Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Elektromos autónál "egypedálos...

Elektromos autónál "egypedálos" energia visszanyerésnél van féklámpa?

Figyelt kérdés

A kérdés adott.


Csak azért kérdezem, mert nagyritkán szoktam carsharing szolgáltatáson keresztül menni elektromos autóval, ha pont olyat fogok ki amiben kevés a töltés, akkor maximumra szoktam állítani a rekuperációt, ami ugyebár azt jelenti, hogy ha leveszem a gázról a lábam, elég szépen lassít.


Ma meg jól rámdudáltak egy ilyen lassulásnál hátulról.

És akkor elgondolkodtam: ilyenkor világít a féklámpa, vagy nem? Én eddig azt gondoltam hogy igen, mert elég nagy mértékű lassulást lehet így elérni, de lehet hogy mégsem?



2021. okt. 28. 17:56
1 2
 1/16 A kérdező kommentje:
Amivel ma ez történt, az éppen egy VW e-Up volt, ha számít - bár gondolom ez szabvány kéne legyen, mert sokfélével mentem már, és mindegyik elég keményen tud lassítani.
2021. okt. 28. 17:58
 2/16 anonim ***** válasza:

[link]


"A regeneratív fékezés lelki világa


Sokszor látom leírva, hogy az e-pedal (vagy a „B” mód) veszélyes, mert az erőteljes motorfék megviccelheti a mögöttünk haladót. A feltételezés abból indul ki, hogy az autó féklámpája a fékpedál nyomására aktiválódik, de egy modern villanyautó esetén ez már nem igaz. A elektromos autókban a számítógép pontosan tudja, hogy a motorfék mekkora lassulást okoz és a fékpedál nyomása nélkül is aktiválja a féklámpát, ha szükséges."

2021. okt. 28. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 A kérdező kommentje:
Köszönöm! Akkor valószínűleg csak frusztrált volt az emberünk hogy nem akartam átmenni a piroson. :)
2021. okt. 28. 18:12
 4/16 anonim ***** válasza:
Nem kell ehhez villanyautó, ha visszakapcsolás után motorféket használ az ember, akkor sincs féklámpa, pedig igencsak tud lassulni az autó olyankor.
2021. okt. 28. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 A kérdező kommentje:
@4: Közel sem akkorát, mint egy villanyautó. Nagyjából olyat lassul maximális fékenergia visszanyeréskor egy átlag villanyos, mintha félig nyomnám a fékpedált egy régebbi autóban motorfék mellett.
2021. okt. 28. 18:46
 6/16 anonim ***** válasza:
a legtöbben világít, igen
2021. okt. 28. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
12%
#5 Pedig de, a motorfék is lassít nem kicsit. Csak tudod, nem olyan fokozatba kell tenni, hogy 1500-on forogjon a motor. Ha ismered Budát: a Kapy utcán lejövök úgy, hogy nem nagyon érek a fékhez, és szabálykövető maradok. Ennyit arról, hogy nem fékez akkorát...
2021. okt. 28. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 A kérdező kommentje:

#7: Ne haragudj, de tényleg nem, nem gondolom hogy ez vita tárgya. Nem egy vezetéstechnikai tréningen és pályanapon jártam, eddig 13 darab belső égésű motoros autóm volt, nem idegen tőlem a vezetés, hogy finoman fogalmazzak. Évekkel ezelőtt az akkori játszós autómnak elszállt a féke, akkor még túl is pörgettem a motort, mert kettesbe raktam vissza túl nagy tempónál. Még ott sem ránt ekkorát.


Hallottál már az egypedálos vezetés fogalmáról? Elektromos autónál a fékenergia visszanyerésnek köszönhetően konkrétan csak akkor kell féket használnod, amennyiben magas fokozatba teszed a visszanyerést, ha tényleg nagyon hirtelen kell megállnod. Minden más esetben nem.


Ezért is tért vissza például a VW az ID autói esetében hátul a dobfékekhez - mert annyira keveset vannak használva, hogy a nincs szükség a tárcsafékre (ami ráadásul könnyebben is rohad be ha nem használod).

Ha egy belső égésű motoros autóban is lenne akkora erejű motorfék, mint a rekuperáció, akkor az egypedálos vezetés nem lenne új fogalom.

2021. okt. 28. 19:36
 9/16 anonim ***** válasza:
54%

Motorfékkel 1-2 hátsó kerekes autónál blokkolásig lehet fékezni motorfékkel :)


Amúgy a kérdésre, nem mindegyiken világít a féklámpa, nem egy ilyen szutyokkal találkoztam már, elég veszélyes, én kamionnal 30 tonnával majdnem átszaladtam egy ilyen játékautón.

2021. okt. 28. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
65%

"Ezért is tért vissza például a VW az ID autói esetében hátul a dobfékekhez - mert annyira keveset vannak használva, hogy a nincs szükség a tárcsafékre (ami ráadásul könnyebben is rohad be ha nem használod)."


Ez elég sz@ruzl hangzik, nem elég hogy villanyos, de még dobfékes is :(


"Ha egy belső égésű motoros autóban is lenne akkora erejű motorfék, mint a rekuperáció, akkor az egypedálos vezetés nem lenne új fogalom."



Van benne akkora, ha minden klappol, szimplán azért nem használja senki mert inkább kopjon a fék, mint sem a motor/váltó/kuplung.

2021. okt. 28. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!