Automata vs Manuális, Dízel vs Benzin anyagi fenntartás/fogyasztás? Autó vásárlás előtt állok, és nem nagyon akarom/tudom cserélgetni az autóm. Fő kérdésem az hogy hosszútávlatban gondolkodva melyik autó éri meg legjobban a használatomra.
Használat: kb 14000km egy évben, ebből 10000km legalább 180km-es hosszú utakból áll autópályán (havi legalább 4 út, darabja legalább 180km), illetve nyaraláskor ist pár 1000km. ezen kívül csak vásárlás, szokásos dolgok, télen munkába járás (2x5km/nap). Szeretek vele menni 130-140kmh-val, szeretem ha jól gyorsul az autóm
mellékes kérdés: dízel megérné e egyáltalán, lehet hogy kitiltják őket?
Fő kérdés: melyik változattal érné meg legjobban hosszútávon nem csak fogyasztást, de szervízdíjakat ilyen költségeket nézve? (értékcsökkenés nem feltétlenül érdekes az elkövetkezendő 10-12 évre venném az autót) (pl.: az automataváltós jobban fogyaszt főleg városban, de fenntartása, esetleges javítása megéri e..)
Felmerült bennem: 2017 Audi A3 Sportback 1.4 TFSI, 2017-es BMW 118d Advantage, de nem feltétlenül audi vagy bmw vagy mazda kell, de olyat szeretnék amire jó ránézni, és jó vezetni, mert tényleg nagyon hosszú távra tervezek vele, ez lenne a családban az egyetlen autó, 3-unk számára.
Írtam volna, hogy Prius, de az minden csak nem élményről szól, de a tfsi tsi frász című videót nézd meg youtube-n. Lehet elmegy a kedved a vezetési élménytől. :D
1.8 Honda (ufo) Civic-et vennék, ha élményt és hosszú távot néznék.
Kedves 2-es!
De abból dízel vagy benzin, automata vagy manuális? :)
Az automata kényelmét meg kell fizetni. Míg a legtöbb manuális váltó szó szerint nulla karbantartást igényel, addig automatában rendszeresen kell olajat, szűrőt cserélni, és a kettőstömegű + kuplung is drágább bele, mint egy manuálisba (ami ennyi idő alatt benne van, hogy cserés lesz egyszer) Ettől függetlenül én imádom a DSG-t, eredetileg manuálist akartam, de már áldom a sorsot, hogy DSG-s lett, nem is kell többet manuális. Minden harmadik - negyedik olajcserénél van váltószervíz, ami majdnem annyi, mint a motor leszervizelése. De nekem ennyit abszolút megér. A benzin vs. dízel már más kérdés. Én erre dízelt vennék. A hosszú utakon megjön az a fogyasztáskülönbség. (Elég lenne ilyen használatra a manuális is, de a fent leírtak miatt inkább én automatát mondom) Egy 1-3 éves dízelt még nem mostanában fognak kitiltani. Pláne Kelet-Európában.
Én nagyon VAG párti vagyok, BMW-t nem vennék. De benzines Honda, Toyota nem ördögtől való. Ettől függetlenül, ha a mérete elég, én biztosan Golf-ot vennék három főnek (kettőnek Scirocco-t)
Benzin/dízel kérdésre a válasz: amelyiket kihasználod. Ha napi legalább 50-100 kilométereket ingázol, vagy heti szinten mész több száz kilométert egybefüggően, akkor dízel. Egyébként benzin.
Automata/manuális kérdésre: modern automata váltó kevesebbet fogyaszt, régi (20+ éves) automata váltó már többet. 2017-es Audi már bőven az a kategória, hogy automata váltóval érdemes venni. Egész egyszerűen a modern automata váltók elavulttá teszik a manuális váltót, beleértve a kényelmet, hatékonyságot, biztonságot. Csak idő kérdése, hogy a hétköznapi használatra szánt autókból eltűnjön a manuális.
"dízel, lehet nem is lehet vele majd bizonyos országokba (németország) menni" ugyan már, nem lesz ilyen korlátozás soha. Nincs is rá szükség, mert az új autók piacán kiszorulnak, így a meglévők szépen eltűnnek majd.
Ilyent felhasználásra dízelt érdemes. Én automatát vennék, mert eleget kavartam már manuálissal. Autópályán mindegy melyik, városban viszont egyértelműen jobb.
Próbálj nagyobb motorral venni, 1.8-2.0 körül. Legyen inkább öregebb pár évvel, de egy megbízható, erős motor hajtsa. Másik előny, ha öregebbet veszel, hogy több információ van az adott motortípusok megbízhatóságáról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!