Ha a motorosok egy dugóban a kocsik között szlalomoznak az teljességgel megengedett a KRESZ szerint?Ez nem ütközik semmilyen szabályba?
En is osztom, ugy szabalyos ha áll a kocsisor elmeletileg!
De! A kresz professzorok ilyenkor azt miert nem keresik ki, hogy elvileg a forgalmi sávon belül minden eszközzel jobbra kene tartani lehetőseg szerint? :) Csak mert az is benne van am... Nem, nem azt mondom, hogy minden csatornafedő bemélyedésbe-katyuba bele kell menni e miatt.
#8
"Tehát a motoros előzhető, de a motoros nem előzhet. Nem túl logikus."
A kulcs az, hogy akit előznek az ne mozduljon a sávon belül a másik irányába valami külső okból. Mikor nem teszi meg ezt az előzött? Ha látja a hátulról jövőt a tükörből.
A motoros látja a hátulról jövő autót. Igen.
Az autós látja a tükörben a hátulról jövő motort? Talán.
Gondolom ezért van ez a szabály.
#12: ez a szabály akkor keletkezett, amikor a motoros a Simsont jelentette, valamint tele voltak az utak 15-20 km/h-val haladó babettákkal.es dongómotoros biciklikkel.
Ma már egyáltalán nem aktuális, ahogy a SMKP szabályozás sem, ma egy 50cc robogó állva hagy egy régi "nagymotort", Csak nehány terület, ahol a KRESZ 50 éve semmit nem változott:
elektromos járművek (bicikli roller robogó rokkantkocsi) szabályozasa gyakorlatilag nem létezik
SMKP sebességhatár...
125cc motort nálunk.még mindig nem lehet B jogsival vezetni, utast sem lehet szállítani.
#13
És a 13-as kommentednek mi köze, ahhoz, amit leírtam?
Ez nem a sebességről szól. Van egy lassabban haladó jármű (függetlenül attól, hogy mennyivel tudna menni). És mögötte egy másik, amelyik szeretne és tud is gyorsabban haladni. Megvannak az előzés feltételei.
Egynyomúval a sávon belüli előzés a LÁTHATÓSÁG miatt balesetveszélyesebb, mint kétnyomúval. Ez most is igaz, függetlenül attól, hogy milyen motorok vannak.
Szerintem ezért van a szabály.
#15
"Csak szólok, aki maga mögött nennveszi eszre a motorost, az maga előtt sem fogja."
Ez egyrészt nem igaz.
Másrészt nem elég magad mögött észrevenni. Észreveszed, hogy ott van, de ha sávon belül előzhet, akkor állandóan figyelned kell azt is, hogy ott van-e még, mert lehet, hogy már melletted van, csak a tükör holtterében. ÁLLANDÓAN. Ez az átlagosnál veszélyesebb helyzet, azért van a szabály. A KRESZ nem szereti az átlagosnál veszélyesebb manővereket, ha van más megoldás is.
Egyébként, ha engem utolér egy motoros, direkt kicsit jobbra szoktam húzódni, hogy előzzön meg, amíg figyelek rá. Ne akkor próbálkozzon, amikor mondjuk egy kátyú vagy csatornanyílás miatt kicsit balra húzódok.
#16
Értsük már kérem... Városon belül amúgy sem kötelező a jobbratartás...
A FORGALMI SAVON BELÜL kellene jobbra tartani, vagy masként fogalmazva: a jobb felén menni amennyiben lehetséges. (ha az utminőség engedi stb)
Ehez kepest mintha magnes lenne a felezőben oda van tapadva a sok autos kolléga ha kell, ha nem. Amennyiben nem lenne nem cikkakkozna (nagyon helytelenül) minden ketkerekű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!