Német prémium, vagy középkategória? Te melyiket vennéd 3.5 MF ból? (bőv lent.)
Autócserén gondolkozom, jelenleg egy 6 éves skodám van. (alapfelszereltség) A gondom vele, hogy lassan nagyobb összeget kell rákölteni, (összfék, motortartóbakok, hátsó lengéscsillapítók is érnek már, ez olyan 150 ezer körüli összeg munkadíjjal) valamint így 3 év használat után az ülés már nekem kényelmetlen. Nincs deréktámasz, 1.5 óra után már nem jó benne utazni. Mikor megvettem, ez annyira nem is volt szempont mert egy 25+-os kocsiból ültem át, és ég és föld volt a kettő. Üléssorcserén is gondolkodtam (pl oktávia üléseit bele, de az is 50-80 ezerbe lenne)
Amúgy a kényelmi dolgon kívül semmi bajom a kocsival. (kopp kopp)
Elkezdtem nézegetni a most 3-4 éves kocsikat.
Nagyjából 3.5 millió a keret, így vagy fiatalabb megint csak középkategóriás kocsi jöhetne szóba, vagy egy hétvégi cikkből felbuzdulva, 8-10 éves német prémium.
Megrögzött dízel párti vagyok, így azokból szemezgettem.
Középkategória 3-4 év 150 ezer alatti km vel:
Kia ceed kombi
Hyunday i30 kombi
Skoda rapid kombi
A német prémiukból pedig 8-10 év óra szerint 200 e km alatt:
Merci C-osztály
Audi A4 A6
VW passat (fogjuk rá, hogy prémium)
BMW-k kimaradtak, nem nagyon vagyok bömös párti.
Nem német, de talán Lexus? bár ott alkatrész ellátottság, meg bontott alkatrészek kevesebb van, ha valamit cserélni kell. (pl lámpa, ajtó stb, nem mindig vesz az ember újat)
Nem vagyok f*llérb*szó megadom az autónak ami kell, de ha kitörik a hátsó lámpám pl (valós példa) nem fogok venni 50 ezerért egy újat, inkább megveszem a bontottat 15 ért, semmi különbség nem látszik.
De a legfontosabb mindezek közül:
MEGBÍZHATÓ, ÜZEMBIZTOS autót keresek.
Picit ezért óckodom attól,hogy idősebb kocsira váltsak, mert bár biztosan kényelmesebb, jobb menetdinamikailag, de a kor az csak kor...Vagy mégsem?
A magasabb színvonalú összeszerelés, illetbe (talán) magasabb minőségű motoralkatrészekkel összeszerelt idősebb prémium kocsi, lehet ugyanolyan megbízható mint egy fiatalabb fapados?
Segítsetek.
Családot tervezünk, a legkevésbé sem hiányozna az út menti lerobbanások.
Nyilván szervízköltség sem utolsó, nem szívesen hordanám minden hónapban szervízbe.
Sok sok cikket olvastam BMW-MERCi-TOyota 4-5 száz ezer km-rnél 20 év után meg nem bontott motorokról, meg ha van gazdája meghálálja stb...de ez mennyire lehet igaz?
Amit leginkább szeretnék elkerülni:
pénztemető. mosmtár sem időm, sem türelmem nincs minden 7 végén bütykölni a kocsit mint régebben, hogy üzembiztos legyen.
Bármilyen típusra nyitott vagyok, ha ész érvekkel, vagy tapasztalatokkal leírjátok. (kivéve talán a francia vonal, illetve az opeleket sem dícsérik túlzottan)
Merci c220 w204 2.1 cdi, 2011-12 es modellek szerintem gyönyörűek (faceliftes) Ráadasul a fenntartási költségük sem olyan vészes, ha találsz egy szépen karbantartottat. Csendes, kényelmes, megbízható, és keveset is fogyaszt.
Említetted a toyota dieselt, én nem vennék olyat. Van kettő is a családba, egyikben generátort kellett cserélni, amivel csak annyi a gond, hogy annyira lent van, hogy a féltengelyt is ki kell hozzá venni, ami sokkal macerásabbá teszi. A másikba meg most lett kicserélve 4 porlasztó, 600k és csak 220e km volt benne.
Francia autókról nem volt szó. Szerintem kényelem szempontjából az egyik legjobb választás, nem vészes az áruk sok minden belepakolnak és a PSA és a Renault dízelek sem rosszabbak, mint a többi.
Ilyen A4-es Audik meg 3-as BMW kényelmetlenek, az A6, 5-ös bömöstől felfelé már más tészta, de mivel ennyi a keret, ezek nem jöhetnek számításba. Nekem japán benzines van, szeretem, bár kemény a futóműve, de van ennek előnyei is. Szóval én megnézném a franciákat is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!