Alapjáraton villog az olajnyomás jelző lámpa. Mi történhetett?
Mentem fel az autoval egy nagyon meredek emelkedon, ami le volt fagyva es csúszott is, igy nem birt felmenni. Par másodpercig erőlködött, utána hagytam es inkább visszagurultam. Akkor elkezdett villogni az olajnyomas jelző lámpa, semmi ritmusa nem volt a villogásnak, hanem össze-vissza. Mikor leertem leállítottam és újrainditas utan napokig nem jelentkezett a hiba, igy nem aggódtam. Erre ma állok a piros lámpánál es elkezdett szinten ugyanigy villogni. Aztan a következő piros lámpánál is. A kovetkezonel meg mar rendesen vilagitott is par masodpercig. Utána megint semmi. Hazajottem vele, de többet nem fogok vele így közlekedni. Olajszint rendben van. Majusban volt olajcsere, szűrőt is cseréltek nekem akkor. Jovoheten viszem szerelőhöz. Addig is az lenne a kérdésem, hogy mi okozhatja, ha az emelkedős kínlódás után jelentkezett és, ha csak néha alapjaraton villog akkor is szabalytalanul? Ebben az esetben, hogy nem világít folyamatosan szerelőhöz elvihetem? Vagy inkabb mar egyáltalán ne inditsam be? Köszönöm előre is!
20 eves Opel Corsa
Ilyenkor vagy rossz a nyomásérzékelő szenzor (esetleg kábel) vagy valóban alacsony a nyomás.
Ha alacsony a nyomás akkor vagy kevés az olaj, vagy rárakódott egy koszréteg az előszűrőre, vagy szarakodik a pumpa. Azt nem gondolom hogy a finomszűrő olyan retkes tud lenni hogy elduguljon és észre sem veszed.
Hiba alapján arra tippelnék hogy valóban alacsony a nyomás, azt nem gondolom hogy 50ezrenként cseréltek benne olajat szóval kopott pumpára tippelek, de egy szaki majd kideríti neked. Én tréleren vinném a helyedben…
Gondolom megtette a lóhugy olaj a hatását, 5/30 meg hasonlók, de legalább hamafelépülaolajnyomás...
Forrásban lévő motorolaj, nagy terhelés, főleg ha ez a lófing z10xe/z12xe motor, akkor mindent megmagyaráz.
Rendszeresen szétkoptak az olajszivattyúi, ami a mai napig horror áron van, remélhetőleg csak egy csapágyazás elég neki, a szivattyúcserén kívül.
Első lépésként nézd meg az olajszintet!
Ha kevés az olaj, akkor meredek emelkedőn lehet, h nem tud eleget felvenni a szivattyú, mert ferdén áll az autó.
Ráadásul, ha előtte porgetted akkor az olaj nagyobb része fent van.
Szóval olajszint.
Ha ez rendben, akkor viszont érdemes szerelohoz menni.
Ha nincs nagyon messze a szerelő akkor még szerintem el lehet odáig menni vele.
Elek jól írta:
vagy a szenzor rossz vagy valóban alacsony az olajnyomás ami lehet alacsony olajszint miatt, eldugult olajjáratok vagy eldugult szűrő miatt, vagy döglődik az olajpumpa. Esetleg túl híg és öreg olaj miatt.
Milyen olaj van benne?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!