Elektromos autónál "egypedálos" energia visszanyerésnél van féklámpa?
A kérdés adott.
Csak azért kérdezem, mert nagyritkán szoktam carsharing szolgáltatáson keresztül menni elektromos autóval, ha pont olyat fogok ki amiben kevés a töltés, akkor maximumra szoktam állítani a rekuperációt, ami ugyebár azt jelenti, hogy ha leveszem a gázról a lábam, elég szépen lassít.
Ma meg jól rámdudáltak egy ilyen lassulásnál hátulról.
És akkor elgondolkodtam: ilyenkor világít a féklámpa, vagy nem? Én eddig azt gondoltam hogy igen, mert elég nagy mértékű lassulást lehet így elérni, de lehet hogy mégsem?
Nincs akkora motorfék, teljesen mindegy hogyan rágódsz rajta. Az, hogy te 90-nél visszaszúrnád egyesbe és állóra fékezi a kereket ezzel hihetetlent lassulva az egy dolog, ezt a lassulást azzal is eléred, ha fának mész.
Üzemi körülmények között nem képes akkorát lassulni közel sem, mint a villanyos, azért nem is világít féklámpa a belsőégésűeken motorféknél.
Abba ne is menjünk bele, hogy a mai autók többsége a fogyasztás miatt vitorlázik, csökkenti a motorfék erejét a vezérelt szelepnyitással, hogy tovább guruljon.
Attól hogy újra leírod, nem lesz igaz. Tud akkorát lassulni, sőt nagyobbat is. Ültem egy Ioniq5-ben, egyáltalán nem voltam odáig a visszatöltős fékezésétől. Annyit amennyit lassult (és már jelezte, hogy használja az üzemi féket is) belsőégésű motorfékkel is lassítok.
De írd le még párszor, akkor sem lesz igaz.
A kérdezőt meg leszarom, tényleg egy gusztustalan újgazdag felkapaszkodott senki, aki azt hiszi, hogy a villanyos kocsija mellé a szalonban észt és műszaki tudást is adtak. Nagyon nem...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!