Régen miért csináltak szögletes-, vagy cápaorrú autókat? Ennyire nem volt fontos a légellenállás, vagy az orr nem jelentős tényező?
80-90 km/h utazótempónál még nem fáj ám annyira a légellenállás, mont sokan hiszik.
Meg kocka vázat és viszonylag sík lemezeket egyszerűbb technológiával lehetett gyártani és szerelni.
A mai meretű szélvédőkhöz bitang merev kasztni kell, hogy ne repedjen el a harmadik kátyúban, sima acélból ezt nem igazán lehetett volna könnyen kivitelezni.
Elhiszem, hogy a nagyobb homlokfelület jelentősebb tényező, mint a szögletes orr, de sok embert egyik sem igazán érdekel, úgy tűnik, ha jól néz ki a kocsi. Én is sajnálom, hogy ennyire feljöttek az SUV-k, és a szedánoknak kezd lassan leáldozni.
Köszönöm az eddigi válaszokat.
#14: az a súlykülönbség miatt van, jelenleg az x5 400 kg-mal nehezebb az 5-ösnél alapból, a nagyobb motorral meg még annál is nehezebb.
Nyilván le fog tolni gyorsuláskor, 130 környékén meg már faj a nagy homlokfelület is, afelett meg kifejezetten fáj.
Mondjuk milyen légellenállásról beszélünk a régi kocsikon, ott nagyjából pont nem oszt nem szoroz. Ráadásul a példaként felhozott autók ahol kell áramvonalasak, a homlokfelület nagy része pedig a hűtésért felel.
Gyártási költségeknél sem mindegy, tök felesleges drágítani ha egyszerűen és olcsón is elő lehet állítani valamit.
Plusz ugye még mindig sokkal olcsóbb volt az üzemanyag, nem volt minden agyon szabályozva mint manapság.
Meglepő de vannak 30-40 éves autók amiknek a mai napig kiváló a Cw értékük.
Pl.: Mercedes W201
Mondjuk ott kifejezetten rá is mentek, de maga a kocsi formájából nem gondolná az ember, hogy ennyire jó az értéke.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!