Hogyha lenne 2 egyforma új, 0 éves autónk és csak az egyik lenne tartva fűtött garázsban az évek során, a másik szabad levegőn az udvaron, akkor vajon mennyivel lenne rosszabb állapotban az egyik a másiktól 10 év után ?
Figyelt kérdés
Hogyha kb. ugyanolyan gyakorisággal használnánk őket és kb. ugyanolyan távolság megtételére ?2021. szept. 12. 10:26
1/8 anonim válasza:
Fényezésben biztos lenne különbség, hogy a garázsban tartotton kevésbé öregedne a festés. Rozsgásodásban lehet nem is lenne különbség amannyiben jó az alváz és üregvédelme.
2/8 anonim válasza:
A belső műanyagok is gyorsabban öregednek a napon. Meg a jégeső is elveri. Én azt mondom, hogy fűtött garázs nem feltétlen kell, de legalább egy tető legyen felette. Az megvédi a jégesőtől, nem fagy be télen a szélvédő, nem éri közvetlen napfény.
3/8 anonim válasza:
A nap árt a fényezésnek.
A fűtött garázs rohasztja a kocsit, az hogy a kinti állás vagy a fűtött garázs a rosszabb nehez felmérni.
4/8 anonim válasza:
A fűtött garázs nem jó az autónak télen. A sok hólé megolvad és befolyik minden kis vályatba, résbe.
Aztán másnap amikor elindulsz a - 10°C-os reggeli hidegben, gyorsan meg is fagy...
Napi használat esetén a hidegben tárolás egészségesebb télen.
5/8 anonim válasza:
Az se mindegy épp milyen helyről van szó, nálunk nincsenek olyan szélsőséges dolgok, a két legnagyobb veszély az esetleges jégeső és a napsütés. Angoloknál pl főleg a tengerpartokhoz közelebbi részeken meg a sús tengeri levegő szed szét mindent vagy épp délibb országokban a napsütésnek van már nagyobb ereje.
7/8 anonim válasza:
10 év nem olyan borzasztóan nagy különbség. Főleg ha egy 0 és 10 éves autót veszünk. A szabad ég alatt tartott valószínű pár jégkárt már elszenved ezalatt. Ha tűző napon áll, a műanyagok jobban fakulnak. A fényezés még simán lehet újszerű, ha az időnkénti waxolást nem spórolják el tőle. Ha gazban, füvön, sárban tárolják, az alja jobban fog rothadni. Ha beton placcon, akkor a két hatás (1. kivétel nélkül minden esőben ázik, 2. ha megázott jobban szellőzik, hamarabb szárad) nagyjából kiegyenlíti egymást, így akár ebben sem lehet nagy különbség.
8/8 anonim válasza:
... még ami eszembe jutott: ha télen százraz időben állsz be a fűtött garázsba: a karosszéria jég hideg. A melegebb levegőből a nedvesség azonnal kicsapódik rá. Szemüvegesek tapasztalhatják a jelenséget. A levegő pedig jelen van a legapróbb résekben is. Tehát kívül belül csurom víz az autó, pedig nem is esett. Ha épp a korrózióvédelem, ennek ellenáll persze. De használni hosszú távon nem használ. 5 fok körüli temperálás szerintem a legoptimálisabb. Annál melegebbre felesleges fűteni. Ekkor nem jelenetős a lecsódás. De nem -10 fokos blokkal, dermedt olajjal indítasz. Hamarabb eléri a motor az üzemi főfokot. (+ tárolhatsz a garázsban fagyérzékeny dolgokat, pl. autókozmetikumokat, vagy teleltethetsz muskátlit, tárolhatod a téli krumplit, stb. Ezeknek is a hűvös, de fagymentes hely a jó.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!