Az normális jelenségnek számít, hogy a régi dízel üzemű fordom esetében indításkor nem alszik el rögtön az olajnyomás visszajelzését szolgáló lámpa a műszerfalon, csupán a motor beindulását követően 1-2 másodperccel?
10-es. Az, hogy "nincs mérhető olajfogyasztás" nem egyenlő azzal, hogy az olajlehúzó gyűrű 100%-ban lehúzná az olajat. Szándékosan nem azt írtam, hogy nulla az olajfogyasztás, hanem azt hogy nem észlelhető. Ha már ennyire hasogatni akarjuk azt a szőrszálat.
Nem gondoltam, hogy ezt is részletezni kell, de úgy értettem, hogy nem hogy olajat az életben nem kellett rátöltögetnem, hanem az olajcsere után 15.000 km-rel sincs szemmel látható olajszint csökkenés a nívón. Ezt pedig a "szétkopott" motorra reflektáltam. Amit leírtam, szerintem nem a szétkopott motor jellemzője.
Köszönöm mindenkinek a válaszát!
Igen, az autóban nemrég lett olaj és szűrők cserélve, utóbbiból ráadásul az egyik legnagyobb (és legdrágább) gyártó termékei lettek hozzá beszerzve, olajból nem a legelitebb, inkább csak egy középkategóriás kenőanyag, mely megfelel az összes gyártói előírásnak.
A jelenség nem tudom, hogy ugyanúgy nézett-e ki az olajcsere előtt is, csak most észleltem, és kezdtem el aggódni annak okán, hogy más fórumon is volt aki azt írta, a visszajelző lámpának már az indítás pillanatában el kell aludnia.
Na most nem tudom, lehet-e esetleg az olaj eltérő az előírtaktól esetleg (bár a lehetséges jogi okokból kifolyólag nem gondolnám)?
A szűrőre nem gyanakodnék, és igazából a motor sem tűnik kopottnak, 266 000km van a járműben, nagyon könnyen indul.Lehet, hogy eddig is ilyen volt, csak én aggódom túl a dolgot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!