Reális ár a szerviz által adott, vidéken egy 8-as Civicnél?
Tudtam, hogy az első lengéscsillapító már cserés lesz.
Árajánlatot kértem előzőleg átvizsgálták és megállapították, hogy emellett a rugó is csereérett. Első kerékre megy.
Reális az ár? Illetve a lengéscsillapítónál melyik választanátok?
Mondták van TRW olcsóbban, de tudnak Sachs vagy KYB-et is, csak az drágább, megérne +35 ezer felárat valamelyik másik márka?
Illetve első fékbetét - tárcsa csere is .
Spirálrugó: Sachs 2 db. 30.299.- + áfa - 38.480 ft.-
Lengéscsillapító: TRW. 2 db 48.112.- + áfa - 61.100.- ft.
Fékbetét elsőtengely: ATE - 17.147.- + áfa - 20.995 .- ft
Féktárcsa: ZIMMERMANN - 2db 35.320.- + áfa 44.855.- ft
Munkadíj: 14.000.- + áfa 17.780.- ft
Összesen: 130.260 .-ft + áfa , br.: 165.430.- ft
Nem tudom Hondához milyenek az árak, és a 16 éves Opelemre sem sokallnám ezt az árat. A munkadíj meg kifejezetten baráti.
Márkák tekintetében a Sach-ot preferálnám (nálam ez a gyári is), még ha drágább is. Féktárcsából korábban TRW-ből megszívtam. Most nekem is Zimmermann van fent, teljesen rendben van.
Az ár korrekt, nekem csak az nem tetszik, hogy miért javasoltak rugócserét? Egy rugó nem olyan, mint például egy fékbetét, hogy fokozatosan romlik. Egy rugónak kizárólag két állapota létezik: vagy törött, vagy sem. Amíg nem törött, addig azt nem kell cserélni. Persze lehet mondani, hogy "lengéscsillapítóval együtt a rugót is érdemes cserélni", de ezt az érvelést két okból sem tudom elfogadni.
1. Nem, a rugót nem "érdemes" cserélni, ha nem törött. Abban a rugóban simán benne lehet még akár 100 ezer kilométer. Vagy 200 ezer. Szóval minek kéne kicserélni feleslegesen? A teljes árnak kb. 25%-át a rugó teszi ki, amit a nagy büdös semmiért akarnak kicseréltetni veled.
2. Alapvetően 100%-ig az "együtt cseréljük" megoldások híve vagyok. Ennek folytán az első pontot még hajlandó is lennék figyelmen kívül hagyni. De aki azt akarja nekem megmagyarázni, hogy a hibátlan rugót együtt kell cserélni a gátlóval, DE A TORONYCSAPÁGYAT NEM, az mégis mi a jó istent szív esténként? Elég erős cucc lehet, az biztos. Gátlóval mindenképpen együtt érdemes cserélni a csapágyat, mert az tuti, hogy közel sem fog 100 ezret elfutni. Az élettartama eleve sokkal rövidebb egy rugóénál, de ráadásul a rossz gátló szétveri a csapágyat is, szóval a rugócsere után garantálható a csapágy meghibásodása is nagyon rövid időn belül. De érdekes módon azt nem javasolták cserére? Csak a rugót, aminek kutya baja... hát érdekes.
Bár hozzáteszem, hogy a kérdés alapján nem derül ki, hogy első gátlókról beszélünk-e, vagy hátsókról. Én azt feltételezem, hogy elsőkről, de ha netán hátsókról, akkor a toronycsapágy kérdése nyilván tárgytalan. Viszont ebben az esetben az első rugók cseréjének ajánlása még nagyobb idiótaság. Így vagy úgy, de ez így nem kerek.
Én két dolgot javasolnék: először is érdeklődd meg, hogy mégis mi alapján javasolják cserére két első rugót. Ha a válasz nem az, hogy "mert törött", akkor kapásból vetesd le a listáról, mert értelmetlen. Vagyis ha szeretnéd, akkor cseréltesd ki, elvégre te pénzed és te autód. Én csak azt mondom, hogy értelmetlen cserélni, ha nem törött. A másik dolog pedig a toronycsapágy, hogy azt mégis miért nem ajánlották cserére. Erre igazából jó válasz nem létezik. Ez nálunk például nem vita tárgya, gátlót csak csapággyal együtt cserélünk, mert utólag nem bizonyítható, a csapágyat nem mi tettük tönkre a gátló cseréjekor, ezért amikor rövid időn belül tönkremegy a csapágy (és tuti, hogy tönkre fog), akkor kötelesek leszünk ingyen megjavítani garanciába. Arra meg nekünk semmi szükségünk.
8 ezer/óra kb amiért dolgoznak. Szerintem hihető.
Megyeszékhelyen is tudok nem egy szervizt aki ennyiért dolgozik és jó, megbízható szervizek. Csak a márkaszerviz árak vannak elszállva nagyon.
Keresd ki KovácsAutón hogy mennyibe kerülnek ott a cuccok és megtudod!
A munkadíj az nagyon jó. Igaz ezek ilyen pikk-pakk pár perces melók.
#7 Parancsolsz? 8 ezer/óra? Azaz azt akarod mondani, hogy 2.2 óra alatt kicserélnek két gólyalábat és két tárcsa/betétet?
Olvassuk már el akkor a gyári szervizidő előírásokat.
- K1.1700 Shock absorbers (both) R&I: 2,30 hours
- M2.0604 Front brake disc (both) - including pads R&I: 1,00 hours
Ez 3.3 óra, akárhogy számolok. 8 órás munkadíjjal ez 26400 forint kellene, hogy legyen, nem pedig 17780.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!