Mennyi idő, mire elkezdi "érezni" az ember az autót?
Tegnap volt az első órám, dupla óra volt, egy majdnem üres parkolóban voltunk. Alap első órás dolgok voltak, elindulás, tolatás, kanyarodás, 2-esig felváltás.
Korábban már párszor vezettem (apukámmal, magánterületen), kb. 3-4x hátragurultam a kert végébe 50 métert úgy, hogy 10 méterenként megálltam és újra elindulta. Van azonban még egy előnyöm (ami végül ki is jött): már több száz óra szimulátorozáson túl vagyok.
Apum már mondta, hogy van érzékem hozzá, de az oktató elmondása alapján nagyon jól ment a dolog és tényleg van bennem potenciál. Kormánytechnikára és pedálkezelésre nagyon megdícsért, a tolatáson még kell dolgozni, de elvégre ez még csak az első 2 órám volt.
Ami nagyon megzavart engem az a távolgások felmérése a kocsiban. Mindent közelebbinek találok, mint amennyire az valójában van. Rá kellett tolatnom a fűre úgy, hogy a tükröket nézhettem és amikor megkérdeztem, hogy kb. mennyi van még hátre, mondta, hogy legalább fél méter. Kimentem, megnéztem és közel 1 méter volt. A tükörben mégis úgy érzékeltem, hogy már 10 centire vagyok a fűtől. A másik az volt, amikor kérte, hogy álljak be egy kocsi mellé, ami a jobb oldalamon volt, de nagyon nem éreztem a távolságot, végig azt hittem, hogy neki fogok menni.
Kb. mennyi idő fog kelleni, mire elkezdem érezni a távolgásokat? Tudtok valami tippet adni ezzel kapcsolatban?
"Érezni" igazán senki sem érez 1,5 tonna vasat. Az autó méreteihez hozzászoksz, ha sokat vezeted, de oktatás során erre nincs elég idő.
Nehéz ezeket felmérni, főleg a modern autóknál, ahol nem látod az elejét (lecsapott orra miatt), sem a hátulját (megemelt hátsó vonalak miatt). Ezért is egyre gyakoribb alapfelszereltség a tolatókamera, sőt, 360 fokos kamera.
Azt ajánlom, hogy következő oktatáson kérd meg az oktatót, hogy a távolságok felmérésében segítsen és jegyezzed meg azokat a helyzeteket, amikor már azt mondja, hogy elég közel vagy.
2 óra után ez természetes.
"Rá kellett tolatnom a fűre úgy, hogy a tükröket nézhettem és amikor megkérdeztem, hogy kb. mennyi van még hátre, mondta, hogy legalább fél méter. Kimentem, megnéztem és közel 1 méter volt. A tükörben mégis úgy érzékeltem, hogy már 10 centire vagyok a fűtől."
Elég jó oktatód van.
Nekem 4 év után saját autóval is vannak bizonytalan tolatások. Nem érzem a hátsó távolságot. Gyakorolnom kellene kiszállással, bójákkal.
Egy rutinos sofőrnek is ha átül egy másik kocsiba, azért kell egy kis idő mire megszokja az adott autót, és ez még csak a kezelhetőség.
Az autó méretei megint teljesen más tészta, azt még nehezebb megszokni, főleg ha kisebb autóból nagyobba ül át az ember. Nyilván ma már sok segítő kütyü van, meg autó és autó között is sok különbség van kilátás, tükrök szempontjából.
Szóval az teljesen jó omen ha pár óra gyakorlás után már egész jól kezdesz rákapni az autó kezelésére!
Hát nekem a sajátomat megszokni volt mondjuk 1 év. De most is csak az ismerős helyzetekkel van meg a rutin.
Például a melyagarázsba mindig jobbra előre állok be, ez már majdnem telefon nyomkodás kozben menne, úgy, hogy kb 5-5 centi van a két oldalt mert a beálló szomszédom egy idióta.
Node balra előre van, hogy 3x is korrigálok, mire befér, mert évente egyszer allok be így.
Szerintem ez termesztés és egy átlagos sofőr abban lesz jó, amit gyakorol, hisz abban lesz rutinja.
Tehát az autót akkor fogod erezeni, amikor mindent is csináltál már vele sokszor, 10-50-100x
Mikor megvettem a grandcoupét egy hétig bohóckodtam benne. De a platós Renaultba pedig az egész 2 utazás volt. Ford Focus mk2 (első autóm) pedig fél év.
Inkább tapasztalat függő.
Most bármilyen autóba ülök, se kuplung, sem pedig semmi sem zavar.
Köszi a válaszokat! Az autó egyébként egy 1.4-es Fiat Grande Punto. Ő is mondta, hogy ennek még most nincs itt az ideje, ezt majd később tanuljuk.
Azt mondta, hogy a következő órán ha úgy megy, egy gyérebb forgalmú úton kimerészkedünk az utakra.
A leírásodból az derül ki, hogy már most is érzed a távolságokat, csak még nem pontosan. Ez természetes.
Neked jobban megy mind a többségnek!!
Gyakorolni kell, minden autónak mások a méretei, máshogy lehet kilátni belőlük. Ha nem tudod pontosan hol az eleje, hátulja stb, mert a kasznitól nem látszik, akkor ki kell szállni megnézni, akár többször is. Gyakorolni kell majd megszokod.
#9 egyesek gamelésnek vagy videojátéknak hívják :D én nem szeretem ezeket a kifejezéseket, ugyanis a mai szimulátorok már nagyon valósághűen tudják visszaadni a vezetés élményét. Nekem ps4-hez van egy Thrustmaster t150 prom, ez egy alsó-közép kategóriás szett + F1 játékok és GT sport.
Többek között ezen tanultam meg tisztelni a gázpedált, a kormány helyes fogását, tekerését (ugye ahogy említettem, ezekre külön megdícsért és nem is csináltuk sokat, mert már nagyon jól ment), figyelem megosztást (multitasking), előre gondolkodást, jó időben jó helyre nézni, műszaki dolgok megértését, tudni a határokat és azokon menni, de legfőképpen tiszteletben tartani (persze a forgalomban nem ez a cél).
Azonban hátrányok is értek , ez a bal lábas fékezés megszokása (ezt most megmondom, erről nagyin nehéz lesz leszoknom, ugyanis a bal lábammal sokkal pontosabban fékezek), és nekem a fékpedálban van egy ~10-15 kg-os gumi ellenállás. Na ezt szimulátorban minden féktávon kinyomom és a legtöbbször másodpercekig megtartom. Amikor még "száraz gyakorlást" csináltunk én megszokásból Istenesen kinyomtam a féket, majd mondta az oktató, hogyha ezt rendesen menet közben megcsinálom, akkor lesz egy szép Fiat logo a homlokomon, neki meg egy airbag :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!