Dízeleknél mekkora az ideális fordulatszám városban és
közúton közlekedve? Úgy tudom hogy városban 1500
közúton pedig 2500. De ezzel ellentétben, ha jól tudom
az 1500as fordulatszám nem teljesült a kettőstömegű
lendkeréknek.
Nem kell ezt ilyen komolyan venni.
2018. szept. 1. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
Nem teljesen így van. Nagyon egyszerű alapszabály, ami tapasztalataim szerint jó a motornak és a lendkeréknek, de még a fogyasztásnak is: 1500-as fordulat alá soha ne engedd a fordulatot. Tehát ha 3-asban 50-nél 2000-ret pörög, de 4-esben 1400-at, akkor inkább hagyd 3-asban. Viszont 2500-nál már nyugodtan elválthatod, hogy 1800-2000 fordulat körül legyen a motor, az a legjobb a dízelmotornak. Előzéskor, vagy nagy gyorsításkor csak 2000 fordulat felett padlózd le, 1500-nál nem szabad.
2018. szept. 1. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
Pontosan, ahogy a 2-es írja. Nálam is akkor jó a motornak, ha mindenképp 1500 felett van, olyan 1700-1800-nál. De 2500 alatt én se váltok fel sose, mert nagyon visszaesik a fordulat, olyankor meg csak "nyög" a motor, az nem jó. Ha választani kell, inkább kicsit pörgesd, mint erőltesd, autópályán is 6-ban van, hogy 3500-at pörög, azt bírnia kell, de ha alacsony fordulatszámon erőlteted az tuti kinyírja.
2018. szept. 1. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! :) Nekem sajna csak 5 sebességes 130nál pörög 2600at.1.9 Pdtdi
Két dízel autóm van. Egyik se szereti az 1500 alatti tartományt. Pedig az egyik 1500-nál már nyomatékmaximumon van, mégis érezni, hogy ez alatt nem az igazi neki, főleg ha gyorsítani is kell. Így 1500 alatt én is visszaváltok.
Legjobb szerintem is az 1800-2000-es fordulat, ahogy a többiek is írták. Néha ha jól kihúzatom, 3000-ig is kipörgetem. Attól se lesz semmi baja. Sőt legalább kiég egy kicsit a kipufogóból a korom. Műszaki vizsgán álló helyzetben tiltásig lepadlózzák, azt is kibírja, persze biztos nem optimális neki.
2018. szept. 1. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
6/10 A kérdező kommentje:
Utolsó ment a zöld. Az a baj a döggel,hogy már 304 ezer km van benne,és sztem lassan kettős tömegű lendkerék csere is lesz( meg a gyári van benne). Ezért is kérdezem,hogy még húzza ki pár 10-20 ezek kmig....
Az szép, hogy eddig húzta. Nekem 200.000km környékén volt cserélve, pedig nem rugdosom percenként a kuplungot, főleg autópályán hosszú távokon egyenletes tempóval haladok vele. Én most 295.000-nél tartok.
A lendkerék szempontjából is jó kerülni az 1500 alatti fordulatot. Ezek a 4 hengeresek sokkal kevésbé vibrálnak magasabb fordulaton.
2018. szept. 2. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
8/10 A kérdező kommentje:
Igen én is furcsallom ,hogy eddig bírja. De a kocsi indulásnál nem rangat ,leallitasnal,inditasnál sem (bonyomott kuplunggal). Leallitasnal, inditasnál csörög ha a kuplung nincs lenyomva....
Rángatni nekem se rángatott. A kopogást se csinálta, amit emlegetni szoktak. Meleg motornál ahogy engedtem fel a kuplungot és figyeltem rá, adott egy ilyen daráló jellegű kerregő hangot. Először nem is tulajdonítottam neki jelentőséget, majdnem fél évig így jártam vele. Aztán szervizben olajcserekor kérdeztem rá, hogy ez mi a fene lehet. Rögtön rávágták, hogy lendkerék. Állítólag nagyon rossz állapotban volt már.
2018. szept. 2. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
10/10 A kérdező kommentje:
A nekem azt mondta a szerelő,hogy csak akkor vigyem oda,ha leallitasnal,inditasnál rangat ,meg támogatva indul el....
Kapcsolódó kérdések: