Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyi ideig kell melegíteni...

Mennyi ideig kell melegíteni és visszahűteni az újabb (2016tól) dízel autókat (konkrétan pl a tdci)?

Figyelt kérdés

Mind télen, mind nyáron.

Hall az ember mindenfélét. Nem szabad melegíteni/hűteni, vagy kell 1-2 percet használat előtt-után. Olyat is hallottam már, hogy 5 percet melegíteni kell, meg megint 5 percig visszahűteni a turbót.

Mi az igazság?


2021. ápr. 28. 22:43
 1/3 anonim ***** válasza:
A modern kocsik már "bolondbiztosak". Szóval amit nem szabad azt nem tudod vele meg tenni. Ha nem szabadna 5 perc alatt leállítani akkor nem engedné.
2021. ápr. 28. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Attól függ.

Egy turbódízelt nagy hidegbe érdemes 1-2 percig járatni, főleg ha előtte nem ment egy darabig, pl. nem ment még aznap. Ez nem csak a melegedés miatt van, hanem hogy a hidegen nehezebben szivattyuzható motorolaj eljusson minden kenési helyre, különösen a turbócsapágyba (ami a kenési rendszer legtávolibb pontja, tehát oda jut el legkésőbb)

De én melegbe is szoktam 15-20 másodpercet várni ha régebben ment a kocsi, csak hogy kapja fel az olajat és jusson el mindenhova.

Leállításnál pedig csak akkor kell járatni ha előtte nagyobb terhelés volt pl magasabb fordulaton mentél, vagy autópályázás után. Ennek az az oka, hogy ilyenkor a turbónak ~50-60ezer a fordulata, és ha hirtelen leállitjuk megszűnik a nyomott olajzása. Ezt pedig hosszú távon nem fogja szeretni. Azért érdemes olyankor fél percet kivárni alapjáraton, hogy lelassuljon a turbó fordulata.

2021. ápr. 28. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

2005 óta vannak CR-dízel autóim, a jelenlegi 2018-as évjáratú.

Külön melegíteni nem szoktam. Max egy percet jár a motor, utána amíg kiállok a garázsból, becsukom a kaput és indulok. Igaz a mostani autómban van elektromos motor előmelegítő, amit használok is, így a legnagyobb hidegben is langyos motorral indulok. De az előzőben nem volt ilyen, azt sem ketyegtettem hosszú percekig. Hidegen nem nyomom mint a barom és nem is tartom alacsonyan a fordulatot, azt gondolva, hogy ha 1500 fölé kerül a fordulatszámmérő mutatója az "fáj neki". Közepes, 1800-2000-es fordulaton elindulok, elnyújtva, kis gázpedálállásokkal gyorsítok.

Ez a hűtögetés téma is túl van lihegve. Soha nem hűtök külön. Ugyanis ritkán megyek hegyre, az pedig még ritkább hogy a hegytetőn, vagy a hegyoldalban azonnal megállnék. Ugyanez igaz az autópályára is. Ritkán állok meg autópályán. Ha mégis meg kell állnom, a lehajtón már nem nyomom neki, hanem szépen kigurulok. Amikor hazaérek, akkor is előtte át kell mennem a fél városon, nem közvetlenül az autópálya mellett lakom. Így nem hűtök.

Az előző autómtól 330.000 km-rel váltam meg, hibátlan, gyári bontatlan turbóval. Tehát hosszú távon sem volt soha ebből adódó műszaki problémám.

2021. ápr. 29. 07:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!