Ritkán használt autónál, ez tényleg növeli az akku élettartamát, vagy pénzkidobás?
Nekem volt és semmit nem vettem észre.
Egy éves volt amikor elromlott, vissza küldtem és küldtek helyette egy újat.
De az is elromlott kb egy évesen , aztán kidobtam.
Ennyiből majdnem veszel egy új akksit, 5-7 évente csak tellik rá.
Amúgy meg ha nagyon aggaszt, hogy nem tölt vissza eleget a generátor, vegyél egy multimétert, meg egy rendes töltőt.
Én egy kicsit szkeptikus vagyok ezzel az izével.
Egyáltalán nem látom garantáltnak, hogy ilyen kis alkalmi áramtüskékkel le lehet verni a cellákról a szulfátot.
Ha egy új akku normális használatban van, nincs sűrűn lemerítve, a savszintje rendben van, nincs hagyva, hogy vizet veszítsen és úgy álljon sokáig, a szulfátosodás probléma nem jön elő tervezett élettartamon belül.
Amúgy ha működne is, pont ott nem segít, ahol nem tudod kivédeni a szulfátosodást: a "zselés" akkuknál.
Ott az akku ki van töltve a cellák közt vattaszerű anyaggal, abban van felitatva a sav (szóval nem zselé, nedves vatta).
Ezek általában "gondozásmentes" akkuk, vagyis nem tudsz vizet utántölteni, nincs hol. Pedig ezek is vesztik a vizet. A gondozásmentes azt jelenti, a gyártó nem hagyja, hogy gondozd és tovább éljen annál, amit ő betervezett. :)
El is szulfátosodnak.
És még ha ez az izé le is tudná verni a szulfátot a cellákról, a vatta ott tartja, ahol keletkezett, tehát cseszheted.
A fentiek miatt én nem látom értelmét ilyet venni.
Tartsd rendben az akku folyadékszintet, ne hagyd merülni (hosszú állásra vagy gyakori téli rövid használatok közt rárakhatsz egy "csepegtető" töltőt) és nem lesz ilyenre szükség, akár működik, akár nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!