Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért jó a szakaszos fékezés?

Miért jó a szakaszos fékezés?

Figyelt kérdés
Nem találtam az interneten információt róla, csak tapasztaltam. A sofőr a fékpedált egyszeri lenyomás helyett szakaszosan, pumpálva használta. Ez miért jó?

2021. márc. 29. 20:18
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
100%
Kevésbé melegszik. Hétköznapi szituációkban nincs jelentősége, legfeljebb megszokás.
2021. márc. 29. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
77%

Folyamatos fékezés, még akkor is, ha gyenge, felmelegíti a féktárcsát. Ha időnként felengeded, akkor tud jobban hűlni. Felhevült tárcsa nem fog jól, ráadásul, ha víz van a fékendszerben, akkor még fel is forrhat benne a víz, ami drasztikusan rontja a fékhatást.

Ugyanez az oka a motorfék használatának is.

2021. márc. 29. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 A kérdező kommentje:
Köszönöm.
2021. márc. 29. 20:30
 4/16 anonim ***** válasza:
100%

“ Hétköznapi szituációkban nincs jelentősége”

Az Alpokban ha kilométereken keresztül ereszkedsz, akkor van jelentősége.

2021. márc. 29. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:

Egyrészt lehet a fentebb leírt ok miatt, hogy a fékezések között tudjon hűlni a tárcsa. Ez a legtöbb kezelési könyvbe is be van írva:

"Kerülje a folyamatos fékezést. A folyamatos fékezéstől, mint például hosszú, meredek lejtőkön, a fékek túlmelegedhetnek, amk csökkenti a hatékonyságukat. A motor lassítása érdekében a fékezés mellett folyamatosan használja a motorféket is, különösen hosszú lejtmenetben"


Ez konkrétan a motorom kezelési könyvének viszonylag az elején szerepel.


Egy másik ok, amit viszonylag kevesen tudnak, alkalmaznak, hogy meg-megszakított féklámpa feltűnőbb a hátul lévőknek, azaz például akkor is hasznos lehet egy ilyen típusú fékezés, ha monoton környezetben kell váratlanul lassítani, ahol a mögötted lévő esetleg elbambulhatott. Például autópálya, de sima lakott területen kívüli főút is lehet ilyen. Nyilván akkor, ha megfelelő így is a féktávolság, vészfékezésnél nem megfelelő az ilyen fékezés.

2021. márc. 29. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 veterán vas ***** válasza:
56%

Öreg autóknál -amikor még nem volt ABS- használtuk ezt a fékezési módot.Az úgynevezett "rugdosós" fékezésnél lehet elérni, hogy vészhelyzetben kellően lassuljon az autó, anélkül, hogy blokkolóra fogná a kereket.


Ma már ezt, az ABS-kocka csinálja helyettünk.

2021. márc. 29. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
100%
De ott sose engedted fel teljesen a féket, valamint magasabb frekvenciával csináltad, ez a kettő picit más.
2021. márc. 29. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
Dehogyis, hegyekben alapból nem fekezünk, csak hajtűkanyar előtt. Ezt az ABS nelküli autókban alkalmazták, a sofőr lába volt az ABS gyakorlatilag.
2021. márc. 29. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
Mondja az alföldi. 🤣
2021. márc. 30. 06:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:

Azért a bmw beleteszi a abs-es autói gépkönyvébe a szakaszos fékezést, úgy fogalmaz, hogy jobb ha többször fékezünk hosszú lejtőn, mintha folyamatosan állunk a félen.

Akkor úgy látszik a bajor mérnökök 2 obazdás perec és sör közt elfelejtették, hogy van benne abs, vagy nem tanulták hogy hegyek közt nem fékezünk. :)

2021. márc. 30. 06:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!