Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mikor lesz tüntetés a tervezet...

Mikor lesz tüntetés a tervezett sebességkorlátozás miatt?

Figyelt kérdés
Ezt olvasta bárki is? [link] Öltönyös, kéklámpás gyakorlati élet szakértőink munkába lendültek. Itt a lehetőség, hogy megakadályozzunk egy újabb, gyakorlati élettel össze nem egyeztethető szabályozást.
2021. okt. 16. 07:43
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
54%

Mindig is azt vallottam, hogy önmagában nem a sebesség a probléma, hanem a figyelmetlenség. És ezt nem csak vizuális értelemben kell venni ("nem láttam/figyeltem"), hanem logikai értelemben is ("nem jól mértem fel"). Mert egy kisebb városban ez annyira nem feltűnő, de például megyeszékhely méretű városokban igen, a drága fővárosunkról nem is beszélve, hogy egyszerűen nem lehet egységes sebességkorlát alá hozni egy komplett várost, ami lehet egy végletekig zsúfolt belváros, meg lehet egy 2x2 sávos, tágas külváros is. Tisztelni szoktam a sebességkorlátot, de például Szolnokon (aki ismeri az tudja) a tószegi úton a Hetényi után széles 2x2 sáv van és arrafelé már gyalogos nem nagyon létezik, hogy eléd ugráljanak, a bicikliseknek/rollereseknek meg külön út van. Akár mintha országút lenne, szóval tartsa be a fene az 50-et, mikor a 70 is maximálisan biztonságos. Ha megbüntetnek egyszer érte, jogos lesz és nem fogok hőbörögni miatta, de addig leszarom.


És itt jön képbe a logika: amikor a sebességkorlátokat kitalálták, akkor még számottevően kevesebb autó létezett, főleg vidéken. Manapság viszont annyi van belőlük, hogy szerintem a forgalom ÖNMAGÁBAN képes meghatározni a helyes haladási tempót, hiszen a szűk belvárosi utcákban úgysem fogsz tudni a forgalom miatt 70-nel menni, már a 30-nak is örülni kell néha, szóval az igazán balesetveszélyes helyeken ígyis-úgyis 50 alatt mennek az autók. Ezzel szemben a fentebb említett szituációkban, ha a forgalom és a józan paraszti ész megengedi, hogy 50 fölé gyorsítson a sofőr, akkor miért ne tehetné? Hiszen az imént beszéltük, hogy ezeken a helyeken a baleseti kockázat fényévekkel kisebb, szóval ezzel párhuzamosan a sebesség is lehetne magasabb.


Persze nem azt mondom, hogy töröljük el a sebességkorlátot, hiszen például a legcsendesebb órákban (éjszaka) a legzsúfoltabb helyek is engednek "száguldozást", tehát kell a korlátozás. Ugyanakkor sokkal rugalmasabbnak kellene lenni és egyetlen fix kitalált számot alkalmazni országszerte minden egyes lakott területen ritka nagy kreténség. A 30 sem jó, az 50 sem jó, a 70 sem jó. Nincs fix szám, ami általánosan jó lenne.

2021. okt. 16. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
36%

Én külföldön élek egy 20 ezres kisvárosban. Itt kevés kivétellel majdnem mindenhol 30-as korlát van és imádom, nem csak én, az itt lakók többsége is. Biztonságosan lehet biciklizni, kevésbé kell félteni a gyerekeket, csendesebb...


Nyilván az nem lenne reális, hogy pl a Hungária körúton 30-as korlát legyen, de az én értelmezésem szerint szó nincs erről a tervezettben.

2021. okt. 16. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
86%

Egyrészt csak tervezet, és az sem minden területre vonatkozik.

Lakó-pihenő övezetben is jelenleg 20 km/h az a sebesség, amit a rendelet előír. Sok 30-as övezet is van.

A tervezet olyan helyekre vonatkozik, ahol fokozott balesetveszély van a terület jellegéből adódóan.

A gyorshajtás nálunk népi játék. az 50 az 60-65, a 60 az minimum 75 stb.

Pedig a szabály szerint az 50 azt jelenti, hogy semmiféle indokkal nem mehetsz gyorsabban, mint 50 km/h. Semmi, semmi, semmi indokkal.

Rengetegen azt veszik alapul, hogy honnan büntetnek. Pedig az 50,0000001 km/h sem szabályos.

Aki betartja a limitet, nálunk egy idióta luzer, aki feltartja a többieket. Nagyon nem jó ez így.

Ha tüntetés lenne a korlátozás miatt, akkor én azért tüntetnék, hogy végleges tiltsák el azokat a vezetéstől, akik kikerülnek zebránál, előznek zebránál, akik kerékpárúton hosszában autóznak, vagy járdán. Akik felállnak a járdára. Akik leállósávon elmennek a dugó mellett. Akik kanyarodósávban elmennek a dugómellet. Stb. Tehát mindazokat, akik semmibe veszik a másik közlekedőt.

2021. okt. 16. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
27%

Nem lesz tüntetés e miatt,már csak azért sem mivel ez szimplán félrefordítás , ahogy előttem már írták.


Azt szertnék bevezetni, hogy a lakó-pihenőövezetekben általánosan 30km/h-s korlátozás lépjen érvénybe, a fő közlekedési útvonalakra ez nem vonatkozik, ott marad az 50 vagy az emelt sebesség.


De látod, hőbörögni még mindig többen tudnak, mint a keresőt használni vagy gondolkodni :D

2021. okt. 16. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
58%

Budapesten lakom, és elég sokat kell a háztól menni, hogy kiérjek a lakó-pihenő övezetből, ahol most is 30 van, engem egyáltalán nem zavarna, ez az övezet egy kicsit még nagyobb lenne. Van a környéken 2x2 sávos út, amin most is 70-nel lehet menni, az elviszi az átmenő forgalmat.

Az már sokkal inkább zavar, hogy mennyi gyökér barom van, aki ezt a 30-at sem bírja betartani és padlógázzal közlekedik itt a kis utcákon is.

2021. okt. 16. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:

Lakó-pihenő övezetben nem 30 a megengedett maximum, hanem 20 km/h.

És nem hajthat be oda akárki.

A harmincas övezet egészen más. De valóban egyiket sem akarják betartani sokan.

2021. okt. 16. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:

"Lakó-pihenő övezetben nem 30 a megengedett maximum, hanem 20 km/h."


Nálunk. Németországban pl ennél jóval kevesebb.


Nem szó szerint kell venni a lakó-pihenőövezetet < mint ahogy táblával is jelöljök, itt most nem erről van szó. :)

2021. okt. 16. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
13. Pávhoz kellene kötni a B-s jogsit, többet érne mindenféle sebességkorlátozásnál. A gyorshajtás nagyrészt mentális problémákra vezethető vissza. Ha a kamionosokat, buszosokat tudják ilyenekkel traktálni, szopatni, akkor személyautósokat is lehetne szűrni. Mellesleg jól írta az egyik válaszoló, a gyalogos közlekedéshez is fel kellene nőni, de itt csak az indokok nélküli lepontozás megy, ahogy látom.
2021. okt. 16. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
13. Ja, s a bicikliseket se állítsuk azért be ártatlanoknak, akiknek ott a bicikliút, de inkább a főúton szerencsétlenkednek, s nekik áll feljebb. Tisztelet a kivételnek.
2021. okt. 16. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!