A Honda jobb, minőségibb és persze, megbízhatóbb autógyártónak minősül, mint a Volkswagen szerintetek?
Rögtön hozzá téve persze, hogy ezzel nem a Suzukikat nézem le, hanem mivel még nem volt eredetileg Japánvan gyártott autóm...
Suzuki 4 is volt, 3 régi Swift és 1 Ignis, TELJESEN meg voltunk velük elégedve, egy klíma nélküli sedan-nal még Rab szigetén is voltunk 2002-ben...
Na most az van, hogy drága hazánkban az emberek átlagban csóróbbak, mint nyugatra, viszont az áraink nagyjából ugyanott vannak.
Ebből adódik, hogy a magyar ember általánosságban nem engedhet meg magának olyan drága fenntartású autót, mint a jobb átlag életszínvonalú országok lakói.
Ebből pedig az adódik, hogy a magyar embernek a jó autó egyenlő azzal, hogy lehetőleg soha ne kelljen rá költeni semmit, csak menjen, azt is lehetőleg úgy hogy közben termelje a benzint. Az pedig kétségtelen, hogy az egyszerűbb, kiforrottabb autó Murphy törvényének megfelelően kevesebbszer fog tönkremenni ("ami el tud romlani, az el is fog" alapon), olcsóbb lesz a fenntartása -> a magyar szerint jobb autó.
Pedig a "jóautóságot" nem abban mérjük, hogy hánytízezret megy el egy olajcserével, legalábbis nem ebben kéne mérni.
Ma már egy kisautó is felszerelhető úgy, hogy olyan komfortelektronika, olyan kényelmi extrák legyenek benne, ami 10 éve még egy luxusautóban sem volt alapfelszereltség, így ma már kicsit nehezebb elválasztani a keleti autókat a nyugati autóktól. A '90-es, 2000-es években még jellemző volt az, hogy a japán / koreai / egyéb keleti autók sivárabb beltérrel, kevesebb és/vagy rosszabbul működő extrákkal, rosszabb anyagminőséggel, és jellemzően vékonyabb lemezekkel operáltak, mint a német / francia / angol / stb. európai és amerikai autógyártók, viszont a motortér és a hajtáslánc kipróbált, kiforrott, és általában egyszerűbb konstrukciójú alkatrészeket tartalmazott. Ebből adódóan míg újkorában a nyugati autó kényelmesebb, csendesebb, kellemesebb volt a legtöbb esetben - például egy Polo IV lényegesen kellemesebb és komolyabb érzetű autó, mint a Honda Jazz, ezt tapasztalatból mondom, mert mindkettő volt a családban -, addig sok évesen, használtan már a nyugati autó nem olyan kiforrott, nem olyan egyszerű konstrukciójából adódóan drágább és több problémát eredményezhet.
Ez a mai napig is valamennyire igaz - mondják, hogy a Lexus ilyen meg olyan jó, de azért mai napig nem véletlen veszik az igazán tehetősek nagy részben a Mercedes S-osztályt, BMW 7-est és Audi A8-at, nem pedig a Lexus LS-t. Azért mert jobb az infotainment, több az elérhető extra, és ez nem most kezdődött, így nagyobb a presztízs is.
Hangsúlyozom, hogy amit most leírtam, szigorúan általánosítás, persze hogy vannak kivételek, de ez a jellemző tendencia.
Volt a családban (apám, öcsém) Seat, Skoda, Fosvágen, nekik még nem volt japán autójuk és elvannak a saját kis világukban. Nekem volt Audim, most van 2 Lexus és 1 Honda, tervezek venni mégegy Hondát.
Ég és föld a két szint, a japán sokkal megbízhatóbb, az egyszerűen csak működik és kész.
3# aha persze mint a suzuki ha pl egy kicsit erősebben lecsukod a csomagtartót valami biztos eltörik vagy ha nem megreped általában a japcsi autók hamar elrozsdálnak.
Elmondanám hogy a német autók a világ legjobjai között vannak (jó talán a BMW nem de a többinek azért van tisztelet pl nem egyszer látom hogy az audit mindenki kiengedi pl annyira lelassít hogy ki tudjon fordulni vagy akármi ilyet egy Hondánál nem látsz
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!