Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan lehet állva melegíteni...

Hogyan lehet állva melegíteni az autót?

Figyelt kérdés

A kérdésem a következő, hogy munkahelyemen olyan autó van, ami a sötétedést érzékeli és automatikusan felkapcsolja, sőt rajta is hagyja a világítást, egészen addig, ameddig a motort le nem állítjuk és ki nem nyitjuk az ajtót.


Hogy mi ezzel a probléma? Beköszöntött a hideg és újabban várakozni vagyok kénytelen parkolókban, mert kollégám busszal érkezik a városba és úgy megyünk tovább dolgozni. Én beállok a parkolóba és a motort járatva melegíteném az utasteret a légkondival. Igen ám, de mivel sötét van, ezért a lámpa nem kapcsol le és állok díszkivilágítással a parkolóhelyen, mint egy láma.


Ezeknél az autóknál hogyan lehet kikapcsolni a lámpát, hogy tényleg csak a motor pöfögjön és menjen a légkondi? A lámpa csak akkor kapcsol le, ha leállítom a motort az indítógombbal és kinyitom az ajtót. Egyébként ez is érdekes, hogyha nem szállok ki az autóból, mert várni mentem oda, akkor is mi a frászért kell kinyitnom hozzá az ajtót, hogy lekapcsolódjon a lámpa?



2021. dec. 3. 01:42
 1/10 anonim ***** válasza:
Ha nincs off állás a világításkapcsolón, akkor helyzetjelző állásra lehet max átrakni, akkor legalább elöl nem világít annyira. Ez ilyen, mondjuk én már megszoktam, mert az előző kocsimon is úgy volt bekötve, hogy nem lehetett lekapcsolni a világítást. Az újaknál meg ugye auto állásban nappal a drl megy, sötétben meg minden.
2021. dec. 3. 02:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Van off állás, de sötétedés után nem csinál semmit. Nappali menetfény viszont még nincs ezen. Fogalmam sincs milyen évjárat. Renault Megane.
2021. dec. 3. 02:12
 3/10 anonim ***** válasza:
Én autómon van off kapcsoló és működik is. Csak a nappali menetfény marad fent, azt viszont nem lehet kinyomni.
2021. dec. 3. 03:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
88%

Google kereső: "renault megane turn off auto lights".

Az autókban lévő klíma nem tud fűteni, csak hűteni (kivéve az elektromos autók). A motor hulladékhőjével fűtöd az utasteret.

2021. dec. 3. 04:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
irányjelző kapcsoló végén van egy kis gomb, azt kell hosszabban nyomni, és kikapcsolja az automatikus világítást.
2021. dec. 3. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

Az indexkar szélén a gombot hosszan nyomvatartva lehet az automatikus világítást ki/bekapcsolni. Így az Off az ténylegesen Off lesz.


Amit klímával fűtésnek nevezel, az nem az a klímával fűtés, mint mondjuk egy hőszivattyús elven működő split klíma esetében. Az autóé csak hűteni tud. Fűteni úgy fűt, hogy a motor által keletkező hő segítségével a fűtőradiátorban keringő hűtővíz hőjén keresztül fújja be a levegőt. Azt változtatja, hogy a beszívott friss levegő milyen mértéke haladjon át befúvás előtt a radiátoron. Ha pl. 22-re állítod, így fúj egy idő után egyre langyosabbat, hogy a levegőnek már csak egy kisebb része halad át a fűtőradiátoron.

2021. dec. 3. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
47%
Én azt hiszem te teljesen félreértelmezed a lámaléttel járó kihívásokat.
2021. dec. 3. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Nalam a munkasauton ki lehet kapcsolni. Olyan hogy ha beinditom akkor felkapcsol a lampa, kikapcsolom a vilagitast de a gomb visszaugrik az automatikus pozicioba, a lampa viszont kialszik. Ugyan igy kapcsolom vissza. Viszont ha leallitom a motort es ujra inditom akkor megint bekapcsol a lampa, mindegy hogy elozoleg kikapcsoltam e.

En is kikapcsolom a lampat mikor beinditom es jaratom egy 10 percig mielott indulok, addig bent felveszem a cipom, ilyesmi.

2021. dec. 3. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm, megpróbálom. A klímával lehet, hogy igazatok van, mert nekem otthon manuális van még, annál csak annyit tudok csinálni, hogy felcsavarom a ventillátort és a pirosba húzom a kart. A munkahelyi autónál eddig úgy csináltam, hogy benyomtam az AC-t, felvittem a hőfokot és a ventillátor ikonját magasabbra állítottam, hogy erősebben nyomja be a levegőt. De ha jól értem, akkor az AC-t nem is kellene benyomnom, mert úgyis meleget fújna be? A másik opció, hogy benyomom az AUTO gombot a klímaegységen, olyankor magától állítja a ventillátort is, csak azt azért nem szeretem használni, mert maximális fokozatról indul.
2021. dec. 3. 14:59
 10/10 anonim ***** válasza:

Nem kell az A/C-t benyomni. Ha nyomsz egy Auto-t, lehet visszakapcsolja (tehát újra kapcsold ki, vagy ne használd az Auto gombot), de érdemes fűtési idényben kikapcsolni. Ha bekapcsolod, annyi történik, hogy hajtja a klímakompresszort is, de ugyanúgy feltűti a fűtőradiátorral a befújt levegőt, így párátlanabb, szárazabb, jobb levegőt fúj be, de annyit nem ér, mint amennyivel többet fogyaszt. Akkor érdemes még bekapcsolni, ha párás belül a szélvédő, mert a klíma párátlanító hatása szinte másodpercek alatt szünteti meg a párásodást. Jó tudni, hogy kb. 6-7 °C külső hőmérséklet alatt a vezérlés akkor is tiltja a klímakompresszort, ha bekapcsolod az A/C-t, így kb. e hőfok alatt így sem úgy sem működik.


Az A/C tehát csak a klímakompresszort engedélyezi. Ettől gyorsabban sem fog meleget fújni, mert az a hűtővíz hőmérsékletének a függvénye. Egy 3-4 decivel fogyaszt csak többet egyébként vele, de ha nincs párásodás, nem érdemes használni ilyenkor. Ugyanakkor lehetőség szerint érdemes havonta egyszer-kétszer megjáratni a klímát, hogy ne száradjanak ki benne a tömítések, de csak bizonyos hőfok felett fog működni a kompresszor, Renaultnál nem tudom, ez hány fok, nekem Opelem van, ott így működik.


A saját manuális autód pontosan így fűt, csak ott a tekerőkkel Te magad kevered ki a hőfokot (milyen mértékben haladjon át a levegő a fűtőradiátoron) és a befúvás irányát, a ventilátor fordulatszámát, itt viszont a megadott hőfokot a klímavezérlő keveri ki, de valójában ugyanúgy azokat a terelőlapokat állítgatja, csak elektromos motorokkal, illetve képes az automatikus üzemre (hogy ő válassza ki a befúvás irányát és sebességét), de utóbbit Te is állíthatod, míg előbbit mindenképpen a vezérlő szabályozza attól függően, hány fokot kérsz. Ha pl. 22-re állítod, akkor először maximális hőfokkal fog fűteni, majd szépen lassan egyre langyosabbat fúj. Nem gyorsítja a felfűtést, ha mondjuk felveszed 28-ra, majd visszateszed 22-re.

2021. dec. 3. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!