Automata váltó P és N különbség?
Nem nagyon bírja már a térdem a kuplungozást, ezért váltanék automatára. Mivel nem nagyon van tapasztalatom az ilyen váltók terén, ezért lenne 1-2 kérdésem.
Arra lennék kíváncsi inkább, hogy ha valakire várok pár percet és nem állítom le a motort, akkor addig N-be vagy P-be érdemes rakni? Kézifék automata váltó esetében mindig ajánlott, vagy sík területen a P fokozat megtartja, olyan, mint amikor manuálisnál sebességben hagyjuk?
Azt olvastam, az N fokozat nem is fontos, azt kb. senki sem használja. Gondolom arra jó, ha mondjuk tolni kellene az autót.
N-be lehet rakni menet közben is?
N-ben meg P-ben nem kell nyomni a féket járó motor mellett sem, ugye?
Az N megegyezik a manuális váltó üres fokozatával, azaz kb. soha nem használod, kivéve ha tolni kell, vagy ilyesmi. Azon kívül nem sok haszna van. A P, ahogy mondtad, hasonlít arra, mintha a manuális váltót sebességben hagyod, azaz nem fog elgurulni. A különbség csak annyi, hogy automatát járó motornál is kapcsolhatod P-be, mert valójában nem fokozatot kapcsol, hanem csak a difit rögzíti.
Szinte mindig érdemes a P-t használni az N helyett. Nem kell nyomni a féket járó motornál sem, ha P-be rakod. N-be lehet menet közben is rakni, de értelmetlen. Kéziféket ugyanúgy kell használni, mint manuális váltós autónál, azaz ha nincs veszély az elgurulásra, akkor elég a P, ellenkező esetben kell csak a kézifék.
N-t normál esetben nem kell használni. Ettől még fontos, mert ha lerobban az autó, csak így lehet arrébb vontatni. Vagy mondjuk automata mosóban is kell.
Ha rövid időre állsz meg: D + fék
Ha hosszabb időre: P
Ennyi igazából.
Az automata azért automata, mert vált magától nem kapcsolgatod, tehát dugóban, gurulásnál nem kapcsolgatod P-be, meg N-be.
A kéziféket meg ugyanúgy ajánlott behúzni mindig mint manuálisnál. Ne a váltó tartsa a kocsit
Egyébként P rögzíti az autót, abban kell lennie mindig, ha nem mész vele. Többnyire a kulcsot sem tudod kivenni, ha nincs P-ben. Az N az üres, valóban szinte csak akkor használod, ha tolni/vontatni kell esetleg
"N-be lehet rakni menet közben is?"
Lehet, de kinyírod vele a váltót!
Rendben, köszönöm!
5-ös, minek nyírom ki vele a váltót? Tényleg keveset tudok az automata váltókról, komolyan kérdezem, mert manuálisnál simán lehet üresbe rakni, sőt, amikor nyomjuk a kuplungot, gyakorlatilag az is üres. Ilyet automatáknál nem lehet, pl. menet közben kivenni üresbe, csak gurulni?
1: manuálban miért ne használnád sosem az ürest?
Másik fontos dolog, hogy a P-be rakáskor igenis nyomni kell a féket, sőt érdemes már előtte behúzni a kéziféket ha lejtőn/emelkedő állsz meg, mert a kis tartó pöcköt simán eltörtheti. Ezért nagy emelkedésnél nem helyettesíti a rögzítőféket!!
5-ös vagyok
- ha lassítás közben kidobod N-be, nem lesz megfelelő olajozás
- ha piros lámpánál gurulsz, de közben piros-sárgát kapsz, neked teljesen állóra kell fékezned az autód, hátulról beléd mehet, aki csak a lámpát nézi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!