Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A Kia és a Hyundai mára már...

A Kia és a Hyundai mára már beérte minőségben, vagy már túl is haladta a Volkswagent meg a Skodat?

Figyelt kérdés
Megbízhatóságban nem kérdés, hogy mindig is utcahosszal előtte voltak az egész Volkswagen konszernek. A régebbi Kia, Hyundai autók állítólag minőségben nem voltak még versenyképesek a németekkel, pl Sephia, Shuma, régi Accent, Lantra, DE a megbízhatósággal már akkor sem voltak gondok. Mi a helyzet mostanában? Sokak szerint a Hyundai/ Kia új korszaka az első i30-as/ Ceed modellekkel kezdődött. Kisautó kategóriában meg az i10/20-as modellekkel. De hozhatnam további példának az i40, Stinger, stb modelleket is.

2021. nov. 13. 12:48
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
60%
Minőségben nem. Tényleg nagyon megbízható autók (többnyire), de az anyaghasználat fapados.
2021. nov. 13. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
85%
A mostani Hyundai i30 vagy Kia ceed már simán hozza a Golf szintet.
2021. nov. 13. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
Kár, hogy te már a kifejtésben állástfoglaltál...
2021. nov. 13. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
100%
Abszolút nem voltak "utcahosszal" a VW előtt. Legfeljebb a 7 év gari amit sokáig adtak volt egy nagy plusz mellettük, de azért egy-két hibás konstrukciótól eltekintve a VW AG autóépítési tudása a mai napig felülmúlja a Hyundai-Kiáét. Tartósságban tudja ugyanazt, összességében egy VW konszernes autó azért még jobbnak érződik. Motorok elég hasonlóak, bár dízelben szerintem a VW jobb. Fedélzeti rendszer elég hasonló, szerintem mindegyik jó. Beltérben a VW-t személyesen picit jobbnak mondanám, de a Kia/Hyundai sem vészes (kivéve a Kona kőkemény könyöklője). Kézi váltó mindegyiknek jó, viszont a gázpedál map hihetetlen buta némely manuális Kiában. A duplakuplungos automatából egyértelműen a DSG váltási minősége finomabb, és fürgébb, az egyliteres motorral a Kia/Hyundai képes életveszélyes helyzeteket okozni (nem vált vissza egyesbe, de nem is enged rá nagy nyomatékot, ben lehet ragadni a kereszteződésben miatta), de mondjuk a Fordnál mindegyik jobb. Árban fogalmam sincs hogy most hogy mennek, én bérautóként használom őket leginkább.
2021. nov. 13. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 A kérdező kommentje:
Említetted a Ford-ot, ugye egyes Ford modelleknek éppen az ezres, turbós benzinmotorok miatt (ecoboost) van rossz hírük illetve egyes dízel konstrukciók miatt? Utóbbira például a Mondeok 2.2-es dízele? De összességében a márka pozitív megítélésű vagy kb mint a franciake? Tudom "off" téma már...
2021. nov. 14. 09:07
 6/15 A kérdező kommentje:
UI mert nekem és apanknak is Fordja van, egyszerű, megbízható szívó benzines mindkettő, Fusion illetve nekem egy újabb Fiesta.
2021. nov. 14. 09:09
 7/15 anonim ***** válasza:

Szerintem Ford esetében ez eléggé változó. Ha most az európai Fordokról beszélünk, akkor alapvetően sokáig alapvetően megbízható, és népszerű márkaként volt jelen, UK-ben nagyon sokszor vezette valamelyik Ford az eladási listát, de (leszámítva néhány begyöpösödött idióta véleményét) Európa többi részén is igen erős vetélytársa volt a VW-nek vagy az Opelnek. Ami fekete foltja volt neki úgy a 2000-es évek végéig, az talán a rozsdásodási hajlam, néhány kevésbé kedvelt dízelmotor (1.8, 2.2), de kb ennyi.


A 2010-es évek viszont szerintem nem csengenek annyira pozitívan: ekkor jött be a híresen szar Powershift váltó, amiről már a tervezés fázisában tudták hogy szar, de ennek ellenére legyártották. És ekkor kezdték el gyártani az említett hengerfej repedős turbómotorokat, amikkel adódtak azért problémák. Persze ennek a híre felénk nem annyira jutott el, vagy csak jóval később, de Amerikában, vagy UK-ben tömegesen perelték be a Fordot ezek miatt. Tehát véleményem szerint tökéletesen sikerült leépíteni azt a kimondottan pozitív megítélést, amit a Focussal, a Mondeoval, és a megbízható technológiával elértek a 2000-es években.


Hozzátéve persze, hogy az előző évtized szinte mindegyik európai gyártónak pokoli szar volt bizonyos szempontból: VW-nek a hulladék láncszakadós TSI motorjai, az olajpumpa és EGR hűtő hibás TDI-k, na meg persze a dízelbotrány, ami érintette a BMW-t, Mercedest és az Opelt is. Akik ebből jól ki tudtak lenni, azok az ázsiai gyártók (leszámítva a Takata botrányt, amibe tönkre is mentek), és talán a franciák, akik nem voltak érintve a dízelbotrányban, végül megvették a Fiatot és most az Opelt is, minőségre pedig sokat javultak a 2000-es évekhez képest.


A mostani Fordok meg nekem eléggé felemás érzést adnak. Ahogy írtam, az automata váltójuk hulladék (ami a váltási minőséget illeti), a benzinesek jól mennek, csak ki tudja mennyire lesznek tartósak. Beltérben nem vagyok lenyűgözve, 8-10 milliós autókba kopogós műanyagot raknak egy hátsó ajtókárpitra, ilyen még egy Skodában is elképzelhetetlen. A fedélzeti rendszer meg valami iszonyatosan lassú és buta, volt hogy a hangerőállítás funkció tűnt el menet közben, arról nem is beszélve hogy a hangerő random lehalkul menet közben (legalább 5 kocsinál figyeltem meg ugyanezt). Szóval egyelőre nem vagyok lenyűgözve. Az egyedüli típus, ami tetszett az a hibrid Mondeo volt az újak közül, bár ott is van egy-két nem átgondolt ötlet szerintem.

2021. nov. 15. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:

Huh, remélem a Fiestam-ban nem ez a hírhedt powershift váltó van! Köszi a részletes infót!

Ezt egyébként ki lehet deríteni?

2021. nov. 15. 12:56
 9/15 anonim ***** válasza:

[link]


Itt minden részlet megtalálható.

2021. nov. 15. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:
Hát amint látom, olvasom... Sajnos, igen.
2021. nov. 15. 17:53
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!