Acélfelnit lehet központosítóval használni?
Én biztos nem bíznám a csavarokra a központosítást. Gondolj csak bele, hogy a kerékről elhagysz egy pár grammos ólmot már ráz a kormány, akkor egy nem tökéletes központosításnál még durvább hatás lehet.
Esztergályos szerintem tud rá megfelelő betétet csinálni egy kis peremmel ami még elfér a lemezfelni préselése alatt.
Ott ahol nincs gyárilag központosító, úgy találták ki, hogy jó legyen nélküle. Többnyire ezt nem a hozzá nem értő felhasználókra bízzák. Több megkeresésem volt már, hogy gyártsak központosítót. Legutóbb egy ford ranger alá kellett, mire hozzám került a nyomtávszélesítő belül el volt repedve a csavaroknál. Nem sok kellett volna neki, hogy elörjön. Azelőtt egy offroad quad féleségre csináltam. Na arra azért kellett mert elhagyta a kerekeket. A központosító nem csak központosít. A csavarok nem ara vannak, hogy tartsák az autó súlyát. Rázkódástól, ütésektől, excentricitástól tud mozogni a kerék és ezt a központosító küszöböli ki.
Kell a központosító.
Alábbi véleményemet nem vitaindítónak szánom.......
Sok éve vagyok jelen a rallye-sportban. Aki járt már szervízparkban és látott már kerékcserét, az tudja, hogy ebben a szakágban nem használnak központosítót.
Autót fölemel, légkulcs, kerék le, másik kerék föl, autót leenged, és már megy is tovább. Semmi hókuszpók, pedig a tempó nagysága, és a talaj minősége, nagyon sokszor meghaladja a közúti közlekedéshez képesti elvárásokat.
Ezzel nem kérdőjelezem meg a központosító fontosságát, csak azt kívántam jelezni, hogy van élet különféle hókuszpókuszok nélkül is. ;)
használj központosító gyűrűt
persze legjobb lenne visszavinni a felniket és jó méretűt venni
Még egy gondolat a #4 véleményem mellé:
Számtalan olyan autótípus van, ahol a kerékagyon nincs semmiféle illesztőperem, kapaszkodó, sőt, sokszor még a keréklszerelést elősegítő megvezető tüske sem.
Gyakorlatilag az agy külső, és felni belső oldala, egyaránt egy-egy sima felület, amit csak -tipustól függően- 3/4/5 csavar tart össze.
Még sincs belőle probléma.
Eléggé ellentmondásosak itt is a válaszok meg máshol is ahol olvastam.
Az egyik tábor azt mondja, hogy ha nagyobb a felniagy öngyilkosság a gyűrű nélkül használni, mert nem bírják a csavarok a nyíróerőt és ráz is a kocsi mert nem lesz középen a kerék.
A másik tábor szerint a gyűrűnek csak addig van szerepe amíg a felni felkerül, mivel középen tartja csavarozásnál, tehermentesítő szerepe nincsen.
A 3. tábor szerint semmi értelme a gyűrűnek (szerintem ez a leglogikusabb). Egy pár mm széles műanyaggyűrű biztosan nem tehermentesíti a csavarokat, és amikor meghúzzuk a csavart az központosítja a felnit. Továbbá ha a kocsira is való a felni, akkor is van néhány tized mm hézag a felni és az agy között, ergó ilyen esetben is a csavarok viselnek minden terhet.
Szerintetek melyik a helytállóbb?
Amúgy olyan beszámolót is olvastam aki állítása szerint évek óta használ nagyobb felnit gyűrű nélkül és semmit nem tapasztal. Meg olyat is akinek még gyűrűvel is rázott a kocsi és csak a rávaló felni felszerelésével szűnt ez meg..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!