Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért kell cserélgetni a...

Miért kell cserélgetni a gumik pozícióját az autókon?

Figyelt kérdés
Arra gondolok, hogy amikor mondjuk felrakják a téli gumikat, megjelölik a nyári gumikon, hogy melyik oldalt és hogy elől vagy hátul voltak-e. Csak a kopás miatt kell cserélgetni őket vagy van más indok is?

2021. nov. 9. 18:22
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
73%

egyenletes kopás érdekében

ezzel növeled a gumi élettartamát

2021. nov. 9. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
54%

Az egyenletes kopás miatt, ahogy előttem mondták.

Mert pl van egy hátsókerekes kocsid, hátra vehetnél 3-4 évente új gumikat előre meg 10 évente.

2021. nov. 9. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
91%
Persze ahol kétszéles kerék van ott ez nem játszik.
2021. nov. 9. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:
Köszike a gyors válaszokat!
2021. nov. 9. 18:45
 5/15 anonim ***** válasza:
49%
Pont azért jelölik meg, hogy ugyanoda tegyék vissza.
2021. nov. 9. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
30%
Én is úgy tudtam, hogy ugyanoda akarják visszatenni, azért jelölik meg. Akkor minek megjelölni, hogy pl. bal hátsó, ha máshova akarod rakni? Csak felrakod bárhova és kész nem?
2021. nov. 10. 01:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
54%
#6 És akkor honnan tudod hogy máshova tetted, jelölés nélkül? Azért van összesen 4 gumi, általában a forgásirány is meg van szabva, azaz egy gumi 2 helyre tud menni. Ha nem jelölöd meg és random rakosgatod, simán tudod éveken keresztül ugyanoda visszatenni őket.
2021. nov. 10. 05:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
100%

Azok a gumiabroncsok melyeken keresztül történik a hajtás, azok általában jobban kopnak. Ezután jönnek az érdekességek.. a létező összes permutációban. Mindenre van példa, ellenpélda.


- Miért kell cserélgetni? Praktikusság, hogy tovább kitartson a szett.

2021. nov. 10. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
0%

Ez a cserélgetősdi ott bukik meg, hogy a mai autókban nyomásérzékelő (TPMS) rendszer van, ami 4db szenzoros szelepet jelent minden egyes kerékben. Na már most a szenzort "rá kell tanítani" az autó computerére, ilyenkor meg kell adni, hogy melyik szenzor melyik kerékben van (ezért tudja kijelezni,hogy pl. a jobb hátsó vagy a bal első kerékben van nyomásvesztés). Tehát aki cserélgetni akarja szezononként, annak mindig szét kell szereltetni a kerekeket és felcserélni a szenzort is, tehát amit nyer az egyenletes koptatással, azt elveszti a kerekek felniről való le-fel szerelgetéséből adódó perem-károsodáson.

Hiába pontoztátok le az ötöst, ő adott helyes választ: minden keréknek ugyanoda kell felkerülnie.

2021. nov. 15. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
51%
Nem mai autó is van az utakon bőven. Nem tudunk semmit. Mindenre van példa, és ellenpélda. Sokan ezért nem is szólnak már hozzá egyetlen kérdéshez sem.
2021. nov. 15. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!