Hol fogyaszt többet az autó? Nagyvárosi környezetben, vagy autópályán?
Egyáltalán számít?
Mert én azt gondolom, hogy a lámpától lámpáig, vagy a zebránál megállva, újraindulva több a fogyasztás, mint autópályán egyenletes tempóban.
Tévedek?
Kis sebességhez (városi közlekedéshez) kevés energia kell, de ott nagyon rossz hatásfokú a motor, ezért lesz nagy a fogyasztás.
Nagy sebességhez a négyzetesen növekvő légellenállás miatt több energia kell, de itt jó hatásfoka van a motornak. Emiatt lesz az, hogy az autópályán kisebb a fajlagos fogyasztás, mint a városban.
Megjegyzés 1: Persze ahogy növeled a sebességet, azzal az energiaigény is nagyobb lesz, tehát bizonyos sebesség felett átbillen a mérleg nyelve.
Megjegyzés 2: a végsebességhez közeledve (padlógáz, nagy fordulatszám) a motor hatásfoka is leromlik.
Megjegyzés 3: elektromos autóknál teljesen más a helyzet, mert azok kis sebességen, városban is nagyon hatékonyak.
Nagyvárosban a legnagyobb a fogyasztás.
130-nál az én 1.6 benzinesem kerek 7.5l-t eszik (számolva, nem computer alapján).
Pesten dugózáskor simán 9l, ha meg távokat is megyek városban akkor 10l felett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!