Van toplista a legtöbb kigyulladt autótípusról?
Év elején láttam valahol megosztva egy statisztikát erről, de nem találom sajnos. Úgy emlékeztem, hogy a Totalcar csinált erről egy cikket, de nincs meg.
Nem szeretnék itt vitákba belemenni egy ilyen kérdés miatt, értem ezt arra, hogy jönnek sokan a BMW-vel, de attól, hogy egy kigyulladt BMW-ről készül napi 20 cikk egy héten keresztül, egy kigyulladt Fordról meg max egy Facebook poszt, csak a sztereotípiát erősítik.
#20: Igen.
A törési viselkedés tervezésekor ez is szempont.
Voltak az elmúlt évtizedekben hírhedt típusok, amik ütközésre gyakran mentek át Molotov-koktélba.
Ford Pinto, a seggében lévő tankkal sorozatban robbant be hátulról belefutásnál.
Ford Sierra, a hivatalos törésteszten a kamera szeme láttára lőtte ki hátulról ütközéskor a tanksapkát és a tank komplett tartalmát, mint az eltaposott tejeszacskó.
A Trabantok frontálütközésnél gyulladtak ki viszonylag gyakran, lévén a motor tetején ülő tank az ütközésnél néha a teljes tartalmát a tűzforró kipufogó-leömlőre ürítette.
Hasonlóan a Ladák AC-pumpa membrán szakadásnál lehugyozták a leömlőt, általában azért könnyen oltható motortéri tüzet csinálva.
A régi faros Skodák sorozatban gyulladtak, szintén leömlőre hugyozó üzemanyag miatt.
Volt rengeteg ilyen. Bizonyára lesz is, a tervezőmérnökök ma is véthetnek hibát.
Egy másodpercre visszatérve a Ladára, ott a kábelhéjakon kívül nem is nagyon volt éghető műanyag a motortérben. Még az elosztóház is assz'em bakelit volt, ami füstöl, mint a gyárkémény, de nem nagyon gyullad.
Ilyen AC-pumpás kigyulladásom nekem is volt 20011-es Ladával, kényelmesen hátrasétáltam a csomihoz, kivettem egy randa poros szőnyeget, amit csomagtér-védelemnek tartottam ott, azzal kétszer rácsaptam, kialudt, ennyi. Semmi sem sérült, fémen égett a benzin.
A mai autók motorterében meg már kevesebb a fém, mint a műanyag, ezernyi elektromos kábellel.
És egyik sem tűzálló.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!