Egy turbódízelnek alap esetben nincs olyan jó
gázreakciója mint egy szívóbenzinnek?
Figyelt kérdés
Mert én úgy érzem, csak nem tudom hogy normális-e.
A turbódízel kocsi erősebb mint a szívóbenzines, viszont nincs olyan jó gázreakciója, nem azonnal hanem csak egy pillanat múlva reagál a nagyobb gázadásokra. Plusz mintha nem lenne annyira érzékeny a pedál mint a szívóbenzinnél. Nem erőtlen a kocsi mert ha lepadlózza az ember bizony teljes erőből húz, viszont én úgy vettem észre mintha nem lenne olyan érzékeny a gázpedál.
Gyenge kis szívó benzinből ültem át egy jóval erősebb turbó dízelbe, már amikor kinéztem a típust akkor is olvastam róla, hogy gyorsulása hagy némi kívánni valót mert sok idő míg felépül a megfelelő turbónyomás. Illetve általános jelenség ez a turbós motorknál, de van típus ahol nem érződik és van ahol igen. Kb. ennyi infót gyűjtöttem össze amikor autót kerestem. Tehát valamilyen szinten normális jelenségről beszélhetünk. Ha egyáltalán nem menne az autó és teljesen olyan siralmas menetteljesítménye lenne akkor el kell gondolkodni, hogy baj van.
2021. okt. 27. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
2/17 anonim válasza:
Turbós motornál jellemző a hosszabb gázreakció (bár kivételek nyilván vannak), függetlenül attól hogy benzin vagy dízel.
2021. okt. 27. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
3/17 D. Brasco válasza:
Barmilyen turbós motornál (legyen az dozel vagy benuin)jellegükből adódóan nincs olyan gázreakciójuk mint egy szívóbenzinesnek legyen az egy mezei 1.2 8V
A turbós motornál ugyanis fel kell épülni a töltőnyomásnak,addig viszont van egy úgynevezett "turbólyuk" (amit ma már minden féle trükökkel igyekeznek minimalizálni)de akkor is kell egy kis idő míg "feláll a rendszer"
2021. okt. 27. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
4/17 anonim válasza:
Ez turbo motornál természetes. Aki erre háklis vegyen nagy szívómotort, esetleg kompresszorosat.
2021. okt. 27. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
5/17 anonim válasza:
Semmi köze hozzá. Digitális gázpedál van mindkettőben, az egyik autó szoftverje úgy van beállítva, hogy gyorsabb gázreakciót produkál, míg a másiké nem. Valószínűleg károsanyag normák miatt tompították le.
Én pont ellenkezőjét tapasztaltam: 1.6-os szívó benzinesnél, gázpedál felengedése után 1 mp-ig gondolkozott, utána esett le a fordulatszám. Gázadás sem volt azonnali. 2.0TD autómban meg semmi tétovázás, azonnal pörög fel és lassul is vissza, mintha bowdenes gázpedál lenne benne.
Tehát: ez csak a szoftver kérdése.
2021. okt. 28. 00:06
Hasznos számodra ez a válasz?
6/17 anonim válasza:
Az üresben pörgetés más mint a terhelés alatti teljesítmény. Amúgy igen, gázolaj felesleggel sokkal hamarabb fel lehetne a turbót is pörgetni, jobb reakcióval, de gyárilag nem lehet füstpamacsot eregetőre megírni, erre van a szoftveres tuning.
2021. okt. 28. 01:01
Hasznos számodra ez a válasz?
7/17 anonim válasza:
Ez a turbó "hátránya". Van is hivatalos neve, turbólyuknak nevezik. Mivel a kipufogógáz hajtja meg, kell egy kis idő, hogy felpörögjön. Minél nagyobb a turbó, annál nagyobb a turbó lyuk. A mai kisturbós autókban alig észrevehető, ez inkább a 80-90-es évek nagyturbós sportkocsijaiban volt észrevehető, ahol kb. 3500 után kezdett tölteni a turbó. A nagyobb teljesítményű mai autókban pedig vagy két turbót raknak (egy kicsi, egy nagy) vagy változó geometriájút. Persze még így sem lesz soha olyan jó a gázreakció, mint egy szívó vagy kompresszoros autóban. A legjobb gázreakciója egyébként a hengerenkénti fojtószeleppel rendelkező szívóbenzineseknek van.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!