A Skodának miért van presztízse a Daciával ellentétben?
Mindkettő egy szoci autó volt, a dacia népszerűségben sehol sincs, a Skoda viszont igen.
Ennyit jelent, hogy az egyiket a VW gyártja, a másikat a Renault?
Egyébként meg a Renault talán a legjobb francia márka, az almárkája sem lehet olyan rossz....
Nagyon egyszerű. Menj el egy Skoda és egy Dacia kereskedésbe, tegyél úgy mintha akarnál venni egyet, ülj be mondjuk egy Fabiába meg egy Sanderoba, kicsit nézd meg, tapogasd meg, próbáld ki, és máris látni fogod, hogy mi a különbség.
A Renault önmagában sem egy olyan szintű márka, mint a Volkswagen, csak nézd meg az eladási adataikat, és hogy melyik márka milyen méretosztályban adja el a legtöbb autót. A Daciát pedig még saját maguk alá pozicionálták be, kifejezetten azzal a céllal, hogy a kevésbé tehetős emberek is vehessenek új autót. Ezt a feladatot hibátlanul ellátja, ár-érték arányban elég jó autó a Dacia bármelyik modellje, de pontosan ezért nem egy modern, minőségi termék, hanem egy "legyen minél olcsóbb" felfogású cucc.
Míg a Skoda bár ugyanezzel a céllal került a Volkswagenhez a '90-es években, a helyzet azóta változott. A Skoda gyártja például a Superbet, amit nagyon sok tehetős ember használ sofőrös autóként, mert bizony nagyon jó a maga kategóriájában, ki lehet rá mondani, hogy egy luxusautó. Az Octavia is már az előző generációjában is nagyjából hozta az alapjául szolgáló Golf komfort- és minőségérzetét, van belőle erős vRS változat, fel lehet extrázni tényleg olyan szintre, hogy már-már luxusautós érzet beleülni.
Azért is van ez, mert ők válogathatnak egy olyan konszern polcairól, ahova tartoznak olyan valódi prémiummárkák, mint az Audi vagy a Bentley.
A Volkswagen sem a Skodát pozicionálja már legalulra, most a Seat az "olcsóautó" abban a konszernben, azt lenne érdemesebb a Daciához hasonlítani. Viszont még őket sem érdemes, mert bár a mai Seatokban tényleg érezni a spórolást, azért még így sem annyira, mint egy Daciában.
Szóval röviden: azért van nagyobb presztízse, mert jobb és drágább autókat gyárt. Ennyire egyszerű. Persze érzem én, hogy te ezt a kérdést most azért tetted fel, mert zavar hogy lenézik a Daciádat, de sajnos ez van, a Lada már kivonult Európából ismét, most megint a Dacia az alja a kínálatnak. Inkább a Suzukihoz illő hasonlítani.
#6
"A Skoda meg gyakorlatilag a VW-nel, Audival egy szinten van. Az egy másik kérdés, hogy a mostani VW és Audi messze nem az a minőség, mint amit 20-30 éve jelentettek."
Helloka, azért ez még megközelítőleg sincs így.
Az igaz, hogy van valamennyi átfedés, a fapadosabb A3/A4 Audival van nagyjából hasonló szinten a Skoda Superb felszereltséget és anyaghasználatot illetően, viszont a Skodánál innentől csak lejjebb van, az Audinál pedig csak feljebb, sokkal feljebb: az A6/7/8-ra már megközelítőleg sincs válasza a Skodának, és akkor még ott vannak az Audi sportautói (R8 és a TT), amikre még annyira sincs.
Ez nagyon gyorsan nyilvánvalóvá válik, ha eltöltesz 2 percet egy Skodában, utána pedig ugyanennyit egy Audiban (újban, nem valami lerúgott 15-20 éves vasdarabban).
Előre szólok, hogy túlárazott szarnak tartom a német autók nagy részét.
De azért komolyan, egy fapad Octavia és egy bármelyik legjobb fullextrás Dacia között is üvöltő különbség van, ha beleülsz, és vezeted. De utasként is.
Ezzel szemben az új Dacia sokkal megbízhatóbb, mint egy új Skoda, de a "presztízs" sosem a megbízhatóságról szólt, hanem a kényelemről és a "megtehetem" érzésről.
#14: az A4 Audival van párban az Octavia, a Superb meg inkább az A6-tal.
Lehet hogy a Skodába seggmasszírozót nem tudsz rendelni, de gyakorlatilag minden valóban hasznos extra kerhető már bele.
#17: az A3 jóval szűkebb belül.
Most megnéztem, az Octavia tengelytávja valójában az A3 és az A4 között van.
Most mit számit, hogy szoci autó volt 32 évvel ezelőtt? Azt nézd, hogy most mit nyújt egyik es a másik, az hogy mi volt, semmit se számít.
Ja, de kicsit igen: a Dacia 2002 körül még gyártotta az ujonnan is rozsdás 1310es Daciakat még rendkívül silány anyagokból, ami akkor 30+éves konstrukció volt. A Skoda 2002-ben 4x4-es ülésfűtéses, légkondis, fullos 1.9 PDTDI Octaviákat, meg full extrás bőrüléses 2.5 V6 TDI Superbeket gyárott már.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!