A Peugeot 206 vagy a BMW-féle Mini jobb forma áramlástani szempontból, nem tudom értitek-e? S miért?
Peugeot. A Mininek pocsék a légellenállása, mivel a szélvédő nagyon meredek, ezt szerintem nem kell magyarázni, telibe kapja a menetszél. A hátulja szintén meredek, aminek pedig az a hátulütője, hogy az autó fölött átáramló levegő nem tudja követni az autó vonalát, hanem leszakad róla és vákum alakul ki az autó mögött, ami "húzza" hátrafelé az autót. Sajnos nem találok róla jó képet így hirtelen, de ezen azért egész jól látszódik, hogy ahogy a levegő elhagyja az autó vonalát, a vákum miatt azonnal szétszéled a levegő, elkezd örvényleni. [link]
A 206 sokkal gömbölyűbb, ami segít elkerülni ezeket a problémákat, a levegő szinte végig az autóhoz tud simulni, így kevésbé alakul ki vákum mögötte. Persze közel sem tökéletes, mert hiába gömbölyűek a vonalai, attól a háta még annak is meredek, így arról is leszakad a levegő egy ponton és kialakul mögötte a vákum.
Hétköznapi autóknál a fastback/liftback kivitelnek van a legkedvezőbb légellenállási tényezője, mivel lapos szögben süllyed a hátulja és minimalizálva van a meredek hátrész.
itt keresd ki: [link]
Mindkettőnek 0.29, ami nem túl jó
Ezerrel böngészem tovább a táblázatot, köszönöm 4-es válaszoló!
Érdemes volt tehát feltenni a kérdést, fogalmam se volt, hogy van ilyen oldal!
Nem tudom, ti mit néztek.
Nálam a 2008-as mini cooper 3.35
A 1998-as peugeot 206 3.33.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!