A féklámpa világítani fog, ha a tempomattal megyek, és gombnyomással csökkentem a sebességet?
attól függ milyen típusú tempomat van benne
passzív rendszereknél nem jelez, aktívnál igen. Különbség az, hogy aktív esetén mindig tartja a sebességet, dombon lefelé is. Tehát használja a féket. Passzívnál csak a motor teljesítményét szabályozza, és ha túlgyorsulsz, hagyja kigurulni a kocsit.
3: olvasd el 2-est, és gondold újra az IQ-dat.
(Érdekes is lenne, ha az adaptív tempomat vészfékez amikor előtted satuznak, de nem világít a féklámpa, mert minekaz?)
A megoldás a tempomat rendszer felépítésében keresendő.
A hagyományos mechanikus féklámpakapcsolót, a pedál működteti, vagyis az egyszerű, régifajta tempomat bármilyen mértékű lassulást is produkál, az izzók sötétek maradnak.
Amennyiben a fékgomba a kimenő hidraulikus körbe van kötve, akkor természetesen a pedál érintése nélkül is képesek világítani a lámpák.
#4: Oké hogy a 3-as (szerinted!!) hülyeséget írt, de te meg mégnagyobbat. Hogy a bánatba jön ide a vészfékezés??? A kérdés arról szólt, hogy a sebességet GOMBNYOMÁSSAL csökkentjük...
Egyébként ha simán tempomatról beszélünk, akkor a "régi fajta" tempomatot értjük alatta. Ezzel mindenki tisztában van, csak van aki kukacoskodni akar. Gondolom ha egy autónál "üzemanyagfogyasztásról" beszélünk, akkor te is automatikusan arra asszociálsz, hogy 6 liter benzint fogyaszt százon, nem pedig arra hogy mellé 60 köbméter levegőt is beszív. Pedig az is ugyanolyan üzemanyagfogyasztás (igen, bármiylen hihetetlen, a levegő is üzemanyagnak számít, hiszen szükséges a belsőégésű motor üzeméhez). Vagy ha megkérdezem, hogy mennyi az autók motorjának jellemző üzemi hőmérséklete, egyértelmű hogy belsőégésű motorra gondolok, nem egy üzemanyagcellás autó villanymotorjára. Akkor is egyértelmű, ha külön nem mondom.
6/7 igen túlgondoltam a kérdést, illetve nem fejtettem ki:
Ha az adaptív tempomat tud vészfékezni, és akkor ég a féklámpa, akkor nyilván nem egy mechanikus kontakt van a pedálnál.
Ez a fajta hegynek lefelé is fékez, ha nem elég a motorfék. Nyilván ezt sem féklámpa nélkül csinálja. Ezzel egyenértékű, ha a karral leveszek hirtelen 20-30 km/h-t.
Nyilván a klasszikus tempomatok semmit sem csinálnak.
“ Egyébként ha simán tempomatról beszélünk, akkor a "régi fajta" tempomatot értjük alatta. ”
Ti. Más meg nem. Ez olyan, mintha azt mondanám, ha kocsit mondunk, akkor a lovaskocsit értjük alatta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!