Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért jó a szakaszos fékezés?

Miért jó a szakaszos fékezés?

Figyelt kérdés
Nem találtam az interneten információt róla, csak tapasztaltam. A sofőr a fékpedált egyszeri lenyomás helyett szakaszosan, pumpálva használta. Ez miért jó?

2021. márc. 29. 20:18
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:

10es

Hát nem tudom, én sosem szoktam hosszú ideig állni a féken, pedig megjártam a Transzfogarast és a Transzalpinát is számtalanszor, még Daciával is egyszer. 8as voltam

2021. márc. 30. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
11 írtam volna valahol, hogy állni kell rajta? Szerintem elbeszélünk egymás mellett.
2021. márc. 30. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
megneznem azt ami veszfekezeskor, ha pl kiszalad eled egy gyerek majd pumpalgatja a feket... satufek, ha meg ki is kell terni akkor meg pont felengedni a feket mert csak egyenesen fogsz csuszni. Abs nelkul xopas lehetett az elet regen
2021. márc. 30. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
13 nekem a 90-es években kb 2 olyan szitum volt amikor segített. Egyszer vizes úton, szerintem nem álltam volna meg pumpálás (illetve inkább felengedgetés) nélkül. A másiknál meg nem igazán pumpálás volt, hanem csúsztam a másik felé, húztam el a kormányt, de ez ugye mit sem ér, és az utolsó kb 1,5 méterben leléptem a fékről annyit, hogy pint elrántotta. Mindjuk ott már majdnem megálltam, kb. 20-30 centi miatt lett volna kocc.
2021. márc. 30. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
#14: akárhogy is gondolok bele, ha akár csak városban mész 50 el, és a megállóban álló busz mögül lelép eléd, vagy átfut egy gyerek a semmiből, te komolyan majd elkezdesz pumpálni?! Vagy mész az országúton és hirtelen kijön eléd egy állat. Azt még elhiszem, ha inkább elrántod a kormányt, de hogy ott valaki majd elkezdjen pumpálni... meg alapból, abs ide vagy oda, szerintem még azzal is kétséges lenne hogy meglehet-e állni. Kamionozok, és volt olyan szitu, amikor én szerintem baleset részese lettem volna, de az automata vészfék aszisztens kihúzott a csávából, csak ugye az autóknál nincs ilyen, vagy ami van azok valamiért nem működnek megfelelően (youtube videók alapján a személyautóknál még nagyon gyerekcipőben jár ez a technológia de valamiért a kamionoknál rendesen működik, mondjuk itt eu-s előírás míg autónál nem). Lényeg a lényeg, hogy emberek vagyunk, és reflexből cselekszünk sokszor, és ha hirtelen kiugrik eléd valaki, pánikolsz, és taposol a fékbe.
2021. márc. 30. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:

“ bele, ha akár csak városban mész 50 el, és a megállóban álló busz mögül lelép eléd, ”


Nyilván akkor annyi neki. Más szitu.

Normál esetben ha jó vagy kb. 0,7s reakcióidővel, plusz amíg lenyomod a féket, satufékezel. Észreveszed hogy blokkol, még 0,7. Kb itt kivasaltad a lelépőt. De ha messzebb van, akkor még egy kis idő, mire magadhoz térsz a sokkból, és engedsz a féken.

Nekem az eseteim nem ilyen extrém hirtelen dolgok voltak, hanem mondjuk vizes úton 100-ról fékezés, több másodperc.


Volt egyszer egy gázolásom, önhibámon kívül. Utólag elemezték. 1 m féknyom, felenged, utána satufék aztán a többit nem lehetett tudni, mert ott már keresztbefordult a kocsi. Én a sokktól nem emlékeztem hogy pontosan mit csináltam.

2021. márc. 30. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!