Miért ragaszkodnak az emberek Magyarországon a kézi váltós autókhoz, meg a régi benzinesekhez?
Rengeteg országban már évtizedek !! óta szinte alap dolog az automata váltó, jártam több országban is ahol kézit nem is igazán tudják magabiztosan kezelni az emberek.
Ennek ellenére nálunk az automata váltó az valamiféle patásördög.
Mi az oka ennek?
Illetve miért ennyire durván elutasítóak az emberek a hibrid illetve villanyautókkal szemben?
Kézi váltón tanultam vezetni, nem volt gond soha használni, azt szoktam meg. Szeretem, ebben bízom meg.
Ha lenne kézi váltós hibrid, és nem lenne ANNYIVAL drágább, még talán el is gondolkoznék rajta.
Csak a villanyt egyelőre nyűnek érzem. Fr*nc nem akarja folyton töltögetni. Amúgy sincs még olyan sok töltő az országban. Én hosszabb távokon vezetek, ha beülök az autóba, az aznap min. 50 km, de az is lehet, hogy 300.
Amúgy tényleg úgy van ahoyg az egyes írja
Hihetetlenül sok embertől hallottam már ezt, hogy az alapmotoros újkorában is alsó kategóriás kézi váltós autója jobb, mert azért a kézi váltó mégiscsak férfias, meg hát sportos, meg ugye ott van a vezetési élmény is a kis 70 lovas 1.4-es szívó rizsrakétákban.
Az automata váltó a mai napig nincs olyan szinten, hogy a kézi váltóval egyenértékű legyen. Talán a legdrágább, 10M fölötti árcédulás autókban igen, nem tudom, olyanhoz még nem volt szerencsém. De ami váltók vannak az elérhető árkategóriákban (10M alatt újonnan), azok sehol sincsenek. Talán a VW DSG-je még csak-csak elmegy, de az sem az igazi. Egyszerűen túl lassúak, félreértelmeznek szituációkat, stb. Az emberek 95%-ának megfelelnek amúgy, a legtöbben semmi kivetnivalót nem fognak találni bennük. De számomra nem elfogadható az, hogy próbálnék gyorsítani és kell neki 2 másodperc, mire észleli a pedálállást, visszavált és felpörög. És nem is az idővel van baj, mert manuálisan visszaváltani is tarthat addig (ha rendesen váltasz, nem pedig rugdosod a kuplungot), de az még mindig jobb, mint lenyomni a pedált és várni... várni... várni, a rohadt számítógépre. Inkább magamra várok. Inkább én legyek lassú. Ne a gép.
Valakinek pedig egyszerűen hozzátartozik a vezetési élményhez. Nem kell itt játszani a kiskirályt, mint #1, hogy "azt hiszik ettől lesz nagy a f*szuk". Elismerem, hogy van ilyen is, de nem ez a mérvadó. Én eleve nem úgy vezetek, hogy feltűnő legyek, szóval elég nehezen húzható rám ez az érvelés. Nem, egyszerűen számomra(/számunkra) a vezetés nem kimondottan az úticél eléréséről szól. Én idén nyáron egy 900+ kilométeres túrát tettem, persze megálltam itt-ott nézelődni/kirándulni, fürödtem egyet a Balatonban, stb, de alapvetően cél nélkül indultam el, pusztán vezetni akartam egy jót. Céltalanul, gondtalanul, "a vezetés öröméért", ahogy szokás a klisét emlegetni. Egy agyonautomatizált autóval nem öröm az autózás, mert nem csinálsz semmit. Nem vezetsz. Automata váltó, tempomat és rögtön nincs öröm az autózásban.
De ezt csak az értheti, aki szeret vezetni és nem divatból és/vagy muszájból ül autóba. Magyarázhatom én itt akármeddig, de ha eddig nem értetted meg, akkor ezután sem fogod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!