Az igaz, hogy minden mostani autóban olyan gyengére van megcsinálva a fékpedál, hogyha elszáll a szervórásegítés, akkor nem is lehet vele megállni?
Tegnap vittem ki a haveromhoz az autómat. Volt bent a műhelyben egy 2013-as Kia (nem tudom, hogy pontosan milyen típus). Lökhárítót, AC pumpát és fékpedált cserélt rajta. Azért pont ezeket, mert volt egy kisebb balesete a tulajnak vele. Menet közben bedöglött az AC pumpa, leállt a motor. Ezzel együtt elment a fék is. A tulaja tudta, hogy ha nem jár a motor, akkor nincs fékrásegítés, így erősebben kell nyomni a pedált. Ezt ő megtette, jó erősen nekifeszült, lassult is az autó, de eltört a fékpedált tartó konzol. Pontosabban csak elrepedt és elnyúlott. Így már nem tudott megállni rendesen, beesett a pedál, belecsúszott egy előtte álló autóba. Haverom azt mondta, hogy ez a probléma szinte mindegyik mostani autónál fennáll.
Ez igaz? Nem úgy tervezik meg az autókat, hogy egy pár ilyen fékezést azért bírjanak ki? Vagy csak ennél a típusnál volt ilyen gyengére megcsinálva?
Szerintem csak ennél az autónál volt valami anyaghiba a pedálnál.
Persze nincs erre statisztikai adatom, de neked se.
Már ha egyáltalán igaz. Mert ezeknek a "barátom barátja mondta" típusú legendáknak a fele se igaz, és a maradék se teljesen úgy, ahogy elmesélik.
Az viszont valószínűsíthető, hogy nem itt próbálnak meg pénzt spórolni a gyártók, mivel iszonyatosan sok pénzt (sok milliárd dollár) veszíthetnek egy (vagy több) esetleges perrel, a hírnév csorbulás okozta közvetett pénzkiesésről nem is beszélve. Ha valahol spórolni fognak, az nem az alapvető meg biztonsági funkciókat ellátó dolgoknál lesznek. Szerintem. Occam borotvájával.
Ez egy elég komolyan felépített konteó
Sokkal inkább nem tudta rendesen lereagálni a helyzetet és jobb a kocsira fogni
Egyszerű: ülj be egy autóba, és próbáld meg lenyomni a fékpedált úgy, hogy nem indítod be a járművet!
Jövök egy rekesz sörrel ha "elnyúlik" a konzol.
Az ismerősöd ismerőse meg használhatta volna a kéziféket is kombinálva motorfékkel.
Ez nem ennél a típusnál, hanem ennél a konkrét autónál volt gyártási hiba.
Szervorásegítés ide-vagy oda, amikor vészfékezel, teljes erővel nyomod a pedált. Nem törhet el ennyitől.
#3: Láttam a kiszerelt tartó konzolt. 0,5 mm vastag lemézből volt, elrepedt azon a részen, ahol a pedál rögzítve volt hozzá.
Lehet, hogy rossz vastagságú lemezt raktak be a gyártósori gépbe és azért volt ez? Mert egy ilyen vastagságútól elvárni azt, hogy egy ekkora erőbehatásnál ne repedjen el, azt nem lehet. Szóval az a kérdés, hogy ennél az autónál volt rossz (vékony) anyagból gyártva ez az alkatrész, vagy esetleg az egész szériánál.
#6: Az autóiparban dolgozom. Olyan nincs, hogy más vastagságú lemezből készül, mint tervezték és beszerelésre kerül. Ahogy írják, lehet, hogy ennél az autónál pont egy konstrukciós gyenge pont. De amíg ez egy egyedi eset, addig egyszerűen nem lehet azt mondani, hogy az autó hibája.
#3
A másik meg az, hogy 1 autó tapasztalatai alapján (még ha igaz is a sztori), de kérdezzünk már olyat, hogy "iGaZ, hOgY mInDeN mOsTaNi AuTóBan..."
Ez kb olyan, mintha életedben először kinyitnád a szemed, látnál egy pinkre festett frizurát és megkérdeznéd, hogy igaz, hogy mindenkinek pink a haja? Mind a 7 milliárd embernek? Azta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!