Egy turbódízelnek alap esetben nincs olyan jó gázreakciója mint egy szívóbenzinnek?
Mert én úgy érzem, csak nem tudom hogy normális-e.
A turbódízel kocsi erősebb mint a szívóbenzines, viszont nincs olyan jó gázreakciója, nem azonnal hanem csak egy pillanat múlva reagál a nagyobb gázadásokra. Plusz mintha nem lenne annyira érzékeny a pedál mint a szívóbenzinnél. Nem erőtlen a kocsi mert ha lepadlózza az ember bizony teljes erőből húz, viszont én úgy vettem észre mintha nem lenne olyan érzékeny a gázpedál.
Ezek normális dolgok?
Semmi köze a gázreakciónak ehhez.
1.2 16v benzinesben lenyomom a gazpedált, fél masodperc kell, amíg elkezd emelkedni a fordulat. Míg egy BMW féle 3000res dízel meg abban a szent pillanatban reagál, ahogy nyomom a pedált, pedig egy behemót 6 hengeres dög. Vagy a másik nagy kedvencem, VW LT kisteher régi fajta 2.5 TDI adagolós motorral, olyan gazreakciója van, hogy egy sportautó elbújhat mellette. Pedig egy lomha dög amúgy az autó.
Szóval nincs összefüggés.
Tehát a parkolóban üresben kell ezt nézni.
Minden világos
Szerintem nem sok különbség van a 2000 utáni turbódízel, turbóbenzines és szívóbenzines kocsik között a gázreakció tekintetében, kb. ugyanaz, ember nem nagyon érezheti a különbséget. Annyi, hogy a turbósoknál amint megjön a töltés (kb. fél mp után), még ki is lőnek a szívóhoz képest.
Viszont vezettem bovdenes szívót és kompresszoros autót is. Na, azoknál tényleg azonnali a gázreakció, ebben észrevehetően jobbak, mint a mai modern autók.
15: szerinted.. a feleségem észrevette, aki képes volt százhalombatta - bp XI kerület távot defekttel megtenni, úgy hogy új alufelnit kellett venni (nem gumit, a gumi lekopott és a felni is) és közben idegesítette a defekt jelző visítása.
Szóval durva ha valaki nem érzi...
A gázpedál érzékenysége és a gázreakció nem ugyanaz. A gázreakciónak csak egy része a gázpedál érzékenysége.
Attól eltekintve egy ugyanolyan szívó motoros autó nyilván hamarabb ugrik, mint egy turbós. A gázreakciót a nyomatékgörbe meredekségével se keverjük össze. Egy turbódízel kocsi alacsony fordulaton jelentkező nyomaték maximuma sem jelenti azt, hogy jó a gázreakciója. Az automata váltó is befolyásolja a gázreakció érzetét, mert ilyen autót ha hirtelen lepadlózzuk, kell egy kis idő, mire kettőt mondjuk visszavált. Utána persze a nyomaték és a kocsi súlyától függően már szépen meglódul.
A legjobbak a könnyű súlyú régebbi nagy köbcentis szívó benzinesek kézi váltóval, lehetőleg összkerékhajtással. Azok úgy veszik a gázt, mint a villanyautók.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!