Bizonyíthatóan garanciális idő alatt keletkezett hiba a garancia lejárta után pár nappal derült ki - köteles a szervíz még garanciában javítani?
" olajcsere miatt belenéztünk a belsejébe és láttuk a szivárgást."
" vastag olajlerakódás van a blokkon, valahonnan szivárog"
Na akkor hogyan is?
Elnézést, ha nem fogalmaztam pontosan, nem vagyok szakember, de a lényeg nem is a műszaki kérdésen van, hanem a jogin...
Inkább úgy tenném fel a kérdést, hogy ha bármilyen hiba esetén, ami a garanciális idő után derül ki, de bizonyítható, hogy már előtte is fennállt, akkor mi a szitu, van-e esélyem, hogy garanciában javítják az autót?
Kb. olyasmira gondolok, hogy ha veszek egy használt autót és kiderül, hogy volt ismert hibája, amiről nem szólt az eladó, akkor jogom van reklamálni az eladónál, hiába használt az autó és nincs garancia rá.
Igen, az más kérdés, hogy bizonyítani kell tudni mindezt, de az majd a következő lépés, az első, hogy mit mond a jog ezekre a szituációkra,,,
"de a lényeg nem is a műszaki kérdésen van"
Pedig nagyon is. Mert attól függ hova néztetek bele és hol volt olajos.
Én nem vagyok ebben járatos , de annyit azért tudok hogy amíg egy értelmes mondatot nem tudsz megfogalmazni addig felejtsd el.
Ott főleg minden szónak, fogalomnak jelentősége van, mert a szerviz is rögtön megcáfolja és bele tud , bele lehet kötni.
Ehhez ügyvéd kell és gyanitom hogy addig az autót se használhatod .
Meg neked kell bizonyítanod mindent.
#7 Hát most attól függ hova néztetek be.
De mindegy is, ha lejárt a garancia akkor lejárt, nincs mit tenni.
Persze, az nyilvánvaló, hogy pontosan meg kell fogalmazni, ehhez majd igénybe veszem a szakember segítségét, amikor majd szakkifejezéseket kell alkalmazni, és persze, nekem kell bizonyítani, ez is világos, de egyelőre most csak arra voltam kíváncsi, hogy egyáltalán jogilag lehet-e tenni valamit? Analógiaként arra a példára gondolva, hogy bár egy használt autón már nincs semmilyen garancia, de ha kiderül és bizonyítható egy rejtett (eltitkolt?) hiba, akkor jogilag van lehetőségem reklamálni az eladónál.
Az most részletkérdés, hogy mi volt pontosan a hiba, meg hogy hogyan bizonyítom, a lényeg, hogy a jog erre lehetőséget biztosít. És arra lettem volna kíváncsi, hogy ilyen jog csak használtautó vételekor áll fenn vagy garanciális is autó esetében is, garancia után.
Valószínű, amit mondtok, hogy garancia után már semmi, de nekem az is meglepetés volt, hogy egy nulla garanciás, használt autó esetében van jogorvoslati lehetőség.
Szóval a hiba specifikálása és a bizonyítási metódus már a második lépés, az első az, hogy mit mond a jog, egyáltalán érdemes-e belekezdeni vagy inkább kifizetni egy esetleg többszázezres hiba javítását, amiről a szerviz tudott, de nekem esélyem sem volt felfedni a hibát, lévén garanciális autóhoz csak a szakszerviz nyúlhat.
És remélem, értitek a dilemmámat, hogy gyakorlatilag ki vagyok szolgáltatva a szakszerviznek, aki így simán megteheti, hogy elhallgatja a hibát, megvárja, míg lejár a garancia, nehogy neki kelljen foglalkozni vele - a vevő meg úgysem veszi észre, mert nem szerelheti az autót...
És pláne annak a fényében bosszantó ez, hogy az ember kifizet 80-90 ezer forintokat évente a kötelező szakszervizre és ennek ellenére történhet ilyen.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!