Gyújtáskor ha várok egy kicsit miután kialszanak a lámpák elkezd villog és sípolni az olajjelző pirosan, mi lehet a baj? (Skoda Fabia 1.4 MPI)
Inditáskor sípol 3szor és még villog pirosan egy párszor az olajjelző a műszerfalon majd kialszik. De ha a lámpák kialvása után indítok rögtön akkor nem csinál ilyet.
Valahol olvastam hogy azért jelez mert akkor még nincs olajnyomás hiszen nem jár a motor és nem megy az olajpumpa így azt jelzi hogy még nincs olajnyomás hiszen valóban nem kering stb.
Ez valóban így lehet?
Vagy mi lehet a gond?
Skoda Fabia 1.4 MPI
Hülyeséget olvastál, alapból nem villog, és nem sípol, csak világít amíg el nem indítod.
Szerintem csereperiódust jelez.
Itt van amit írtak róla:
Azért mert a gyújtás az a kulcs pozíció, amiben a motor működni tud, és ilyenkor az összes jeladót, érzékelőt figyeli az ECU, és visszajelzést is ad ezek egy részéről a műszerfalon.
Az olajnyomás jelző lámpa álló motornál azért villog, mert azt érzékeli az olajnyomásmérő, hogy nincs olajnyomás - mégpedig azért, mert az csak forgó motornál van a direktben főtengelyről hajtott olajpumpa miatt. Így ha elindítod a motort, az olajpumpát hajtja a főtengely, és így lesz olajnyomás is, és elaszik a lámpa.
Baromság.
Nem villog, nem sípol, csak VILÁGÍT.
Ennek így is kell lennie, a töltés visszajelzésével együtt, mert innen tudod, hogy működik a visszajelzés.
Miután elindítod (mivel a generátort, és az olajpumpát is a motor hajtja), kialszanak.
Ha villog, és sípol, az figyelmeztet valamire.
Ha indítás után 1 perc kell mire kialszik az már régen nagy hiba. 2-3 mp alatt ki kell aludjon maximum 5 mp alatt. Ez azt jelezheti hogy vagy nem megfelelő az olajnyomás, vagy az olajpumpa kezdi megadni magát, lehet egy érzékelő hibásodott meg, ez a jobbik eset vagy túl kevés olaj van az autódba, Nívó pálcát kiveszed, letörlöd vissza ütközésig, megint ki és megnézed a szintet. Ha az megfelelő akkor olajnyomás gond lesz. Az is lehet hogy csak késő lép fel az olajnyomás ami szintén az olajpumpa hibájára utalhat. Az hogy indítás előtt gyújtásnál villog meg sípol az már nem normális mert hibát jelez. Gyújtásráadásnál nem véletlen kell várni hogy néhány visszajelző lámpa kialudjon ez a féle önteszt hogy minden működik-e rendesen. Az olajnyomás jelző és a töltés jelző csak indítás után járó motornál alszik ki mert csak járó motornál üzemel az olajpumpa, generátor, vízpumpa és más egyéb berendezések. Ha nem jár a motor eleve ezek nem is lépnek működésbe mert akkor még kenés sem kell. Ha akkor villog nyilván a computer hibát észlelt egy érzékelőbe. Én a helyedbe legelső körben elvinném egy szervizbe hibakód olvasásra és elmondanám hogy milyen hibát vettél észre. Az is lehet hogy csak időszakosan jön elő a hiba kontakt hiba is lehet az oka.
De az hogy indítás után 1 perc kell mire kialszik az olajnyomás jelző az már régen rossz.
Csereperiódust nem így kell jelezze egyik autó sem, de lehet tévedek.
Az elején minden kialszik addig oké, viszont ha nem indítok hanem várok 5-10mp gyújtás állapotban akkor villog a piros és sipol 3at majd ez inditás után megszűnik.
De ha az ellenőrző lámpák kialvása után rögtön inditok akkor semmi nem jön elő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!