Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kuplunggal kapcsolatos rejtély?

Kuplunggal kapcsolatos rejtély?

Figyelt kérdés

Sziasztok.

Egy kuplunggal kapcsolatos rejtélyt kellene megoldanom, de már agyf***t kapok.


Ez egy öreg hátsókerék meghajtású autó.


Szituáció a következő: Cserélve lett a kuplung főmunkahenger, az alsó munkahenger (kétszer is), a kuplungvezeték illetve a kinyomócsapágy. Na azóta a kuplung nem igazán hajlandó rendesen kioldani. Rendszer nem levegős szerintem. 26szor lelégtelenítettem felülről, alulról, mindenhogy..


Előtte a régi alkatrészekkel minden tökéletes volt. Kb 1/4 úton szépen lent fogott a kuplung.

Most ha felengedem 1-2mm-ert a lábam már fog, illetve van olyan is, hogy bemegy sebességbe de ki már nem tudom venni, ilyenkor ha felpörgetem az autót akkor el is kezd kúszni előre kinyomott kuplung mellett. Ha leállítom csak akkor tudom kivenni sebességből.

Berakás hidegen viszonylag elég jó, akkor sokkal rosszabb amikor bemelegszik a motor és környéke.

Dupla kuplunggal viszont egész tűrhetően lehet váltani, de akkor sem mindig jó.

Mivel a nyelestengely csapágyam már jó ideje búg így alapjáraton hallom, hogy mikor old ki a kuplung teljesen mert megszűnik a búgás. Amikor nehezen megy be sebességbe akkor hallani ahogy sebességberakás közben elhalkul a kinyomócsapágy amikor szorul a váltókar. Hirtelen ennyi :)

Van aki járt már így? Mert én már nem tudom mi van...

Olyan mintha a kuplungtárcsa rá-rátapadna a lendkerékre.

Bármi tipp, ötlet, kérdés jöhet.


A régi és az új alsó kuplungmunkahenger között ennyi különbség van:

[link]


a régebbinél rövidebb volt 1cm-el a rúd és gondolom ezáltal a megtett útja is.



2021. nov. 11. 11:40
1 2
 11/14 A kérdező kommentje:

Szerintem ez esetben totál nem számít, hogy milyen márka, de nem BMW ;)

Régen elég sokféle hátsókerekes autó volt ám, nem csak a BMW és társai.


9-esnek: A kuplung nem változott, csak a kinyomócsapágy mint írtam, de oda elég minőségit vettem, méretben is egyezett a régivel.

(Egyébként igen, jó párszor volt, hogy az utángyártott cuccnál mérethiba volt, jó esetben plusszos volt és le lehetett belőle esztergálni stb.)


Nem tudom elképzelni, hogy még mindig levegős lenne a rendszer...

Az áteresztést sem tudom elképzelni, hiszen ki lett próbálva 2 féle főhengerrel és 2 féle munkahengerrel.


Jó kérdés, hogy idővel bejáródna-e... na annak örülnék a legjobban.

2021. nov. 11. 12:34
 12/14 anonim ***** válasza:

"Nem tudom elképzelni, hogy még mindig levegős lenne a rendszer"


Nem elképzelni, hanem ellenőrizni kell! Pumpáld meg néhányszor a pedált mint a féknél, nyomd be és próbáld meg berakni sebességbe. Ha úgy beveszi, akkor levegős még.

2021. nov. 11. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 A kérdező kommentje:

Pumpálásra van, hogy jobb és beveszi de van, hogy ugyanolyan rossz.


Nem egyszer légtelenítettem már kuplungot és mindig elsőre sikerült.

Itt is nyomtam be fecskendővel alulról anyagot, próbáltam taposós módszerrel is felülről, próbáltam jobb első fékkörre kötni és úgy pumpalni fel fékkel....

Ezért gondolom hogy nem lehet már levegős. De holnap újra rálégtelenítek.


Ha az sem segít akkor berakok az alsó munkahengerbe egy 15mm-el hosszabb rudat.

2021. nov. 11. 16:45
 14/14 A kérdező kommentje:

Update: A 15mm-el hosszabb kinyomórúd megoldotta a problémát, bár azóta sem tudom miért kellett hosszabb rúd, miközben az újakban már alapból 15mm-el hosszabb volt mint ami előzőleg volt benne.

Tehát összességében már 30mm-nél járunk.

2021. nov. 16. 15:06
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!