Használtautó vásárlásnál, csak leírásnál nálatok mi a kizáró tényező?
Állapotfelmérésre van emberem, de megkért, hogy szedjek össze pár autót ami szimpatikus leírás és képek alapján, hogy egyszerre letudjunk párat. (Jogos kérés, nem fizetek neki, jóbarát az illető, nem játszok az idejével).
Nem akarom leírásokkal is rabolni az idejét, szóval gondoltam rabolom vadidegenekét a neten 🙂 köszi ha válaszolsz!
Melyik fontosabb, hogy újabb autó legyen vagy hogy kevesebb kilómétert futott eddig?
Családi autó, 3 ajtós butaság lenne ugye?
Azt írják a neten az okosok, a benzines a jó a dízel kuka, ez mennyire igaz?
Azt a tanácsot kaptam, hogy 1.2-es hengerűrtartalom alá ne menjek, melyik az ideális ahhoz, hogy keveset fogyasszon?
Mely márkákat nézegessem? Arrafelé amerre lakok (külföld) pl egy 2014-es Renault Clio és egy Ford Focus között óriási különbség van árban.
Mely autók az abszolút felejtősek?
Tényleg köszi, ha tudsz segíteni, a negatív kommenteket kérlek hanyagoljátok.
Szét fognak szedni, mert nagyon sok minden hiányzik a kérdésedből ahhoz, hogy értelmesen tudjunk rá válaszolni, ne haragudj hogy egyből negatívat írok, de így tényleg nehéz.
1) Mire kell neked autó, és milyen kell? Hétvéginek valami sportos? Napi használatra városba 2x5km-re valami kicsi? Nem tudjuk meg ebből, csak tippelni tudunk, mert például a Renault Clio és a Focus sem egy kategória (a Clio egy mini, a Focus egy kompakt, egy kategóriával feljebb van - a Fiesta a Fordnál az, ami a Clioval egy liga).
2) Mennyi pénzért kell autó?
3) Vannak preferenciáid, hogy mit tudjon? Meg hát nyilván az is számít, hogy hogy néz ki, autót kicsit azért mindenki szívből is vesz - ha megadnál pár típust ami tetszik, azzal is beljebb lennénk.
Így általánosságban amit tudok mondani:
1) Sem a kilométer, sem az évjárat, ez mind csak akkor számít, ha 1-2-3-4 éves autót akarsz venni. Ha ennél idősebbet, ott a követkető és jó előélet a legfontosabb, lehet venni újabb, kevesebbet futott, de folyamatosan hidegen padlózott - szétvert futóművű - nem karbantartott autót, ami rosszabb, mint a régebbi, többet futott, de tisztességesen karbantartott és normálisan használt példány ugyanabból a típusból.
2) Benzines a jó, dízel kuka - hülyeség. Onnan ered ez, hogy régen még egy szívó benzinmotorral valóban eredendően kevesebb volt a meghibásodási lehetőség, mint egy turbódízellel, de amióta (2000-es évek vége-2010-es évek eleje) a szívó benzinesek is mind közös befecskendezésűek, sőt, a legtöbb már turbós is, egyáltalán nem feltétlen olcsóbb hosszú távon a fenntartásuk.
Dízel vs Benzinre ezt mondanám: ha leginkább rövid utakon használod az autót, egyszerre csak 5-10-15km-t mész vele, akkor a benzines a jobb választás. A dízel hosszabb távokon jobb, ha mondjuk napi szinten mész pályán egyszerre, leállítás nélkül 30-40km-t legalább.
3) Mely márkát nézegesd - na erre nem nagyon lehet mit mondani így, hogy nem tudjuk, pontosan mit szeretnél.
Általánosságban a Hyundai / Kia az, amit szoktam ajánlani, a koreaiak most gyakorlatilag az új japánok: az utóbbi 10-15 évben annyira megtanultak európai ízlésre szabott, jó autókat gyártani, ráadásul mindezt nagyon jó ár/érték arányban, és megbízható technikával, hogy szemrebbenés nélkül lehet őket ajánlani akkor is, ha fontos a minőségérzet.
Ráadásul bizonyos modelleiket még tényleg lehet kapni szívó benzinmotorral, ami ha hosszú évekre tervezel, nem egy rossz opció fenntartás szempontjából.
Mikor a 20 éves 500-ért árult dízeleknél meglátom a "nyugdíjas német házaspártól, rendszeresen garázsban tartot" szöveget.
Na meg ha valaki nem tud helyesen írni, én azt is kerülném, mert vagy komolytalan vagy még helyesen írni sem tud, akkor kocsikhoz mennyire ért.
Első, ez egyáltalán nem negatív hozzászólás, nagyon sokat segített.
Amire használnánk:
Férjem munkahelyre járása városon belül, nagybevásárlások intézése, néha 1-1 hosszabb kirándulás.
Max £4000 fontért nézek, nem tudom mennyit mond ez így. Most felmentek az árak a covid miatt, mert kevesebb új autót gyártottak, megnőtt az igény a használtra... egy 2010-2014 évjáratú autók férnek bele, Opel, Renault, Peugeot és társai kategóriában vagy 2011-ig Ford Focus. Családi autó kell, egy gyerek mellé.
Tudunk még £4000 felé menni kicsit, de a legteteje £4500 jelenleg. Házra gyűjtünk, több nem fér bele.
Köszi a többieknek is!
A helyesírás nekem is árulkodó, nem bízok azokban, akik minimálisan se tudják tartani.
Jöhetnek jótanácsok még a fentiek ismeretében.
#5: Á, szóval akkor Angliában! Abból a szempontból nem vagy rossz helyzetben, hogy ott valamivel olcsóbbak a használt autók, mint itthon.
Például ott ennyiből már találsz 2012 utáni (2. generációs) Kia Cee'd-et (vagy a tesója a Hyundai i30 - azonos technika, csak a "ruha" más).
Én személy szerint is használtam ebből egy 2014-es közepesen extrázottat céges autóként pár évig, nagyon jól összerakott autó még egy Golfhoz mérten is, az 1.4-es vagy 1.6-os Kappa szívó benzinmotorok pedig megbízhatóak, és kellemesen használhatóak (már az 1.4-es is a maga 100+ lóerejével simán tudta tartani tempomattal a 140-et kedvező fogyasztás és zajszint mellett, amikor jártam vele).
Egy mérettel lejjebb van a Hyundai i20 / Kia Rio, ebből is tudsz 2014 körülit találni. Itt az 1,25-ös benzines elég gyakori - az is jó (történetesen ilyenünk is van - édesanyámnak vettünk két éve egy 2016-os i20-at ezzel a motorral), pályán az is tudja a 130-at, de ötfokozatú váltó társul hozzá, ami miatt már picit sokat tud forogni ennél a tempónál. Az 1.4-es talán jobb vétel hozzájuk hosszabb utakon.
A Fordot nem igazán tudom ajánlani, az EcoBoost motorok vannak már ezekben, amiknek nem túl jó a híre, nem véletlenül. Ugyanez igaz a Volkswagenre (FSI, TSI... egyik sem az igazi), és az Opelre is, bár az Opelnél még ki lehet fogni szívómotoros 1.4-es Corsát például, ami egészen jó.
Az Astra azért nem túl jó vétel szerintem, mert ott a turbós motorok szintén nem a legjobbak, viszont elég túlsúlyosra sikerült az a generáció (az Astra J ami ebbe belefér), úgyhogy még az 1.6-os szívóval is nagyon lomha érzetet kelt, nincs benne elég erő a kasztnihoz.
Peugeot-ról nem tudok sokat mondani, nem ismerem azokat az autóikat amik ebbe a keretbe beleférnek.
Itt is van tesó, csak lakókocsis mint a Blöffben, szerencsére kiderül abból ahogy beszél.
Kereskedéseket célzok meg elsősorban, de azok is átvernek... elmentünk múltkor megnézni egy gyanúsan olcsó 2016-os Renault-t és persze addigra pont megvették... de nézzük meg a többit. Oké. Az egyik be se indult, a másik furán hangzott, a harmadik meg szép volt, a benti autók között volt nem az udvaron parkolósok között, de így hogy bízzunk az eladóban?
Illetve a srác aki segített megnézni mondta, hogy igen szépen kikalapálta a koma az autót, de tuti hogy ki volt cserélve az eleje, lehet összetörték kicsit. Persze erről sehol nem szólna😏 nagy somákok a kereskedők is.
#7 a Corsán gondolkozunk mi is mert:
Sok van belőle, olcsó az alkatrész.
Alacsony a biztosítás.
Alacsony az éves adó rá.
Olcsó maga az autó, mert rengeteg van belőle.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!