le lehet húzni. Csak 4-ből 5 furat nem lesz középen.
A kérdésből én azt szűröm le, hogy egy megerősítést vártál, hogy így jó lesz. Én is mérnök vagyok és többnyire amit megtervezek annak oka van. Az a mérnök aki oda tervezte aki oda tervezte azt a központosítót szerintem okkal tette és azt áltlánosságban látom, hogy aki őgy gondolja, hogy valami felesleges vagy valami jó' van úgy, az nem gondol bele, hogy rengeteg minden számít egy alkatrész megtervezésénél és ennek a hatalmas részét a felhasználó nem is tudja, de nem is kell.
A véleményem az, hogy rakd fel központosító nélkül, aztán majd lesz ami lesz. Vagy elhagyod a kereket, vagy nem. De ha nem akkor erre a kérdésdre is választ kaptál.
"A kúpos csavar a csavar furatát fogja közponotsítani, nem felnit. Ha egyet lehúzúnk az már fogja a felnit, hogy a következő ne tudja elhúzni, aztán a csavart így is le lehet húzni."
Ha mérnök lennél vagy értenél az autókhoz nem írnál ilyesmit!
Mivel a csavar furata a felnin van, már akár 3 db csavar is tökéletesen központba állítja a felnit. Senki nem húz meg csutkára egy csavart, mindig legalább két lépésben szokás meghúzni, pontosan azért, hogy beálljon a helyére.
Ettől függetlenül a tehermentesítős/központosítós kerékagy egy nagyon jó dolog. Próbálj meg egyszer egy 30 kilós terepjáró kereket feltenni a helyére egy sima agyra. Rögtön rájössz a lényegére.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!