Érdemes már most elektromos autót venni?
#27
Jól van kicsipitbull, nyugodj meg. Te nem hiszed el hogy az elektromos autók zöldebbek én pedig elhiszem. Hiába fröcsögsz mint egy fogyatékos a véleményem még nem fog változni. Foglalkoztat a téma, olvasok róla, próbálok minél több információt magamba szívni és fokozatosan összeáll bennem egy kép amit reálisnak gondolok, erre jössz azzal hogy “tyóó, pézé pármit pepiszonyitnak” és azt hiszed hogy ezzel lerombolod azt amit magamban összeraktam?
Nem egyezik a véleményünk, te balra én jobbra. Szia
#29
Független van nem, ők ezzel a témával foglalkoznak emiatt ott megtalálható. Ha Dancsó csatornáján lesz valami témába vágó akkor azt is szívesen bemásolom.
De Karottának jobban hiszel akkor érdemes az ő videót nézegetni.
A dízelek kevésbé szennyezik a környezetet CO2 szempontjából csak közben olyan apró részecskéket enged át a dpf szűrő amit nem lehet mérni és cserébe tüdőrákot okoz. Az emberiségnek kifejezetten hasznos hiszen CO2 is alacsonyabb és a túlnépesedés a probléma gyökere, minket is ritkít.
A zöld energia meg… még mindig jobb mint szenet eregetni a levegőbe.
31-es te tényleg egy igazi semmirekellő sötét kretén génhulladék vagy.
És még bizonyítottad is!
33: ez se igaz, hogy 5-ször annyit szennyezne, pláne ha megfelelő módon állítják elő az áramot.
Aztán van mêg olyan tényállás is, hogy a Föld kőolajkészlete is véges.
"A zöld energia meg… még mindig jobb mint szenet eregetni a levegőbe."
Ez tök jó lenne, csak épp a hagyományosan zöldnek titulált energiatermelési módok többnyire nem képesek állandó teljesítmény szinten működni (gondolok itt a szél, árapály és naperőművekre). Pont ezeknek köszönhetően éli reneszánszát a szén és földgáz égetése villamos áram termelésére. :)
Belátható időn belüli kiút az atomenergia, hosszabb távon pedig a fúzió, ha egyáltalán valaha működni fog. Amíg nem működik, addig igazából felesleges a kőolajkészlet végességével előhozakodni. Kőolaj nélkül nincs elektromos autó sem, meg modern vegyipar.
Habár már válaszoltam a kérdésre, de a belsőégésű motorok elképesztő bonyolultságot értek el napjainkra - sajnos véleményem szerint ennek már valós pozitív hozadéka nincs, inkább csak kontraproduktív - , így egyre többször mondhatjuk azt, hogy bizony egy elektromos autó jobb választás. Persze az átlagnak még mindig nem, de egyre több az a "speciális" eset, amikor akár már anyagilag is megéri.
Teszem azt, egy Skoda Kodiaq újonnan, normális motorizáltsággal és felszereltséggel kb 15 millió forint, egy méretben ugyan azt nyújtó Enyaq, normális aksival és felszereltséggel 19. A 4 millió forint különbség pedig pár év alatt bejön az üzemanyagon és a fenntartási költségek alacsonyabb volumenén ELVILEG. Kivéve, ha kiderül x év múlva, hogy a VW csoport mégsem tud tartós elektromosokat gyártani :) Szóval most már komolyan el lehet rajta gondolkodni mint alternatíva, de a többségnek és az óvatosabbaknak még maradnak a hagyományos autók.
A legtöbb magyarnak az összes vagyona, házzal, tokkal vonóval nincs 19 millió, de még 15 se, nemhogy ennyiért atutót vegyen, de a nyugati országokban sem általános az, hogy az átlagpolgár ilyen autókat vesz.
#34 nézzük csak.
Lítiumbánya. gondolom teljesen természetbarát önmagában már egy 800 méter átmérőjű 100 méter mély kráter, és gondolom teljesen környezetbarát dízel bányagépekkel termelik ki a lítiumot.
Akkupack gyártás is gondolom teljesen zéró környezeti terheléssel jár. lufikat ereget a gyár kéménye :D :D
Gondolom kínából a sok egyéb elektronikai szemetet amit egy ilyenbe beleszerelnek, kis evezős hajókákon hozzák európába hogy ne szennyezze a környezetet.. ja nem.. szép nagy konténerhajókon, teljesen szabályozatlan kipufogógázokkal :D
Műanyaggyártás, najó az bármilyen autónál fennáll, hagyjuk..
Töltés, szénerőműből történik? mert az atom ugye az a nagyonzöldek szerint az hűűűűderossz :D :D :D
És akkor most csak nagyon a felszínt kapargattam meg.
ja már '88-ban is ezzel riogattak hogy mostmár mindjárt úgyelfogy a kőolaj hogy csak na.
Felőlem vegyen ilyen elektromos mosógépet aki csak akar, de meg se próbálja megmagyarázni hogy ez környezetbarát mert leköpöm. :)
Na most azért a gyártás meg a sok elektronikai szemét gyártását bizony már egy hagyományos autónál ugyan úgy fel kell hozni, csak az esetek 90%-ában ezzel nem foglalkoznak. A műanyaggyártás, acélgyártás (meg az egyéb ötvözeteké) szintúgy baromi szennyező, de úgy önmagában ez az egész iparág, tök mindegy, hogy benzines, dízel, hibrid, hidrogénes vagy elektromos autóról van szó. Ha zöld akarsz lenni, akkor tömegközlekedsz, sétálsz meg biciklizel.
Én elhiszem az okosoknak, hogy hosszú távon kevésbé szennyező egy elektromos, egyszerűen még a matek az átlagembernél nem jön ki, plusz pénze se lenne rá, meg a töltőhálózat sem épült ki annyira mint amennyire kéne, de hát a benzinkutak sem 2 nap alatt nőttek ki a semmiből. A jövő biztos, hogy nem a benzin/dízelé, de az sem 100%, hogy az aksis megoldásé.
Meg régi autót használsz.. :D
De amúgy igen a séta, meg a bringa a legkörnyezetbarátabb.
Csak nem mindig járható út.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!