Kuplung cserénél ha nem használnak
központosítót,mennyi az esélye, hogy sérül a
főtengely?
2021. aug. 14. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
2021. aug. 14. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
2021. aug. 14. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
Hogy kiegészítsem a kérdést:
És a nyelestengely-csapágy hosszútávon?
2021. aug. 14. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
A központosítás csak addig kell, amíg visszateszi a váltót a helyére, utána a nyelestengely már középen tartja. Én is csak szemre csináltam, mikor kuplungot cseréltem.
2021. aug. 14. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
6/11 A kérdező kommentje:
Nyelestengely csapágy sérülhet? Gondolom nem véletlen kéne használni központosítót. Mik mehetnek tönkre, ha nincs használva?
Központosító csak arra kell hogy amikor felcsavarozod a kuplungszerkezetet a tárcsa teljesen középen legyen és így váltó felrakásnál illeszkedjenek a csavarok és a nyelestengely is becsússzon a tárcsa közepébe. Nem káros semmire ha nem használod, mindössze egyszerűbb ha központosítóval középre helyezed a tárcsát. Mivel az első kuplungozásnál már elengedi a szerkezet a tárcsát, ezért utána már nincs is különbség hogy hogy volt felrakva.
2021. aug. 14. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
A kuplungszerkezeten a csavarok lyuka fel van bővítve? Vagy a szerkezetet a lendkerékhez képest nem kell és nem lehet beállítani, mert a lyukak pont olyan átmérójűek, mint a csavar külseje?
2021. aug. 14. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
A központosító csak azért kell hogy egyszerűen össze tudd rakni... Engem riogattak hogy nélküle majd egyáltalán nem fogom tudni összerakni. Szemre egy csavarhúzóval széoen középre igazgattam, rá csavaroztam a szerkezetet és odakészítettem a váltót hogy már csak fel kelljen emelni rá. Másnap meló után a kíváncsiságtól vezérelve, ahogy hazaértem megpróbáltam felrakni a váltót. Elsőre a helyére ment, odacsavaroztam érintőre 4 helyen, felraktam a kuplung munka hengert kuplungoltam egyet és már fel is lehetett csavarozni rendesen... A központosító az~rt kell hogy ne kelljen vele így szórakoznod.
2021. aug. 14. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
#8
A szerkezeten nem kell és nem is lehet állítani. Felcsavarozod és kész. A szerkezet nyomja a tárcsát a lendkerékre és ha rossz helyen volt a tárcsa a csavarok meghúzása idején akkor nem fogod tudni felrakni a váltót.
A szerkezet nagyon erősen tartja a tárcsát a helyén, te azt kézzel nem fogod igazgatni ha meghúztad a szerkezet csavarjait. Egy gyenge autónál sem csúszik meg egy jó állapotú kuplung ha 200 lóerőt ráengedsz, gondolhatod hogy milyen erősen oda van szorítva. A tárcsa közepébe kell belemenjen a nyelestengely és az nem flexibilis. Ha jó helyen van a tárcsa akkor bele fog menni, ha nem akkor nem.
[link]
Amit be kellhet állítani/alapállásba kell rakni az a kinyomócsapágy bowdene/hidraulikája, tehát pedálérintés nélkül ne nyomja a lemezeket, de benyomott pedállal megfelelő mértékben nyomja.
[link]
2021. aug. 14. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: