Elektromos autónál "egypedálos" energia visszanyerésnél van féklámpa?
A kérdés adott.
Csak azért kérdezem, mert nagyritkán szoktam carsharing szolgáltatáson keresztül menni elektromos autóval, ha pont olyat fogok ki amiben kevés a töltés, akkor maximumra szoktam állítani a rekuperációt, ami ugyebár azt jelenti, hogy ha leveszem a gázról a lábam, elég szépen lassít.
Ma meg jól rámdudáltak egy ilyen lassulásnál hátulról.
És akkor elgondolkodtam: ilyenkor világít a féklámpa, vagy nem? Én eddig azt gondoltam hogy igen, mert elég nagy mértékű lassulást lehet így elérni, de lehet hogy mégsem?
"A regeneratív fékezés lelki világa
Sokszor látom leírva, hogy az e-pedal (vagy a „B” mód) veszélyes, mert az erőteljes motorfék megviccelheti a mögöttünk haladót. A feltételezés abból indul ki, hogy az autó féklámpája a fékpedál nyomására aktiválódik, de egy modern villanyautó esetén ez már nem igaz. A elektromos autókban a számítógép pontosan tudja, hogy a motorfék mekkora lassulást okoz és a fékpedál nyomása nélkül is aktiválja a féklámpát, ha szükséges."
#7: Ne haragudj, de tényleg nem, nem gondolom hogy ez vita tárgya. Nem egy vezetéstechnikai tréningen és pályanapon jártam, eddig 13 darab belső égésű motoros autóm volt, nem idegen tőlem a vezetés, hogy finoman fogalmazzak. Évekkel ezelőtt az akkori játszós autómnak elszállt a féke, akkor még túl is pörgettem a motort, mert kettesbe raktam vissza túl nagy tempónál. Még ott sem ránt ekkorát.
Hallottál már az egypedálos vezetés fogalmáról? Elektromos autónál a fékenergia visszanyerésnek köszönhetően konkrétan csak akkor kell féket használnod, amennyiben magas fokozatba teszed a visszanyerést, ha tényleg nagyon hirtelen kell megállnod. Minden más esetben nem.
Ezért is tért vissza például a VW az ID autói esetében hátul a dobfékekhez - mert annyira keveset vannak használva, hogy a nincs szükség a tárcsafékre (ami ráadásul könnyebben is rohad be ha nem használod).
Ha egy belső égésű motoros autóban is lenne akkora erejű motorfék, mint a rekuperáció, akkor az egypedálos vezetés nem lenne új fogalom.
Motorfékkel 1-2 hátsó kerekes autónál blokkolásig lehet fékezni motorfékkel :)
Amúgy a kérdésre, nem mindegyiken világít a féklámpa, nem egy ilyen szutyokkal találkoztam már, elég veszélyes, én kamionnal 30 tonnával majdnem átszaladtam egy ilyen játékautón.
"Ezért is tért vissza például a VW az ID autói esetében hátul a dobfékekhez - mert annyira keveset vannak használva, hogy a nincs szükség a tárcsafékre (ami ráadásul könnyebben is rohad be ha nem használod)."
Ez elég sz@ruzl hangzik, nem elég hogy villanyos, de még dobfékes is :(
"Ha egy belső égésű motoros autóban is lenne akkora erejű motorfék, mint a rekuperáció, akkor az egypedálos vezetés nem lenne új fogalom."
Van benne akkora, ha minden klappol, szimplán azért nem használja senki mert inkább kopjon a fék, mint sem a motor/váltó/kuplung.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!