Hol fogyaszt többet az autó? Nagyvárosi környezetben, vagy autópályán?
Egyáltalán számít?
Mert én azt gondolom, hogy a lámpától lámpáig, vagy a zebránál megállva, újraindulva több a fogyasztás, mint autópályán egyenletes tempóban.
Tévedek?
Autópályán meg a légellenállás ami számít, így tulajdonképpen attól függ, egy hibrid autó városban sokszor takarékosabb.
De autópályán 200 körül egy sima autó is többet eszik mint városban :)
Nem tévedsz, a legtöbb autó esetében valóban a városi használat során mutatkozik a legmagasabb fogyasztás.
A modern autókra ez már mind igaz. Maximum régi autóknál találkozhatsz olyannal, hogy egy gyenge kicsi szívómotor annyira erőlködik a 120-130-as pályatempó tartásához, hogy emiatt fogyaszt annyit, vagy akár többet, mint dugóban araszolva. Ilyen például a mi kis szaladgálós öreg 1.3-as Ford Escortunk, 60 lóerő volt amikor 26 éve legurult a gyártósorról, bár nagyon jó állapotú, azért csak elveszhetett pár paci - és emiatt ugyanannyit eszik pályán mint városban.
Azt tudom, hogy autópályán, ha kiírja, hogy 80 km benzin van még, akkor az átlagos tempóban nagyjából tényleg annyi km megtételére elég.
Múltkor városi csúcsban kiírta hogy 80 km-re való benzinem van, majd mire hazaértem már csak 20-30 km-re valót jelzett, miközben alig 10 km-t jöttem, igaz azt 1+ óra alatt döcögve.
"Bár egy régi kocsi 3-4 fokozatú automatával 130-nál sem eszik keveset."
Van régebbi 4 sebességes automatám, 3600-at forog a motor 4. fokozatban 200km/h-nál. Ott már valóban sokat eszik :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!