A Kia és a Hyundai mára már beérte minőségben, vagy már túl is haladta a Volkswagent meg a Skodat?
Szerintem Ford esetében ez eléggé változó. Ha most az európai Fordokról beszélünk, akkor alapvetően sokáig alapvetően megbízható, és népszerű márkaként volt jelen, UK-ben nagyon sokszor vezette valamelyik Ford az eladási listát, de (leszámítva néhány begyöpösödött idióta véleményét) Európa többi részén is igen erős vetélytársa volt a VW-nek vagy az Opelnek. Ami fekete foltja volt neki úgy a 2000-es évek végéig, az talán a rozsdásodási hajlam, néhány kevésbé kedvelt dízelmotor (1.8, 2.2), de kb ennyi.
A 2010-es évek viszont szerintem nem csengenek annyira pozitívan: ekkor jött be a híresen szar Powershift váltó, amiről már a tervezés fázisában tudták hogy szar, de ennek ellenére legyártották. És ekkor kezdték el gyártani az említett hengerfej repedős turbómotorokat, amikkel adódtak azért problémák. Persze ennek a híre felénk nem annyira jutott el, vagy csak jóval később, de Amerikában, vagy UK-ben tömegesen perelték be a Fordot ezek miatt. Tehát véleményem szerint tökéletesen sikerült leépíteni azt a kimondottan pozitív megítélést, amit a Focussal, a Mondeoval, és a megbízható technológiával elértek a 2000-es években.
Hozzátéve persze, hogy az előző évtized szinte mindegyik európai gyártónak pokoli szar volt bizonyos szempontból: VW-nek a hulladék láncszakadós TSI motorjai, az olajpumpa és EGR hűtő hibás TDI-k, na meg persze a dízelbotrány, ami érintette a BMW-t, Mercedest és az Opelt is. Akik ebből jól ki tudtak lenni, azok az ázsiai gyártók (leszámítva a Takata botrányt, amibe tönkre is mentek), és talán a franciák, akik nem voltak érintve a dízelbotrányban, végül megvették a Fiatot és most az Opelt is, minőségre pedig sokat javultak a 2000-es évekhez képest.
A mostani Fordok meg nekem eléggé felemás érzést adnak. Ahogy írtam, az automata váltójuk hulladék (ami a váltási minőséget illeti), a benzinesek jól mennek, csak ki tudja mennyire lesznek tartósak. Beltérben nem vagyok lenyűgözve, 8-10 milliós autókba kopogós műanyagot raknak egy hátsó ajtókárpitra, ilyen még egy Skodában is elképzelhetetlen. A fedélzeti rendszer meg valami iszonyatosan lassú és buta, volt hogy a hangerőállítás funkció tűnt el menet közben, arról nem is beszélve hogy a hangerő random lehalkul menet közben (legalább 5 kocsinál figyeltem meg ugyanezt). Szóval egyelőre nem vagyok lenyűgözve. Az egyedüli típus, ami tetszett az a hibrid Mondeo volt az újak közül, bár ott is van egy-két nem átgondolt ötlet szerintem.
Huh, remélem a Fiestam-ban nem ez a hírhedt powershift váltó van! Köszi a részletes infót!
Ezt egyébként ki lehet deríteni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!