Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért dicsérik annyira a...

Miért dicsérik annyira a Japán autókat?

Figyelt kérdés

#Toyota #Mazda #dicsérlés
2021. szept. 5. 22:42
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
98%
Mert összevannak rakva, és nem olyan drága a szervízelésük mint egy német autónak.
2021. szept. 5. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
92%
Mert igénytelenek. Ezeket el lehet hanyagolni, lehet rúgdosni, semmi sem árt nekik, a világ végéig elmennek. Ja és még viszonylag olcsók is.
2021. szept. 5. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:
91%
Munkatársamnak van egy C-s Mercije, már most nyavajog, mennyi lesz a szervíz :D
2021. szept. 5. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 Barnabas333 ***** válasza:
90%
22éve vezetek, azóta van autóm. Mind japán volt, most van 3éve koreai. Az első 89es Mazdámnál egyszer kikopott az önindító, meg egyszer valami rossz benzint tankoltam ez volt a 2alkalom amikor nem indult el. A másodiknál is 2 nappal később már elindult hozzányúlás nélkül. Le nem robbantam soha. A leghidegebb télben is pöcre indultak...És kényelmesek, azt mondják nem túl izgalmasak de nekem az nem is lényeg. De a második Mazdám mindenki megcsodálta milyen szép az eleje. A mostani Kia ceedemnek is az.
2021. szept. 5. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
100%
évekig dolgoztam sivatagban, nagy melegben, kis páratartalmú környezetben. Állandó autóm egy 1,6-os Mazda volt, 50ezer kilométert mentem vele úgy, hogy sosem hagyott cserben. Mi szervizeltük, ott ezt a típust nem ismerték. Amióta hazajöttem csak japán autóm volt(van)...csak a kopó alkatrészek miatt járok szervizbe.
2021. szept. 5. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
56%
Mert marha jók.
2021. szept. 6. 01:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
95%
Végig japán autók voltak a rokonságban, családban. Kezdve egy Toyota T150 2.0 dízel Carinával, 1986-ból, 2014-ben a rozsda miatt kellett leadni a bontóba, amúgy 2 évente kellett kopó alkatrészeket cserélni műszakikon, amúgy 28 éves koráig napi használatban volt, 500 ezer km-el, papámé volt. Akkor volt keresztapámnak egy 1993-as Primerája, 15 éves korában lett eladva, azon is csak kopó alkatrészeket kellett cserélni, mai napig forgalomban van. Nekem van egy E11 Corolla békalámpásom 3 éve, kopó alkatrészes ez is. Hogy mai japán autók milyenek lehetnek, azt nem tudom, de van alapja, hogy dicsérik a japán autókat, mert nem okoznak meglepetést, jól vezethetőek, jó az úttartásuk. Én megőrülnék egy olyan autóban, amiben szinte ágyat lehetne vetni.
2021. szept. 6. 03:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! A következő autóm 100% hogy Japán lesz :)
2021. szept. 6. 11:07
 9/20 Beviz Elek ***** válasza:
100%

A japánoknál nagyon ritka hogy valami hibával lerohadj az út szélén, jellemzően inkább elkezd valami futómű alkatrész kopogni, esetleg morogni a kerékcsapágy, generátor, beragadni az önindító, de ezek mind tervezhető javítások. Szép lassan jönnek elő és erősödnek, nem kell rohanni a megoldással. Időpontot foglalsz a szerelőnél/berendeled az alkatrészt aztán majd meg lesz csinálva.

Ezzel szemben a német arányaiban sokkal többször hagy az út szélén, sűrűbben jön a semmiből olyan hiba amivel nem vagy csak alig tudsz hazajutni és nagyon nagy részben ezek a hibák elektronikai eredetűek. Én egyszer vettem németet a japán helyett, meg is bántam.


Mindkettőre kell költeni, a némethez jellemzően olcsóbb az alkatrész, de a japán sokkal kevesebb fejfájással jár.

2021. szept. 6. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:
49%

Európai sznobizmus, hogy a kontinentális gyártmányokat leszarozzák a távol-keletit pedig istenítik. Az urizáló japánok pont ugyanezt csinálják: nekik a belpiacos japán kocsi egy trágyakupac, a svéd, olasz, brit meg német autókba pedig belemagyarázzák, hogy micsoda földöntúli precíz technika.

Persze tényszerű és tagadhatatlan, hogy a '90-es években akkora műszaki fölényben voltak a japán gyártók mint az ólajtó*, de ez az előny amilyen gyorsan jött olyan gyorsan el is úszott. Hasonlíts össze ma egy 10 éves japán autót (pl. Mitsubishi Colt, Toyota Yaris) egy 10 éves európaival (Fiat 500, VW Polo) - ég és föld a különbség, s nem csak esztétikában, de tartósságban és minőségérzetben is, az európai javára. Nem véletlen, hogy a "japán" autók egy el nem hanyagolható része amit ma az európai kereskedésekben kapni lehet a Nissan Micrától kezdve a Toyota ProAceig valójában francia kocsi átcímkézve.

Persze aki a 15-20 éves használt autókból indul ki az valójában érezheti azt az illúziót, hogy a japán autó jobb, de ahogy hangsúlyoztam az a dicsőséges korszak már lezárult, a jelenben már nem is olcsóbbak a japán autók, csak hát felépítették magukról a bombabiztosság mítoszát, így végül is arculatépítésre, marketingre és vevők bevonzására nem nagyon kell költeniük.


*Fiatalabbaknak, akik nem értik, hogy milyen szakadék tátongott egy akkori csúcs japán autó és európai társa (pl. Mitsubishi Galant vs. BMW E34) között: ez nagyjából egyenértékű azzal, hogy a Tesla mennyivel jár ma a konkurensei előtt. S ahogy ma minden autógyártó a Teslára akar hasonlítani, akkoriban is mindenki a japánokat akarta másolni.

2021. szept. 6. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!