Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Acélfelnit lehet központosítóv...

Acélfelnit lehet központosítóval használni?

Figyelt kérdés
Vettem egy garnitúra felnit, de kiderült hogy a kocsimra nem 60,1es hanem 54es felni való.. így nem illik rá az agyra, bővebb. Néhány helyen azt olvastam, hogy az acélfelniket nem lehet központosítóval sem használni, csak az alut. Többen viszont azt is írták, hogy simán központosítják a felnit a csavarok és nem kell rá központosító sem.. mi az igazság?

2021. dec. 20. 22:49
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
100%

Én biztos nem bíznám a csavarokra a központosítást. Gondolj csak bele, hogy a kerékről elhagysz egy pár grammos ólmot már ráz a kormány, akkor egy nem tökéletes központosításnál még durvább hatás lehet.

Esztergályos szerintem tud rá megfelelő betétet csinálni egy kis peremmel ami még elfér a lemezfelni préselése alatt.

2021. dec. 20. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
Vannak olyan típusok, ahol nincs központosító rész a kerékagyon mégis jól működnek.
2021. dec. 21. 06:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 crudy ***** válasza:

Ott ahol nincs gyárilag központosító, úgy találták ki, hogy jó legyen nélküle. Többnyire ezt nem a hozzá nem értő felhasználókra bízzák. Több megkeresésem volt már, hogy gyártsak központosítót. Legutóbb egy ford ranger alá kellett, mire hozzám került a nyomtávszélesítő belül el volt repedve a csavaroknál. Nem sok kellett volna neki, hogy elörjön. Azelőtt egy offroad quad féleségre csináltam. Na arra azért kellett mert elhagyta a kerekeket. A központosító nem csak központosít. A csavarok nem ara vannak, hogy tartsák az autó súlyát. Rázkódástól, ütésektől, excentricitástól tud mozogni a kerék és ezt a központosító küszöböli ki.


Kell a központosító.

2021. dec. 21. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 veterán vas ***** válasza:

Alábbi véleményemet nem vitaindítónak szánom.......

Sok éve vagyok jelen a rallye-sportban. Aki járt már szervízparkban és látott már kerékcserét, az tudja, hogy ebben a szakágban nem használnak központosítót.

Autót fölemel, légkulcs, kerék le, másik kerék föl, autót leenged, és már megy is tovább. Semmi hókuszpók, pedig a tempó nagysága, és a talaj minősége, nagyon sokszor meghaladja a közúti közlekedéshez képesti elvárásokat.


Ezzel nem kérdőjelezem meg a központosító fontosságát, csak azt kívántam jelezni, hogy van élet különféle hókuszpókuszok nélkül is. ;)

2021. dec. 21. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:

használj központosító gyűrűt

persze legjobb lenne visszavinni a felniket és jó méretűt venni

2021. dec. 21. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
A kúp a legpontosabb központosító. Minden kerékanya vagy csavar kúpos. Tökéletesen központban tartják a kereket központosító gyűrű nélkül is.
2021. dec. 21. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 A kérdező kommentje:
Előző, akkor simán feltehetem így is a felniket és nem fog rázni?
2021. dec. 21. 12:15
 8/16 anonim ***** válasza:
Tedd fel, nem fog rázni.
2021. dec. 21. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 veterán vas ***** válasza:

Még egy gondolat a #4 véleményem mellé:

Számtalan olyan autótípus van, ahol a kerékagyon nincs semmiféle illesztőperem, kapaszkodó, sőt, sokszor még a keréklszerelést elősegítő megvezető tüske sem.

Gyakorlatilag az agy külső, és felni belső oldala, egyaránt egy-egy sima felület, amit csak -tipustól függően- 3/4/5 csavar tart össze.

Még sincs belőle probléma.

2021. dec. 21. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 A kérdező kommentje:

Eléggé ellentmondásosak itt is a válaszok meg máshol is ahol olvastam.

Az egyik tábor azt mondja, hogy ha nagyobb a felniagy öngyilkosság a gyűrű nélkül használni, mert nem bírják a csavarok a nyíróerőt és ráz is a kocsi mert nem lesz középen a kerék.

A másik tábor szerint a gyűrűnek csak addig van szerepe amíg a felni felkerül, mivel középen tartja csavarozásnál, tehermentesítő szerepe nincsen.

A 3. tábor szerint semmi értelme a gyűrűnek (szerintem ez a leglogikusabb). Egy pár mm széles műanyaggyűrű biztosan nem tehermentesíti a csavarokat, és amikor meghúzzuk a csavart az központosítja a felnit. Továbbá ha a kocsira is való a felni, akkor is van néhány tized mm hézag a felni és az agy között, ergó ilyen esetben is a csavarok viselnek minden terhet.

Szerintetek melyik a helytállóbb?

Amúgy olyan beszámolót is olvastam aki állítása szerint évek óta használ nagyobb felnit gyűrű nélkül és semmit nem tapasztal. Meg olyat is akinek még gyűrűvel is rázott a kocsi és csak a rávaló felni felszerelésével szűnt ez meg..

2021. dec. 21. 12:56
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!