Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kuplung cserénél ha nem...

Kuplung cserénél ha nem használnak központosítót,mennyi az esélye, hogy sérül a főtengely?

Figyelt kérdés
2021. aug. 14. 14:44
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Nagyjából semmi.
2021. aug. 14. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
79%
Semennyi.
2021. aug. 14. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
Nulla.
2021. aug. 14. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 krwkco ***** válasza:
95%

Hogy kiegészítsem a kérdést:

És a nyelestengely-csapágy hosszútávon?

2021. aug. 14. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%
A központosítás csak addig kell, amíg visszateszi a váltót a helyére, utána a nyelestengely már középen tartja. Én is csak szemre csináltam, mikor kuplungot cseréltem.
2021. aug. 14. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Nyelestengely csapágy sérülhet? Gondolom nem véletlen kéne használni központosítót. Mik mehetnek tönkre, ha nincs használva?
2021. aug. 14. 16:46
 7/11 Beviz Elek ***** válasza:
100%
Központosító csak arra kell hogy amikor felcsavarozod a kuplungszerkezetet a tárcsa teljesen középen legyen és így váltó felrakásnál illeszkedjenek a csavarok és a nyelestengely is becsússzon a tárcsa közepébe. Nem káros semmire ha nem használod, mindössze egyszerűbb ha központosítóval középre helyezed a tárcsát. Mivel az első kuplungozásnál már elengedi a szerkezet a tárcsát, ezért utána már nincs is különbség hogy hogy volt felrakva.
2021. aug. 14. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 krwkco ***** válasza:
17%
A kuplungszerkezeten a csavarok lyuka fel van bővítve? Vagy a szerkezetet a lendkerékhez képest nem kell és nem lehet beállítani, mert a lyukak pont olyan átmérójűek, mint a csavar külseje?
2021. aug. 14. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
100%
A központosító csak azért kell hogy egyszerűen össze tudd rakni... Engem riogattak hogy nélküle majd egyáltalán nem fogom tudni összerakni. Szemre egy csavarhúzóval széoen középre igazgattam, rá csavaroztam a szerkezetet és odakészítettem a váltót hogy már csak fel kelljen emelni rá. Másnap meló után a kíváncsiságtól vezérelve, ahogy hazaértem megpróbáltam felrakni a váltót. Elsőre a helyére ment, odacsavaroztam érintőre 4 helyen, felraktam a kuplung munka hengert kuplungoltam egyet és már fel is lehetett csavarozni rendesen... A központosító az~rt kell hogy ne kelljen vele így szórakoznod.
2021. aug. 14. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 Beviz Elek ***** válasza:
100%

#8

A szerkezeten nem kell és nem is lehet állítani. Felcsavarozod és kész. A szerkezet nyomja a tárcsát a lendkerékre és ha rossz helyen volt a tárcsa a csavarok meghúzása idején akkor nem fogod tudni felrakni a váltót.

A szerkezet nagyon erősen tartja a tárcsát a helyén, te azt kézzel nem fogod igazgatni ha meghúztad a szerkezet csavarjait. Egy gyenge autónál sem csúszik meg egy jó állapotú kuplung ha 200 lóerőt ráengedsz, gondolhatod hogy milyen erősen oda van szorítva. A tárcsa közepébe kell belemenjen a nyelestengely és az nem flexibilis. Ha jó helyen van a tárcsa akkor bele fog menni, ha nem akkor nem.


[link]


Amit be kellhet állítani/alapállásba kell rakni az a kinyomócsapágy bowdene/hidraulikája, tehát pedálérintés nélkül ne nyomja a lemezeket, de benyomott pedállal megfelelő mértékben nyomja.


[link]

2021. aug. 14. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!