Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motorozás=Háború kinek mi a...

Motorozás=Háború kinek mi a véleménye erről?

Figyelt kérdés

Jövőre kezdem az A kategóriát, így is elég későn(29 évesen) mert közbe jött a korhatár emelés, majd személyes problémák miatt volt fontosabb is, így most tartok ott hogy megcsináljam. A család abszolút nem támogat, apám azt mondta koporsóra is tegyek félre, anyu is nagyon félt abból a szempontból hogy nem kell 200-al menni ahhoz, hogy leszakadjon egy végtag, vagy hónapokig lábadozzak, ugyanis erről gondoskodnak az autósok 40-90el is, viszonylag erős motort néztem ki 600ccm 125lóerő, de ha pénzben jobban állok majd bevállalnék egy 1000lóerős 201 lóerős motort is, amikor az autót kerestem mindenki azt mondta hogy 140 lóerő kezdőnek sok, és a kerítés fogja meg valahol(50+os ember több évtizede vezet és legerősebb autója nem volt több 90 lóerőnél)

Bízom magamban, és úgy érzem ha másra hallgatok akkor sose lesz semmim.


Viszonylag fiatal vagyok még, én pozitív oldalról nézem az egész dolgot, másképp ha a kórháztól, haláltól tartanék, akkor bele sem kezdenék.


2021. nov. 24. 18:28
1 2 3
 11/25 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező! Mennyi rutinod van motorozás terén? Meg ha jól tudom, akkor talán nem is mehetsz egyből korlátlan jogsira (de majd a többiek kijavítanak)

Tény, hogy a motorozás veszélyes, és még egy bicajjal is meg lehet halni ha esik az ember. Párom intezíves nővért, és ő kimondottan megtiltotta, hogy motorozzak pont mert náluk mindig van egy ilyen balesetes. A legutóbbira pédául azt mondta a dokijuk, hogy jó lesz ha megtanul rendesen nyalni, mert olyan sérülést kapott, hogy többé nem fog felállni neki.

2021. nov. 24. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/25 anonim ***** válasza:
100%
Rosszul tudod, 24 év felett lehet egyből a korlátlan A-ra menni.
2021. nov. 24. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/25 anonim ***** válasza:
100%

Mondjuk zöldfülűként óriási önbizalommal 125 lóerős motorra ülni,nem csoda hogy féltenek.Ennyi ésszel tényleg a temetőben fogsz kikötni egyhamar.

Ez olyan mintha első autónak vennél magadnak egy 5-600 lóerős hátsókerekes autót.Csak az autónál a tonnányi vas,légzsák,ütközési zóna,elektronika stb megmenthet de motornál nem fog.

Elsőnek vegyél egy kisebbet,tanulj meg motorozni és utána lépj fel,több alázat kéne.

Rengeteg ilyen ember van mint te,azt mondják tudom hogy kell kezelni,önbizalom az egekben aztán 1 hónap után azt hiszik vérprofik,elkezdik feszegetni a határokat majd kiskanállal kaparják össze őket.

2021. nov. 24. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 anonim ***** válasza:
100%
Kezdésnek 120 lóerő=dead. Hozzáérsz a gázhoz és már repülsz is.
2021. nov. 24. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/25 A kérdező kommentje:

#11

Ugyan nem volt jogsim még kamaszként de régi Skoda-t vezettem, bíztak rám 125-ös robogót is, mondjuk biciklihez képest nagyobb gázra az is ment mint a hülye, de pár kör után már mondhatni megszoktam és éreztem a robogót, viszont tisztában voltam vele hogy mi az óvatosság, ha leszartam volna akkor darabokban kellett volna összeszednie annak aki ideadta pár körre.

Nekem semmit nem mond a súly lóerő arány, van aki óvatosságra int, van aki koporsót vetetne velem. Nem is foglalkozok vele igazából csak kíváncsi voltam hogy válaszol-e olyan akinek a családtagja hasonló tervvel állt elő.


Ez olyan mint amikor külföldre menne a családtag, de lebeszéli mindenki, mondván jól kell bánni a pénzzel és itthon is lehet haladni.

Ha másra hallgatnék ő nyugodtan élne tovább mert ő nem mert motorozni, én meg azon kapnám magam hogy 40 elmúltam és nincs még a jogsi sem.

2021. nov. 24. 19:29
 16/25 anonim ***** válasza:
100%

'Nekem semmit nem mond a súly lóerő arány'


Azt hiszem megtaláltuk a probléma forrását... Ilyen az amikor az önbizalom hülyeséggel párosul.

2021. nov. 24. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/25 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező, elég fura a hozzáállasod....


Én 10 évesen motoroztam először. Van már pár év tapasztalatom így a negyedik X után.

Crossoztam, enduroztam, napi szinten kozlekedek motorral (mostmar csak szép időben).


Azt javaslom tartsd be a fokozatosságot, különben nem sok örömöt fog adni neked a motorozás.


Kezdetnek javaslom vegyél egy 125-250-es motort és menj vele végig egy szezont. Menj esőben, lemenő nappal szemben, vagy éppen ennek háttal (majd rajossz mennyire látnak ilyenkor a többiek...), éjjel, hajnali deres úton, csúszós őszi faleveleken, stb...


Aztán, ha úgy érzed már tudsz motort vezetni, akkor menj el egy vezetestechnikai tréningre.


Ha ezek után is pro vagy, és nem tudtak újat mutatni, akkor vegyél erősebb gépet.


A 200le már felesleges utcára, azt csak hülyék vesznek.

Ha nem hiszed, bármikor mehetünk egyet mondjuk kakucson. Én egy 300-as motorral jövök majd és 10 körön sztem egyszer utol foglak érni...


Hidd el, a fokozatosság a tanulás lényege itt is.

2021. nov. 24. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/25 anonim ***** válasza:
100%

Szia!

Én 2015 óta motorozom, most vagyok 27. Évente képzem magam, járok aszfaltos vezetéstechnikai tréningre, terepesre, terepen egyedül is szoktam túrázni, endúrózni, utassal pedig külföldi túrákra megyek ide-oda. Szerintem ha már most úgy állsz hozzá, hogy 600-assal akarsz kezdeni, majd minél hamarabb egy 1000-es, akkor nem biztos, hogy a motorozás neked való, mivel láthatóan az ingerkeresés az egyik fő motivációd. Ami nem baj, csak könnyebben kerülnek balesetbe az ilyen emberek, amikor egyből valami nagyobb motorral kezdenek. Érdemes újragondolni. Sokan túlélték az ilyen kezdést, még többen legalább 1-szer balesetbe keveredtek, néhányan nem élték túl.

Hiába bízol magadban, nem csak te közlekedsz az úton. Hiába próbálod kocsihoz hasonlítani, nagyon nem ugyanaz. Nem tudod még, milyen veszélyei vannak a motorozásnak, mivel még nem motoroztál (huzamosabb ideig). Továbbá a fizika itt is működik, nehezebb motornak nagyobb a tehetlensége, érzékenyebb a gáz, a fék, nehezebb vele minden létező manőver. Még fogalmad sincs, ezek a gyakorlatban mit jelentenek. Ki kell építeni egy izommemóriát a kezelőszervekre, addig meg egy gyengébb motor nem bosszulja meg, ha 1 centi helyett véletlenül másfelet tekersz a gázkaron, vagy véletlenül a gázmarkolatba kapaszkodsz meg gyorsítás közben.

Én még most is úgy érzem, sok tízezer km-rel magam mögött, hogy még rengeteg dolgot tudok tanulni. Kezdőként egy 600-as csak szenvedés. Persze, egyenesben, lámpától startolva királynak fogod érezni magad és nem fogod érteni, mi a szart papoltunk neked, de aztán jön a kanyar, vagy valaki kikanyarodik eléd... Akkor hirtelen leesik a tantusz valszeg. Sőt az se ritka, hogy valaki elkezd félni a motortól, vagy legalábbis tartani tőle, nem megbízni benne.

Amúgy ha gondolod, szívesen beszélek privát üzeneten keresztül, bármit kérdezhetsz.

2021. nov. 24. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/25 anonim ***** válasza:
Nem az a fajta vagyok, aki ilyen bulikról lebeszéli az embereket. De én tényleg mindenen túlvagyok: crossmotoroztam tinikoromban, 17 évesen szarrátuningolt 2 ütemű Aprilia RS 125el randalíroztam, 25
2021. nov. 24. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/25 anonim ***** válasza:
Na szóval folytatás: 2 ütemű Honda CR250-el jártam nyélgázon árkon-bokron keresztül, Suzuki GSX-Rek több is, mentem 300-al főúton, meg ilyen dolgok. Kis eséseim voltak csak, sosem estem úgy igazán nagyot. Most ott tartok, hogy minden megvan, 2 gyerek, egy angyal feleség, a garázsban jó autó, Ducati Monster, rendszámos Suzuki DR650, a fiamnak félretéve egy Kawasaki Kx80. És a Ducatival 300 km-t mentem az idén. Mert ráülök, megyek a városban vele 60-al, és gyomoridegem van, hogy mi van, ha... Túl veszélyes. Nem érzem már jól magam rajta, felfogtam a súlyát, mennyire veszélyes. De a te döntésed, nekem könnyű, mert kiéltem magam.
2021. nov. 24. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!