Hogyan kell "gyorsan" elindulni dízel autóval?
"Persze tudom miért, hogy a tanuló autó kuplungját óvják"
Az marha nagy óvás, hogy 950-es alapjárattal szenvedtetik fél percig mire elindul az autó gáz nélkül.
Nem egyszer ledudáltak emiatt. Sok hülye oktató nem is való oda.
Ráadásul az én oktatóm 90%-ban a telefonját nyomkodta lehajtott fejjel.
Egyszer lekúrt, hogy nem látom, hogy 5 méteres helyre nem lehet beparkolni szegély mellé hátramenetbe? Máskor meg ugyan akkora helyért lecseszett, hogy miért mentem tovább simán be lehetett volna állni. Természetesen miután levezettem a kötelező óraszámot +6 órát még akkor is ment a fikázás, hogy ilyen tudással meg se próbáljam a vizsgát. Elsőre sikerült.
Miután levizsgáztam, azt a fikázást nem tette zsebre amit tőlem kapott ő is meg az iskola is.
Aki akkora tróger hogy 90%-ban a telefont nyomkodta és egy paraszt az ne oktasson.
Elsősorban az összes oktató engedélyét fel kéne függeszteni, akik a gáz nélküli elindulást tanítják. Csak az a baj, nem maradna egy oktató sem az országban. Ultragáz, hogy nem akarnak leszokni róla, és még csak nincs is racionális magyarázat, hogy miért is jó ez a hülyeség, hogy nem engedik a tanulókat gázt adni indulásnál. Beszélgettem friss jogsis ismerőssel, azt mondta, ő nem is tudná a két lábát egyszerre mozgatni, nem tanították neki, hogy gáz meg kuplung egyszerre.... Na hát az én benzinesemmel odébb se tudna állni.
Egyébként igen kérdező GÁZT kell adni. Nemcsak azért, hogy ne tartsd fel a forgalmat, hanem azért is, mert a kettőstömegű lendkerék, amiről biztos hallottál, hogy nagyon drága, ettől megy tönkre a legtöbbször, hogy alapjáraton remegtetik, erőltetik a dízelmotort, vagy pedig a sebességváltások közötti rossz kuplungkezeléstől.
Nyomd a gázt, azért van, a dizelt sem kell alapjáraton kínozni.
Gáz + csúsztatott kuplung, erzéssel, minden kocsinak más a motor karaktere, és a kuplung fogáspontja, adagolhatósága.
...és ha jól értem, már megvan a jogosítványod.
Szomorú. :(
Egy gyenge, súlyos autónál óvatosan nagyobb gázzal kell indulni. Egy erős, könnyű autónál kis gáz is elég, de a kuplungot mindig óvatosan kis ideig kitartva kell felengedni.
Aztán az is számít nyilván hogy emelkedőn indulsz el, vagy lejtőn. Emelkedőn könnyebb lefulladni.
Az én autóm benzines, átlagnál nagyobb köbcentis, a pincegarázsból szinte alapjáraton feljön, ha egy kis gázt adok, szinte kiugrik a garázsból. Mégis le lehet fullasztani ha nem óvatosan kezelem a kuplungot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!