Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Régen miért csináltak szöglete...

Régen miért csináltak szögletes-, vagy cápaorrú autókat? Ennyire nem volt fontos a légellenállás, vagy az orr nem jelentős tényező?

Figyelt kérdés
Elsősorban a 70-es évekre gondolok, pl. 1-es Golf, BMW, sorolhatnám. Tudom, hogy vannak ellenpéldák is, és azt is, hogy nem számítógéppel tervezték az autókat, de szélcsatornák régebben is voltak, az olajárrobbanás 1973-ban volt, ha jól tudom.
2021. okt. 15. 09:36
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
100%
Akkoriban a szögletes kocsik voltak divatosak.
2021. okt. 15. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
#9: nincs. Tudtommal a kettő szorzata adja ki a légellenállási erőt.
2021. okt. 15. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
100%

80-90 km/h utazótempónál még nem fáj ám annyira a légellenállás, mont sokan hiszik.

Meg kocka vázat és viszonylag sík lemezeket egyszerűbb technológiával lehetett gyártani és szerelni.

A mai meretű szélvédőkhöz bitang merev kasztni kell, hogy ne repedjen el a harmadik kátyúban, sima acélból ezt nem igazán lehetett volna könnyen kivitelezni.

2021. okt. 15. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
47%
@13: Én nem megyek bele a számháborúba, nekem annyi elég volt ennek a felismeréséhez, hogy egy X5 40d-vel mentem az Autobahnon, felhajtónál jött mögöttem egy hasonló évjáratú sima 530d (ugyanannak a motornak a gyengébb változata, de könnyebb és kisebb kasztniban), úgy letolt már 100-nál is mint a szart. Pedig lényegesen gyengébb a 30d.
2021. okt. 15. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 A kérdező kommentje:

Elhiszem, hogy a nagyobb homlokfelület jelentősebb tényező, mint a szögletes orr, de sok embert egyik sem igazán érdekel, úgy tűnik, ha jól néz ki a kocsi. Én is sajnálom, hogy ennyire feljöttek az SUV-k, és a szedánoknak kezd lassan leáldozni.

Köszönöm az eddigi válaszokat.

2021. okt. 15. 12:32
 16/21 anonim ***** válasza:

#14: az a súlykülönbség miatt van, jelenleg az x5 400 kg-mal nehezebb az 5-ösnél alapból, a nagyobb motorral meg még annál is nehezebb.

Nyilván le fog tolni gyorsuláskor, 130 környékén meg már faj a nagy homlokfelület is, afelett meg kifejezetten fáj.

2021. okt. 15. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:
53%

Mondjuk milyen légellenállásról beszélünk a régi kocsikon, ott nagyjából pont nem oszt nem szoroz. Ráadásul a példaként felhozott autók ahol kell áramvonalasak, a homlokfelület nagy része pedig a hűtésért felel.


Gyártási költségeknél sem mindegy, tök felesleges drágítani ha egyszerűen és olcsón is elő lehet állítani valamit.


Plusz ugye még mindig sokkal olcsóbb volt az üzemanyag, nem volt minden agyon szabályozva mint manapság.

2021. okt. 15. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:
90%

Meglepő de vannak 30-40 éves autók amiknek a mai napig kiváló a Cw értékük.

Pl.: Mercedes W201


Mondjuk ott kifejezetten rá is mentek, de maga a kocsi formájából nem gondolná az ember, hogy ennyire jó az értéke.

2021. okt. 15. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:
52%
#18: naja, a jó öreg Opel Kadett E is cw 0.3 volt.
2021. okt. 15. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 A kérdező kommentje:
A Kadett E (1984) is nagyon jó, de 10 évvel korábban nem nagyon csináltak ilyeneket, úgy tűnik, tényleg nem nagyon mentek volna. A Ford Sierrát is gúnyolták.
2021. okt. 15. 15:51
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!