BMW E39 523i 2.5 literes motorral,automata váltóval jó autó? Mennyire megbízható?
Az a baj hogy ha 5 év után eladják, már azért van mert nem éri meg rákölteni.
Ha jó lenne soha nem adnák el.
20 éves megbízható autó? 🤔
Ez egy oxymoron. 😃
E39 önmagában lehet "megbízható", mert egy tartós konstrukció - ellenben egy prémiumautóról beszélünk, amitől nem várható el az, hogy olajcserével meg ilyenekkel csak megy és kész. Nincs ebben semmi meglepő, hiszen ez nem egy Swift, ebben több és bonyolultabb technológia van, ami tönkre tud, és fog menni idővel.
A rohadásra kell nagyon figyelni, csúnyán tud az E39, alaposan alá kell nézni olyan emberrel, aki jártas a karosszéria lakatolásban (és látja, ha esetleg "eladásra javított". Sok az ilyen).
A ZF automata ami ezek alatt van - ahogy leírta a négyes is - alapvetően egy jó váltó. A probléma a BMW "Long Life" filozófiája, miszerint "élettartam olaj" van benne, emiatt sokan még 250-300 ezer kilométerrel sem cserélik le - na ebből lehet a baj. Ott már illik lecserélni, és nagyon nem mindegy, hogy mire. Ha találsz bizonyítékot róla, hogy megfelelő olajjal cserélve lett már, vagy még jó a váltó, és te megléped ezt, akkor alapvetően nem rossz váltó az a ZF. Ha mégis gond lenne vele, az persze zsebbenyúlós, de eléggé zsebbenyúlós manuálisnál is mondjuk egy kettőstömegű csere, ezekre érdemes felkészülni, ha esetleg beütne a gond.
Az M52TUB25 motor van a 23i-ben '98-tól, M52B25 addig. A különbség, hogy a frissített változat "dupla Vanos" (szívó és kipufogó oldalon is), a korábbi csak szívó oldalon (A Vanos a BMW változó szelepvezérlése).
A Vanos önmagában egy hibaforrás, de nem vészes összeg a felújítása (30-40 ezer forint egy szakműhelyben), ezen kívül hajlamosak a kor sorhatos BMW motorjai olajfogyasztásra, legtöbb esetben a szelepszár szimering csere a megoldás, ami ismét nem pénztárcabarát művelet, párszázezer forint ha tisztességesen szeretnéd javítani. Ezeken kívül viszont az M50-M52-M54 motorok baromi tartósak, általában tovább mennek, mint az autó körülöttük.
Elektronikai problémák, mint bármilyen hasonló kategóriájú és korú autónál, itt is lehetnek, nem mindig egyszerű őket kibogozni, de a fórumokon, tematikus csoportokban már nagyjából minden jellemző hibára volt példa, és megoldás is.
Összességében a "megbízható" kifejezést kicsit át kell értelmezni, ha régi prémiumautót vesz az ember. Kisebb problémák mindig lesznek, ez a műfaj sajátja, érdemes rendelkezni minimális hozzáértéssel, hogy egy-egy apró hiba miatt ne rögtön a drága szerviz után kiáltsunk, de nagyon nagy futásteljesítményre képesek ezek az autók, megállni alattad csak akkor fog egy ilyen, ha tényleg nem törődsz vele egyáltalán.
Egyébként szerintem érdemesebb ezekből manuális váltósat venni, egy E39 is tud egészen jó vezetési élményt adni, a sorhatos benzinesek nagyon karakteres, szép hangú motorok, sokat visszafog belőlük a gondolkodós régi automata.
Nagyon jó kocsi... Volt annak idején. 20 évesen elhanyagolt romhalmaz 10-ből 9.
A maradék egy jó kocsi... Miután ráborítottál 1 millió a kopó-fogyó alkatrészekre. Tehát semmi meghibásodás, csak cserêlted az elhasználódott dolgokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!