Akik értenek az autókhoz: ezt be lehet valahogy bizonyítani?
Vizsgán fényképezik az óraállást, ha az előző műszakikon több volt az pont elég.
Sok modern szemétben viszont az ECU is rögzíti az állást amit nem tudnak átírni, csak a műszerfalban esetleg.
De nem csodálkozom, a magyar szinte "kéri" hogy vissza legyen tekerve az autó amit vesz :D
Tulajdonképp ha te megtudod hogy vissza lett tekerve, akkor arról van bizonyíték is, máskülönben te se tudod meg.
HA pedig dokumentum van róla akkor bevan bizonyítva.
Az már más hogy azt nem igen lehet bizonyítani hogy konkrétan ezt ki csinálta.
Mert a nélkül meg semmire se méssz ha tudod hogy ez van, de nem tudod hogy kicsinálta.
Mert az kevés hogy a Józsi azt mondta hogy lehet, meg te azt gondolod.
Ha kereskedőtől vásároltunk
Vevőként mondhatni egyszerűbb dolgunk van, ha az autónkat egy kereskedésből vásároltuk, ebben az esetben ugyanis fogyasztói szerződés jön létre, amelyre vonatkoznak a fogyasztóvédelmi szabályok. A törvényi szabályzás alapján ebben az esetben az eladót két év kellékszavatossági kötelezettség terheli a rejtett hibákra vonatkozóan, azonban a felek ennél rövidebb szavatossági időben is megállapodhatnak, ami egy évnél semmiképpen sem lehet kevesebb. Ha a vevő a hibát az adásvételt követő hat hónapon belül ismeri fel, az eladónak kell bizonyítania, hogy a hiba az átadáskor még nem állt fenn, ezt követően ugyanez a vevő feladata. Amennyiben bebizonyosodik az eladó felelőssége, a vevő elsősorban az autó javítását vagy cseréjét igényelheti. Ha az eladó a kijavítást nem vállalja, a kijavítással indokolatlanul késlekedik, a vevő áttérhet a következő szavatossági jogok valamelyikére: igényelheti a vételár leszállítását, az autót kijavíttathatja az eladó költségére vagy a szerződéstől elállhat és a vételárat visszakövetelheti – utóbbira azonban már meglehetősen alapos indok kell. Fontos, hogy bár a Polgári törvénykönyv vonatkozó rendelkezései minden kereskedőre vonatkoznak, egyes szolgáltatók megpróbálhatnak kibújni ez alól, és egyedi szabályokat érvényesíteni. Ez egyértelműen szabálytalan, így amennyiben ilyesmibe futnánk, igénybe vehetjük az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság segítségét
Sajnos ez benne van minden használt autó vételben hogy elfog romlani.
Minél drágább egy autó annál jobban bele lehet szaladni drága javitásokba.
Én már írtam itt is hogy azért nem vettem soha használtat mert semmi se biztos.
Inkább egy kategóriával lentebbről de az új legyen és sok évre meg van , meg volt oldva a javítás is, ami szinte nem is volt.
Meg én azt mondom mert az a tapasztalat hogy minden autót azért adnak el mert nem akarja javitatni, és nem akar rákölteni.
Ezt itt a kollégáktól és rokonoktól is tudom hogy ha volt valami komolyabb baja akkor gyorsan megszabadult tőle.
AZt is tudni kell, bár nem sokan ismerik el hogy ha jó az autó azt nem igen adják el.
Én se adom adom el pedig már benne van a korban, de nincs baja semmi.
Nem csúcs , nem prémium, nem lehet vele versenyezni, nem tolok le senkit a pályán , de üzembiztosan teszi a dolgát , alig alig kell rá költeni a kötelezőkön kivűl.
Igen, tudom, hogy az újnak is lehet baja, nem erről van szó, csak itt rövid időn belül jöttek a gondok, amik nem ettől a kis távon belüli közlekedéstől lettek, de az újnál gondol nem szarakodnak veled annyit, ilyen gondoknál. Szóval ez százezres tételekkel olcsóbbnak kellett volna lennie, de most már késő bánat, csak ennyi lett volna a kérdés, hogy lehet e valamit tenni, ha valakinek volt már ilyen tapasztalat.
Köszönöm a segítséget mindenkinek!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!