A GySeves kocsik miért vannak rosszabb állapotban mint a MÁVosok?
Műszakilag sokkal rosszabb állapotban vannak a gyseves kocsik. Nem érzelmi alapon kell válaszolni egy kérdésre. Tudjuk, a gysevnél még a tehén is rózsaillatúat fingik, de a valóság ennél sokkal de sokkal rosszabb.
Amíg "külsős" voltam, én is mindenhol ezt hallottam, hogy "bezzeg" gyseviában minden szép és jó, ennek ellenére, amióta bekerültem a vasút körforgásába, bizony, pont az ellentétes tapasztalatokkal gazdagodom.
Keleti sorban sorozza ki a kocsijaikat műszaki hiba miatt, ugyanez viszont Sopronban igen ritkán esik meg. (Legutóbb is azért, mert elromlott egy WC... Ezért önmagában nem kellett volna kisorozniuk.)
A gysev IC kocsik rettenetesen szitálnak ahogy a kérdező is írta. Rengeteg elektromos hiba van velük, az UIC zárlatos, táv ajtózárni nem is lehet őket a MÁV kocsikból...
Ugyanígy minden értesítés nélkül 2.o. kocsit küldenek 1.o. helyett, az utas pedig keresi a helyét. Hiába. És még sok más...
A GYSEV-nél a személyvonatok átlagban jobb minőségűek, mint a MÁV-Startnál (felújított Bpz, Ap, Bh kocsik), de az IC kocsik elég rosszak. Én Budapest és Győr között szoktam rendszeresen utazni, itt ugye lehet választani, hogy az IC-n a Startos vagy a GYSEV-es részbe kérem a helyjegyet. Többször utaztam itt is, ott is, végül a MÁV-os kocsikra szoktam rá, mert összességében sokkal jobbak.
Volt, hogy Sopronból utaztam Budapestre, és a GYSEV 2. osztállyal pótolta a hiba miatt kisorozott 1. osztályú kocsit. Kicsit bosszankodtam, hogy kényelmetlenebbül kell utaznom, de azt hittem magától értedődő, hogy visszafizetik a különbséget. Aztán a GYSEV-es kalauz tájékoztatott, hogy nem adnak vissza semmit, mert az ajtón van egy 1. osztály feliratú papírlap, ezért hivatalosan 1. osztálynak minősül... Aztán Győrtől Budapestig MÁV-os személyzet van, ők gond nélkül adtak igazolást a visszatérítéshez és udvariasan elnézést kértek (pedig nem is az ő hibájuk volt)...
A GYSEV, annó, amikor az IC-kocsikat készítette (régi vasúti kocsik felújításával, ahogyan a MáV is), sokkal spórolósabb megoldást választott a 16 IC kocsijából 12-nél.
Így mind utasszempontból, mind műszaki szempontból azok eléggé ócskák. Ezzel ellentétben az összes többi kocsitípusa vagy ugyanolyan színvonalú (Halbersadti) vagy színvonalasabb, a régisége ellenére (felújíott Schlirerenek) és 5047-esek, azaz osztrák Bz-k.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!