Régen miért csináltak szögletes-, vagy cápaorrú autókat? Ennyire nem volt fontos a légellenállás, vagy az orr nem jelentős tényező?
Most pedig a CO2 miatt aggódunk Európa mégis megőrül az SUV-ért, az amerikaiak meg buszméretű pick-upokkal járnak a boltba tejért.
Egyrészt divat mindig mindennél fontosabb, másrészt a fejlődés egy folyamatos dolog.
70 években nem sok gyártó nem fért hozzá szélcsatorna tesztekhez. Pl. Lamborghini.
A formák meg a kor divatját követték. Készítettek aerodinamikusabb alakokat, de nem volt rá kereslet.
Nehogy azt hidd hogy sok jelentősége van neki.
Lassú sebességnél meg nem észre vehető a különbség .
Szerinted melyiknek alacsonyabb a CW értéke?
Egy 79-es gófnak, vagy egy modern suv-nak?
#7: nem ez a lényeges kérdés.
Melyiknek kisebb a homlokfelülete? Egy modern SUV-nak vagy egy modern személyautónak?
És szerinted a cw érték nincs összefüggésben a homlokfelület méretével?
Direkt nem kérdeztem úgy...
Ahogy #1 írja... attól még, hogy valami ésszerűbb, jobb, az embereknek sokszor nem az kell, és hát a business az business.
Most is nagyon zöld mindenki, meg nagyon rugdossuk az autóipart, de attól még hogy egy 2 tonnás SUV a 3 literes belső égésű motor mellé kap egy elektromotort ami tudja hajtani HA feltölti a user egy rövid ideig, még mindig egy rohadtul pazarló konstrukció, túl nehéz, túl sok a légellenállás, és ha beröffen a nagymotor akkor zabál is, meg ki is bocsájt egy tonna szart magából. De azért legyen neki zöld a rendszáma.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!