Az normális jelenségnek számít, hogy a régi dízel üzemű fordom esetében indításkor nem alszik el rögtön az olajnyomás visszajelzését szolgáló lámpa a műszerfalon, csupán a motor beindulását követően 1-2 másodperccel?
Igen, ez minden autónál így van. Az az 1-2 másodperc szükséges ahhoz, hogy a motort körüljárja az olaj és felépüljön az olajnyomás. Gond akkor van csak, ha 5 másodperc után sem alszik el.
Persze a normális az maximum 2-3 másodperc, szóval ha 5 másodpercig tart, akkor már valami nincsen teljesen rendben, de még kellően jó ahhoz, hogy ne okozzon maradandó kárt, szóval el tudsz menni például szerelőhöz megnézetni, hogy miért épül fel lassan a nyomás.
Nem normális, már vagy a motor kopott kicsit, vagy nem cseréltél szűrőt és el van tömődve, vagy az olajszivattyú gyengélkedik.
Nekem egy 29 éves, 180.000 km-t futott autónál már indítózás közben kialszik, még mielőtt beindulna a motor, ez a normális.
Nálam meg nem alszik ki indítózás közben. Nincs egy éves az autó és 16.000 km-rel sem hinném, hogy szanaszét lenne kopva. Az előző autómat 340.000 km-en keresztül hajtottam, ugyanilyen volt. Soha nem volt ebből gond, még mérhető olajfogyasztása sem volt. Nem vonnék le abból messzemenő következtetést, hogy hány tized másodperc alatt alszik ki a lámpa. A lényeg, hogy rövid időn belül kialudjon.
De itt a lepontozóbajnok fotel-szakértők úgyis megírják a "tutit"...
8-as olyan belsőégésű motor aminek nincsen mérhető olajfogyasztása 100% hogy nem létezik, max szemmel megmondani nem tudod hogy eszi.Ha az olajlehúzó gyűrű 100%ban lehúzná az olajat a kompressziógyűrű(k) kenés nélkül maradnának és pillanatok alatt elkopnának.
Szimplán csak az a helyzet hogy ugyan annyi üzemanyagot húz le a gyűrű mint amennyi olajat megevett.Nyilván ütemre lebontva iszonyat elenyésző mennyiségről beszélünk.Viszont 10-20 ezer km-nél már az olaj 10-20%-át az üzemanyag/korom/különböző anyagok teszik ki.
Láttam már nem 1 motort aminél az volt a helyzet hogy jellegzetes kék füsttel/szaggal ette az olajat a motor, de az olajszint állandó volt...
Na mind1, nem kötekedésből írtam.
Amúgy visszatérve a témára, van amelyik autónál ez az 1-2 mp teljesen okés van amelyiknél kezdődő problémára utalhat, de 1 szó mint 100, ennyi még belefér, majd ha 3-4mp-re nő ez az idő akkor kell elgondolkozni 1 átnézésen, de addig lehet elfut még az autó 100-150 ezret is.
Bár ha olajcsere előtt nem így volt, tehát olajcsere után kezdődött a "gond" Lehet szimplán az a helyzet hogy hígabb volt már az előző olaj, mint a mostani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!