Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek mennyire szívtam...

Szerintetek mennyire szívtam meg, ha egy 850000Ft-os 16 éves autóra (Swift 2005) fél év alatt eddig kb 400 ezret "locsoltam" el ?

Figyelt kérdés

Szóval ennyit költöttem a szerelésére fél év alatt, bár ebben benne van egy egy új, Michelin gumiszett is ami kb 80 ezer.


/Azt még hozzátenném,hogy nem tökéletes most sem az autó,nem hangosan,de "szól" a nyelestengely, ha ezt is megcsináltatom akkor majd vagy 500 ezernél járok/


Mi a véleményetek, beszoptam így ezzel vagy ilyen idős kocsi ezzel jár másnak is?



2021. dec. 16. 07:34
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
100%

Azért nem mindegy, hogy mi volt ez a költés.

Egy vásárlás utáni teljes szervíz, vezérlés, fékbetétek + tárcsák, foyladkok, szűrők, néhány szilent stb máris leszaladhat munkadíjjal 200k környékére akár, plusz a gumiszett, a maradék már nem egetrengető.

2021. dec. 16. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
68%

#9 "Ugyanaz mint a híres Toyota Corollánál, Honda Jazznél... hajtják amíg megy, mer'há' ez megbízható, kimegy a világbú'"


Ebben nagyon is igazad van, hajtják míg ki nem szakad a futómű, be nem sül a motor, szét nem hullik a váltó. Persze a német prémium nem megbízható mert megjelent a sárvédőn egy rozsdafolt vagy mert 500ezernél csapágyat kell cserélni hogy ne kopogjon....

2021. dec. 16. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
100%

Ezt nem tekinteném szívásnak, ez természetes karbantartás. 16 éves használatban lévő autó, hiába Suzuki Swift, azért egy autónak minden esetben vannak fenntartási költségei, és ezt kétféle módon lehet kezelni:


1) Tényleg folyamatosan szervizeled, amint van bármi apróság, már meg is csináltatod, így nem gyűlnek fel a problémák, nem kell egyszerre ekkora összegeket költeni ami akkor éppen rosszul eshet az ember pénztárcájának, de így apránként ráköltöd ugyanezt a pénzt.

2) Hagyod felhalmozódni a hibákat, mert "hát most van ez a fura hang ami eddig nem volt de attól még megy, hisz ez japán" típusú hozzáállással nem foglalkozol vele ameddig nincs nagy baja, ilyenkor van az, hogy amikor aztán mégis muszáj már elvinni szervizbe, nagyobb összegű számlával találhatod szembe magad.


Én azt mondom, ez ezzel jár, autót tartani csak akkor éri meg, ha pénzt termel neked. Minden más esetben egy luxus, aminek ára van, akkor is, ha olcsó japán.


Nekem például van egy munkásautónak vett, de annyira szép állapotú és általunk megszeretett Ford Escortunk 1995-ből, hogy végül pótautónak megtartottuk akkor is, amikor már nem kellett munkára. Ezt 150 ezer forintért vettük az első tulajától pár éve, valós 140 ezer kilométerrel, azóta ment bele 30 ezer, nulla problémával, de azt már megvételkor is éreztük, hogy a futómű nem az igazi. Aztán most megcsináltuk végre, 4 gátló csere, fékek csere, még pár apróság, hopp, kedvezménnyel csak az alkatrész volt több mint 100 ezer forint egy 150 ezres autóra. Cserébe most biztos vagyok benne hogy további pár évig hibamentesen fog menni, amikor kell. Ez ilyen dolog. Régi BMW-m volt, amire meg 3 év alatt 1,5 milliót költöttem, pedig szép állapotú autó volt egyébként.

2021. dec. 16. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 Wadmalac ***** válasza:
94%

Használt autó vásárlásánál alapszabály, hogy olyat vegyél meg, ami a rászánható összes pénzkeretednek a kétharmadába kerül. A maradékot az első évben úgyis beleköltöd.

A te eseted a papírforma.


Nem xart vettél. Nem vertek át. Csak ennyi idős kocsinál ez van.

Lehet a tulaja szerint totál rendben, nulla átverési szándékkal, de ilyenkor már mindig jön ez-az.

Ha eladás volt tervezve, biztos, hogy nem nézették át előtte, mi mindent kéne rövid időn belül cserélni. Működik? Működik. A többi a vevő gondja.


Én 250-ért vettem másfél éve 21 éves kocsit, eddig 100-at vertem bele szerelésbe (olaj, szűrő, hűtővíz-csere, hátsó fék, alvázvédelem, kipufogó) és még jön olyan jó ötvenes (vezérműszíj, vízpumpa, ékszíjak).


Evvan.

Ötéves használt kocsinál is jön ennyi költség, csak annak a vételárához képest ugyanennyi kiadás arányaiban kisebbnek tűnik.

2021. dec. 16. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
4 éve volt egy ignisem, megvettem 650e ftért, 1,5 évig volt meg, 850e ftot költöttem rá aztán eladtam 320e ftért kereskedőnek. Mindig baja volt a kocsinak, én meg olyan balfék vagyok, hogy mindig elvittem szervízbe, hogy na majd a következő javításnál jó lesz.
2021. dec. 16. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 Koaxk Ábel ***** válasza:
100%

Nézd, én az ilyet mindig úgy fogom fel, hogy rendbe tettem egy olyan kocsit, amit tartóssan szeretnék használni!


Én egy 6,5 millióért vett autóra 2 milliót költöttem nyár óta, szóval bosszankodhatnék, de úgy fogom fel, csomó olyan dologra költöttem, amivel évekig ne kell foglalkoznom.


Szóval lehet vehettél volna fiatalabb kocsit ennyiért, de ezt legalább egyszer rendbe teszed és akkor évekig, nyugodt életed lesz, és fogod tudni, mi volt kicserélve.


Ez azért egy használt kocsinál nagy kincs.


Én valahogy úgy vagyok vele, hogy szeretem tudni a "Drágám" nyűgeit, és ha kiismerem az egy fajta biztos pont, hogy már hangról tudom, hogy akkor valami gáz van...


Na ehhez idő kell, de a legjobb kiindulási alap rendbe tenni, ha "tartós kapcsolatban" gondolkozol :D

2021. dec. 17. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!