Tévhitekkel ellentétben mennyit vesz el a klíma? Mennyire fogja vissza az autóm?
Egy 90 lóerős nagy kasztnijú autóm van.
Gyakran pályázok vele, szerencsére a motor nincs kihegyezve birja a 100%os terhelést (több mint 460 ezer km raktam bele ujkora óta) és olajból 10 000km/1.5 liter..
A lényeg: mennyit tesz a klíma kb? Városban elég sokat érzek belőle 90 felett semmit se.
Ki mit tud a városi klimazasrol?
És országúti, pálya?
Brnzines járgány
Ha 460.000km óta hajtod, nem tapasztaltad még ki? Egy kívülálló nem fogja tudni pontosabban megmondani ezeket a saját autódra, mint te magad.
Általánosságban: Induláskor és emelkedőn lehet megérezni a klímát, főleg relatív nyomatékszegény motorral szerelt autóknál. Gondolom ez is valami 1.4-es szívó benzines járgány, amiről beszélünk.
Nekem dízelem van, dupla feltöltővel. Nem igazán veszem észre a klímát a menetdinamikán, hála a nyomatéknak, ami alacsony fordulaton is bőségesen rendelkezésre áll. A fedélzeti számtógép kiírja a menet közbeni "nagy" fogyasztókat. Klímára nekem 0,1-0,3l/100km pluszt ír ki. Egy benzinesnél ez valamivel több lehet. Ha sok az elindulás, megállás (~város) akkor még több.
1,5 liter olajfogyasztás 10.000km alatt véleményem szerint rengeteg, még ha egy sokat futott autóról is beszélünk. Az előző autómat 315.000km-rel adtam el. 15.000km-enként cseréltem benne az olajat. Ez alatt az olajszint meg sem közelítette a minimum jelzést, azaz rátöltenem soha nem kellett.
Ez a klímaterhelés csak városi legenda. Annyit fog talán, mint az összes lámpa+szellőzőventillátor.
Sok ember nem is tudja, hogy a puha(1-1,2)gumijuk sokkal jobban visszafogja a vasat. A gumis felfujja, és csodálkozik, hogy milyen jól hasít.
de a lényegre vissza.. a kocsiban pont akkora kompresszor van, mint otthon a hűtőgépben..
a közlekedési hatóság be sem engedné az országba azt a járművet, aminek a klímakompresszora észrevehetően visszafogja a menetteljesítményt.
néha olvasni olyan képtelenséget, hogy előzés előtt kikapcsolja a klímát...agyrém..
Japánban(most mindegy miért) rengeteg a kisméretű autó(299 cm hosszú, és 600 ccm alatti) nos ezek ott mind automaták, és mindegyikben van klíma...és...mennek mint a vihar.
csajom seat arosa-ja 60 lóerő, automata, így 16 sec alatt van 100-on
ha valahol, hát itt meg kéne érezni a klímát, de nem
egyrészt padlónál szerintem az autók nagy része alapból leveszi, másrészt ha el is vesz 2-3 lovat, azt max stopperrel lehetne kimutatni
Előző leírta mennyi a klíma, és észrevenni, főleg részterhelésen. Annak is az alsó tartományában. Főleg mivel nekem 3-4 perc után ki-be kapcsol fél percenként a takarékosság jegyében (nem hiba, ez a típus ilyen).
Diagnosztikai csatlakozón kiolvasva a 0,6 liter/óra fogyasztásból csinál 1,2 liter/órát. Nagyjából fél-egy litert tesz hozzá a fogyasztáshoz a rendszeres klímahasználat. Dinamikán is észrevenni, nem gyorsul úgy.
AKi nem veszi észre, azzal nem vitázok. Vannak emberek, akik szeretnek hazudni a kocsijukról. Az 5,5 litert fogyasztó Zsigulik, Opel Astrák gazdáival sem vitáztam, én tudom hogy nem annyi, és kész.
A gyengébb (főleg szívóbenzines) autóknál lehet érezni.
Nekem egy nagy kasztnis 1.6-os szívóbenzinesem van (110 LE), emelkedőn induláskor eléggé szenved. De a motorfékhatás is érezhetően erősebb.
Pl. van a környékemen egy lejtő amin negyedikben egy egész kicsit gyorsulni szokott. Bekapcsolt klímával viszont lassul.
#6: A 3-5 kW az csak a kompresszor vagy abban benne van már a klíma hűtőventilátora is?
Én 3,0 benzinen is érzem ha be van kapcsolva a klima (padlógáznál).
Mindegyik autómnál éreztem.
Folyamatos haladásnál nem észrevehetö , csak intenziv gyorsitásnál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!